האם תושבי ירושלים והאזור חוצים את הכביש בצורה תקינה, זהירה וחוקית? לאחרונה ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת 'אור ירוק' לכבוד שניאור חשין ז"ל, לצד מתנדבי מועדוני העמותה, תצפיות בכ-130 יישובים שונים בכל רחבי הארץ, במטרה לבדוק מקרוב את דפוסי חציית הכביש של הולכי הרגל הישראלים. המתנדבים בדקו כמה מהולכי הרגל חוצים את הכביש בצורה חוקית ובטוחה במעבר חציה מוסדר, מבלי לסמס או לדבר בנייד.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
במסגרת הבדיקה נצפו יותר מ-6,200 בני אדם שחצו את הכביש, ובין היישובים שבהם נערכו תצפיות כאלו נמצאים גם ירושלים, מעלה אדומים, קריית יערים, גבעת זאב, הר אדר, ביתר עילית ומבשרת ציון.
והתוצאות? על פי תצפיות אנשי 'אור ירוק', 37 אחוזים מהחוצים עשו זאת בצורה מסוכנת – בזמן אור אדום ברמזור הולכי הרגל, שלא במעבר חציה, תוך כדי דיבור בטלפון הנייד, תוך כדי שהם מביטים בנייד או בזמן ששמעו מוזיקה באוזניות. בסך הכול נצפו 138 הולכי רגל בידי אנשי העמותה, ו-82 מתוכם חצו בצורה מסוכנת, כהגדרת אנשי העמותה.
אגב, במעלה אדומים 15 אחוזים מהנצפים חצו בצורה מסוכנת, בקרית יערים 20 אחוז, בבית"ר עילית 30 אחוז, במבשרת ציון 40 אחוז ובגבעת זאב 45 אחוז.
לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 נהרגו 111 הולכי רגל בתאונות דרכים, 76 מהם בתחום העירוני. עוד עולה מהנתונים כי 30 אחוז מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2017 הם הולכי רגל.
מאור ירוק נמסר: "אין להולך רגל יכולת לנצח במפגש עם כלי רכב על הכביש, ולכן אדם שחוצה את הכביש חייב להרגיש שהרחובות בטוחים להליכה. המדינה חייבת להוסיף ניידות ושוטרים, להגביר אכיפה ולוודא שהולכי הרגל מוגנים גם בעת חציית כביש. אכיפה מתמשכת תמנע מהולכי הרגל לסכן את חייהם ולחצות את הכביש בצורה בלתי חוקית ברמזור אדום או שלא במעבר חציה מוסדר".
תגובות