בעקבות פניית "כל העיר" – טופלה תקלה באתר העירייה הנוגעת לתוכנית בנייה, ומנעה מתושבים להגיש התנגדויות לתוכניות השונות. כעת, לאחר תיקון הכתבה – מבקשים אותם תושבים להאריך את מועד הגשת ההתנגדויות, בשל אותה תקלה.
מדובר על אזור באתר העירוני של תכנון ובניה, שבו אמורים להתפרסם "פרסומים פעילים" הנוגעים לתוכניות בנייה שהוגשו לעירייה. באותו המקום ניתן היה לעיין בתוכניות המוצעות – ולהגיש להן התנגדויות במקרה הצורך. אלא של"כל העיר" נודע כי מזה מספר חודשים לא ניתן היה לעיין באותם "פרסומים פעילים", שכן האתר העירוני היה תקול.
מספר פניות של תושבים, בהן של הרב נתן קרמר, יו"ר עמותת 'ירושלים שקופה', לא נענו כראוי על ידי ועדת התכנון, ואותה תקלה נמשכה.
"אי פרסום התוכניות פוגע בשקיפות בכלל ובשקיפות בהליכי התכנון בפרט", מציין הרב קרמר בשיחה עם "כל העיר". לדבריו, "זהו המשך של החלטות דומות של עיריית ירושלים לצמצם את השקיפות".
לאחר שהגיעו ל"כל העיר" מספר תלונות בנושא, נעשתה פנייה מסודרת לעירייה – שם אותרה תקלה טכנית. התקלה טופלה, וכעת – כך על פי העירייה – ניתן לצפות בפרסומים ובמידת הצורך להתנגד.
"אנו שמחים מחד על כך שלאחר זמן רב, במהלכו הוועדה המקומית התעלמה מהפניות החוזרות והנשנות ששלחנו אליה, היא סוף סוף נעתרה וטיפלה בתקלה באתר. הפרסומים של תוכניות בנייה שבהם ניתן להגיש התנגדויות אמורים להופיע באתר לפי החוק, אך הם לא הופיעו בשל התקלה", נמסר מעמותת 'ירושלים שקופה של הרב קרמר. "מאידך, אנו מצרים על כך שהוועדה ממשיכה להתעלם מדרישתנו להארכת מועד להגשת התנגדויות לתוכניות שפורסמו בתקופה הארוכה בה היתה קיימת התקלה, וכתוצאה מכך לא הייתה לציבור דרך לדעת על זכותם להגיש התנגדויות לתוכניות הללו, וממילא בחלק מהתוכניות כבר התפספס המועד והזכות הבסיסית להגשת התנגדויות. המחדל האמור פוגע בעיקרון השקיפות בכלל ובתכלית השקיפות בהליכי התכנון בפרט ומוכיח עד כמה הגורמים בעירייה מנותקים מן הזכויות הבסיסיות של התושבים, ומשרתים רק את האינטרסים של היזמים. מדובר בהמשך להחלטות דומות של עיריית ירושלים ובין היתר הורדת 'אלפון העובדים' מהרשת והורדת 'שכבת התלת מימד' בתוכנה העירונית, שהמכנה המשותף שלהן, צמצום השקיפות ופגיעה בזכויות הבסיסיות של התושבים".
בעירייה, כאמור, טוענים שהיה מדובר בתקלה טכנית, שטופלה לאחר פניית "כל העיר". "לאחר בדיקה מקיפה שהתבצעה במערכות העירייה, נמצא כי תקלה טכנית היא שגרמה לבעיה. הנושא טופל ומעתה יש גישה מלאה. מערכות המחשוב הרלוונטיות והמידע מצויים בשלבי עדכון או החלפה והעירייה מצרה על אי הנעימות".
באשר לטענות האחרות שמעלים בעמותת 'ירושלים שקופה' בעירייה אומרים: "אלפון עובדי העירייה אינו חשוף לכלל הציבור לצורך שמירה על ביטחון מידע. באתר העירייה אפשרויות גישה אלקטרונית לכל נותני השירותים בכל התחומים. בנוסף, לצורך קבלת מידע ושירות לתושב, ניתן לפנות כל העת למוקד השירות העירוני 106 ולקבל מענה והכוונה.
"עיריית ירושלים מתנהלת בשקיפות מלאה, בהתאם להוראות הדין הרלוונטיות ואף מעבר לנדרש מהן. הטענה על "החלטות של העירייה לצמצם את השקיפות" אינה עומדת במבחן המציאות ואין בה דבר".
בושה וחרפה
שקר! שלחתי לפני כמה שנים דרך אתר העיריה של ירושלים מייל מפרגן, וענו לי עליו. ופעמיים כששלחתי מייל לגבי התנגדות למגדלים, קיבלתי תשובה אוטומטית שהתשובה תתקבל בעוד 60 יום ולעולם לא קיבלתי תשובה. ועשיתי זאת פעמיים כדי לבדוק זאת. עיריית ירושלים מתעלמת מפניות ציבור באתר העירייה כזה נוגע להתנגדות למגדלים. יידע הציבור! אנחנו משלמים ארנונה גבוהה בירושלים ולא מתייחסים אלינו התושבים.