האם בעוד כחודש וחצי, לאחר שייפתח הנתיב השלישי בכביש 1 (ירושלים-ת"א) שסובל מפקקים כבדים, התנועה תזרום יותר מהר? בכיר במשרד התחבורה אומר וטוען השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי בחודש מאי, לאחר שייפתח הנתיב השלישי בכביש 1, התנועה בציר תזרום יותר מהר, אולם ספק אם זה יפתור את בעיית הפקקים. האם יהיה מדובר בנסיעה של 35 דקות, כפי שהבטיחו במשרד התחבורה? כמו שזה נראה הנסיעה אולי תתקצר אבל לא בהרבה. בינתיים, הפקקים ועומסי התנועה הכבדים בכביש 1 נמשכים מדי יום, חלק מהנהגים מדווחים על למעלה משעה וחצי נסיעה מדי בוקר ומדי ערב – בשעות העומס.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר ירושלים", במשרד התחבורה בוחנים להקצות חלק מהנתיב השלישי, המתוכנן להיפתח בכביש 1 בעוד חודשיים, כעורק לתחבורה ציבורית. החלק שנבדק לשמש כנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) זה קטע הכביש בין מחלף הראל לירושלים.
עוד תוכנית שצפויה להקל על הפקקים בכניסה לעיר – הקמת מחלף סחרוב בצומת הכניסה לירושלים. המחלף החדש צפוי להוביל להקלה משמעותית בפקקים בכניסה לירושלים וביציאה מהעיר. במסגרת הפרויקט, גם במחלף החדש יוקצה נתיב לתחבורה ציבורית.
פרויקט שדרוג כביש 1 הוא פרויקט לאומי, שההשקעה בו נאמדת בכ־2.35 מיליארד שקלים. בין השאר, במסגרת הפרויקט, בוטל סיבוב מוצא הישן ובמקומו נבנה גשר חדש. לפני חודשיים נפתחו המנהרות החדשות באורך של כ־800 מטרים.
תגובות