עלייה מתמדת במספר תאונות הדרכים המתרחשות בעיר מדי שנה: ב-2017 התרחשו ברחובות ירושלים 985 תאונות דרכים, לעומת 908 ב-2016. מדובר על ממוצע של כ-82 תאונות בחודש, בירושלים לבדה. לשם השוואה, בשנת 2014 אירעו בעיר 736 תאונות דרכים – עלייה של כ-33 אחוז בתוך שלוש שנים. נתון זה מבטא עלייה מתמדת בתאונות הדרכים המתרחשות בעיר מאז 2015.
- הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
מתוך כמעט אלף התאונות שאירעו בעיר בשנה החולפת, 11 תאונות היו קטלניות, ועוד 146 הוגדרו קשות. ב-2008 וב-2010 נרשמה כמות התאונות הקטלניות הגבוהה ביותר בעיר – 15 תאונות כאלו בכל אחת מהשנים הללו, כך שמבחינה זו אפשר לומר ש-2017 היתה מעודדת יותר.
הנתונים המוצגים כאן, שרוכזו על ידי אנשי עמותת 'אור ירוק', משקפים את המגמה הכלל ארצית, שאף נחשבת חמורה יותר מזו שנרשמה בירושלים עצמה. לפני הנתונים, המתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נרשמה עלייה של 25 אחוזים במספר תאונות הדרכים הקטלניות שהתרחשו בערי ישראל ב-2017, בהשוואה לשנת 2016. בשנת 2017 נרשמה גם עלייה של 20 אחוזים במספר ההרוגים בתחום העירוני, בישראל כולה, בהשוואה לשנת 2016.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מציין כי "שנת 2017 הסתכמה בעלייה בכמות התאונות והנפגעים בתחום העירוני. האחריות מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וגם על ראשי הרשויות שחייבים לשים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות. חייבים לשפר את התשתיות ברחובות האדומים והמסוכנים, להתקין פסי האטה בסביבת מוסדות חינוך ולסלול שבילי רכיבה בטוחים עבור רוכבי האופניים".
עוד מוסיף קיטה: "לאחר מאבק ממושך של עמותת אור ירוק נוספו בשנה האחרונה עשרות ניידות שהובילו לירידה במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים. יש לאכיפה הזו השפעה מכריעה ומהותית על הצלת חיי אדם. גם היום ישנן רק 200 ניידות משטרה, במקום 450 ניידות כפי שקבעה הממשלה, ולכן חייבים להוסיף עוד ניידות ושוטרים כדי להרתיע נהגים עבריינים מלסכן את החיים של כולנו על הכביש".
תגובות