מאות בעלי עסקים השתתפו השבוע בוועידה דיגיטלית לעסקים בירושלים, שהתקיימה בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית. מטרת הוועידה, לדברי המארגנים, היתה "להעביר מידע רלוונטי ועדכני אודות שיווק דיגיטלי וחדשנות, ולהביא חברות בינלאומיות לספר אודות דרכים לפיתוח חדשנות עבור עסקים קטנים וגדולים בירושלים, וזאת בכדי לעודד תעסוקה מקומית וליצור הזדמנויות תעסוקתיות". הוועידה התקיימה בשיתוף האוניברסיטה העברית וביוזמת SHINE CONFRENSES.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
במהלך הכנס נערכו הרצאות וסדנאות מעמיקות, והסבר מלא ניתן לבניית העסק האינטרנטי של בעלי העסקים, החל משלב פתיחת עסק ועד שיווקו בכלים הדיגטלים המתאימים ויצירת חדשנות ארגונית. בין החברות הגדולות שהציגו: אמזון, זאפ , פיליפ מוריס, פייפל ועוד.
איימי עירון, מייסדת ומנכ"לית סלונה אמרה במהלך פאנל שנערך בוועידה: "אחד הדברים היפים שניתן לראות היום אלו ההזדמנויות העסקיות שנמצאות בקהילות הדיגיטליות. עסק קטן יכול להשתמש בקהילה הדיגיטלית כדי לבנות את עצמו על ידי שיווק חוויית המוצר".
דרור אטרי מלשכת מסחר ירושלים והסביבה המליץ לבעלי העסקים "לנצל את הפלטפורמה הדיגיטלית ואת הוועידה בכדי לייצר כמה שיותר הזדמנויות עסקיות". אסי ישראלוף, שחקן ומנהל באפליקציית גיקאפס אמר כי:" בכדי לבסס היום עסק, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים או בינוניים, חייבים להשתמש במדיה הדיגיטלית אחרת נשארים הרחק מאחור".
ראש העיר ניר ברקת בירך ואמר: "העיר חווה פריחה חסרת תקדים בהייטק וכיום היא בין חמשת ערי הטכנולוגיה הצומחות בעולם. מדובר בגאות כלכלית שהעיר שלנו חווה. כמי שבא מהעולם העסקי, אני יודע שזאת הזדמנות עבור כל העסקים בעיר ובוודאי עסקים קטנים ובינוניים ליהנות מהזדמנויות שהעיר ירושלים מעניקה למי שרק יעז לנצל אותן".
יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ, שמתמודד על ראשות העיר, אמר: "כשמדברים על חזון כלכלי לירושלים, פיתוח כלכלי זה האתגר הראשון של העיר. כל אתגר חברתי, ובמיוחד האתגר להשאיר משפחות וצעירים בעיר קשור לקידום העסקים המקומיים. חייבים לחבר את בעלי העסקים, ולייצר מציאות שמאפשרת להזמין חברות להתחבר לירושלים. בשביל זה צריך עיר נקייה ונעימה, על נושא זה אנו חלוקים עם ראש העיר וסבורים שנדרש שינוי מהותי בתרבות הניקיון בירושלים ועל כן ארצה לקדם שורה של מהלכים בנושא וכך גם אוכל להמשיך ולפעול לטובת אנשי העסקים".
דניאל אלפן, מנכ"ל פיליפ מוריס ישראל סיפר כיצד חברה יכולה לשנות את פניה באמצעות חדשנות טכנולוגית: "פיליפ מוריס נמצאת בחזית מהפכה מבוססת חדשנות אשר תוביל לסופו של העישון כמו שאנו מכירים אותו. במהלך העשור האחרון השקענו השקעה מסיבית במדע, מחקר ופיתוח כדי להמציא פתרונות, ליצור טכנולוגיות חדשות, ולפתח מוצרים פורצי דרך שצפויים להציג פחות סיכון לנזק בהשוואה לעישון ושעדיין מעשנים יסכימו לעבור אליהם. חברה נדרשת לאומץ, חזון ברור ומחויבות בכדי לערער את התעשייה שלה עצמה ולשנות את המודל העסקי הרווחי שלה על ידי הסתכנות בטריטוריות חדשות ולא ידועות, עד כדי כך שהיא אומרת ללקוחות שלה עצמה – הפסיקו לקנות סיגריות, בחרו מוצר נטול עשן".
תגובות