שנת 2024 נרשמו כ-13.5 מיליון כניסות לאתר עיריית ירושלים על נספחיו השונים (ירושלמי, שירותים מקוונים וכו') – עלייה של כ-19 אחוז לעומת שנת 2023, שבה נרשמו 11.3 מיליון כניסות לאתר העירוני. הנתונים מצביעים על מגמה ברורה של מעבר לשירותים דיגיטליים – כאשר הפלטפורמה לשירותים מקוונים רשמה עלייה מרשימה של כ-26 אחוז, ובסך הכל כ-4.9 מיליון כניסות.
עמוד "מועדון ירושלמי" רשם גם הוא עלייה משמעותית – כ-15 אחוז לעומת 2023, כשמדובר על למעלה מ-830 אלף כניסות במהלך 2024, ככל הנראה בשל מגוון ההטבות והמבצעים שהוענקו בשנה החולפת למשרתי ומשרתות המילואנים ובני/ות המשפחה. גם תחום רישוי ובנייה זכה לעלייה משמעותית של 34 אחוז במספר הכניסות.
בנוסף, זינוק משמעותי של 43 אחוז נרשם בחיפוש "איתור דוחות חניה". ועוד בנושא חניה – עליה של כ-16 אחוז בשירות הגשת ערעור מקוון על דוחות חניה – כנראה שמה שמקוון קל ונגיש יותר.
עמוד "אירועים בירושלים" רשם עלייה משמעותית של 72 אחוז במספר הצפיות.
בעיריית ירושלים מציינים כי נרשמה עלייה בשימוש באתר העירוני כמעט בכל השפות שבהן הוא נגיש – עלייה של 21 אחוז בשימוש באתר בשפה הצרפתית, עלייה של 17 אחוז באתר בשפה העברית, עלייה של 8 אחוזים באתר בשפה האנגלית וגידול של 5 אחוזים באתר בשפה הערבית. באתר בשפה הרוסית לא נרשמה עליה לעומת השנה שעברה.
מקורות תנועה וחיפושים פופולריים
אז איך מגיעים לאתר של עיריית ירושלים? גוגל ממשיך להיות מקור התנועה המרכזי לאתר העירוני, עם כ-66 אחוז מסך הכניסות. מילות החיפוש הפופולריות ביותר הן:
עיריית ירושלים
GIS
ארנונה
דוחות
תשלום דוח חניה
תשלום ארנונה
ערעור דוח חניה
אוטו אוכל ואטרקציות בירושלים
מקור נוסף המשמש להגעה לאתר העירייה, הוא הרשתות החברתיות, עם עלייה של כמעט 99 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת. הניוזלטר והקמפיינים העירוניים הניבו גם הם תוצאות מרשימות עם עלייה של כ-26 אחוז בסך הכניסות.
"הנתונים המרשימים מעידים על הצלחה במהפכה הדיגיטלית שמובילה עיריית ירושלים", מתגאה ראש העיר משה ליאון. "העלייה המשמעותית במספר המשתמשים, מראה שהתושבים מצביעים באצבעות ובוחרים להשתמש בשירותים הדיגיטליים שלנו. נמשיך להשקיע בהרחבת השירותים המקוונים ובשיפור חוויית המשתמש, כדי להקל על חיי התושבים ולהנגיש את השירותים העירוניים בצורה היעילה והאיכותית ביותר".
תגובות