חברי הנהלת ארגון בוני ירושלים והסביבה ערכו ביום חמישי שעבר סיור בתחנת הרכבת המהירה ע"ש יצחק נבון שבכניסה לעיר. התחנה, כידוע, נבנתה בעומק של 80 מטרים מתחת למפלס הרחוב, והמתחם כולו יכול להכיל בבת אחת כ-4,000 נוסעים. יו"ר הארגון בירושלים בועז ישראל ציין לשבח את ביצוע הפרויקט ואמר כי "קבלני ישראל מוכיחים שאנו יכולים, ולא צריך חברות בנייה מחו"ל".
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
בתחנה החדשה, שצפויה להיפתח ב-30.3.2018, יחד עם הפעלת הרכבת המהירה ירושלים-ת"א יופעלו שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
שטח התחנה – כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. במשרד התחבורה מדגישים כי מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", שר התחבורה ישראל כץ הבטיח כי הרכבת המהירה י-ם-ת"א תתחיל לפעול ב-30.3.18. נסיעת מבחן התקיימה לפני פחות מחודש -לווידאו המלא. לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים. שר התחבורה אמר כי בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הרכבת הנסיעה תהיה ללא תשלום למחזיקי כרטיס רב קו. בתום שלושת חודשי הנסיעה חינם, תינתן הנחה של 50 אחוז לנוסעים במשך מספר חודשים נוספים.
תגובות