'צמה של עוצמה' – הקמפיין השנתי של עמותת זכרון מנחם לעידוד תרומות שיער למען חולות סרטן בישראל יוצא לדרך זו השנה ה-13. שבוע המודעות לנושא יתקיים בשבוע האחרון של חודש דצמבר (24.12-31.12). במסגרתו יתגייסו ספרים וספריות מכל רחבי הארץ לטובת המבצע שמובילה עמותת זכרון מנחם בשיתוף מותג טיפוח השיער PANTENE.
בעמותת זכרון מנחם קוראים לבנות ובני ישראל לתרום שיער לחולות סרטן. העמותה, כידוע, פועלת מיום הקמתה למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. כך נוצורה מסורת תרומות השיער, מהן נוצרות פאות איכותיות המוענקות לחולות ללא עלות.
בישראל, כך על פי הנתונים של זכרון מנחם, מתגלים מדי שנה כ-30 אלף מקרי סרטן חדשים. בין המקרים – אחוז מהגבוהים בעולם של נשים ונערות החולות בסרטן השד. אחת מכל שבע נשים ישראליות מתמודדת עם המחלה. אחד האתגרים הראשונים עמו הן מתמודדות הוא נשירת שיער, כבר מהטיפול הכימותרפי הראשון. עבור רבות, האובדן הפיזי משלב גם פגיעה בתחושת הנשיות והביטחון העצמי. מה שמקשה אף יותר על ההתמודדות הנפשית עם המחלה.
אירוע השיא
שבוע המודעות לתרומות השיער ייערך, כאמור, בשבוע האחרון חודש דצמבר. במסגרת שבוע המודעות, 465 מספרות ברחבי המדינה יספרו בחינם כל תורם ותורמת. לאחר מכן, התורמות והתורמים יקבלו מהספר מעטפה מבוילת, שבאמצעותה יוכלו לשלוח את הצמה הנתרמת ישירות לעמותת זכרון מנחם..
אירוע השיא יתקיים בקניון מלחה (עזריאלי) ב-24.12 (יום שלישי). ספרים מקצועיים יציבו עמדות גזירת שיער במרכז הקניון, ויעניקו תספורת חינם לכל מי שיגיעו לתרום.
לתרומות שיער ולקבלת פאה: עמותת זכרון מנחם בטל' 02-6400800; או דרך האתר http://www.zichron.org.
לרשימת המספרות המשתתפות במבצע: https://www.zichron.org/barbershop_h.php.
הנתונים נחשפים
– רוב מכריע של התורמות הן צעירות בטווח הגילים 24-12, כאשר הגיל השכיח ביותר הוא 12. הדבר מעיד על מעורבות גבוהה של הדור הצעיר בקמפיין.
– התורמת הצעירה ביותר: 3 שנים, התורמת המבוגרת ביותר: 88 שנים.
– 64 אחוז מהנשים מעידות שבעקבות התרומה שלהן עוד נשים תרמו אחריהן.
– 22 אחוז מהתורמות עשו זאת "רק" פעם אחת, כאשר כעשרה אחוז תרמו יותר מחמש פעמים.
– ירושלים היא העיר המובילה ביותר בתרומות, בפער ניכר, עם 22,188 תרומות. תל אביב במקום השני עם 8,512 תרומות. שלישית נמצאת ראשון לציון עם 7,942 תרומות. אחריהן: חיפה עם 7,683 תרומות ופתח תקווה עם 7,479 תרומות.
חיים ארנטל, יו"ר זכרון מנחם וחתן פרס ישראל: "נשירת שיער בעקבות הסרטן היא מהקשיים הראשונים שאיתם מתמודדות החולות, אבל הקמפיין הזה נותן להן את ההזדמנות לשמר את תחושת הנשיות והכבוד העצמי. התרומה שלכן היא יותר מצמה – היא הצהרה של תמיכה ועוצמה".
מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, רוני שחם: "'צמה של עוצמה' הוא ביטוי לאחדות וללב הרחב של הציבור בישראל. עבורנו בפרוקטר אנד גמבל, כל תרומת שיער היא צעד משמעותי במתן כוח לנשים ולנערות המתמודדות עם הסרטן, ואנו מחויבים להמשיך לעמוד לצידן בכל דרך שנוכל".
צביקה רוזנטל, מנכ"ל קניון מלחה (עזריאלי ירושלים): "אנו גאים ונרגשים על ההזדמנות לארח אירוע בעל ערך חברתי חשוב כל כך, בעיקר בזמנים מורכבים אלו כבר כמה שנים ברציפות. אנו גאים על שיתוף פעולה יחד עם עמותת זכרון מנחם ומותג טיפוח השיער פנטן להעלאת המודעות לחשיבות תרומות שיער לנשים נערות וילדות החולות במחלת הסרטן, אני מזמין את כולם להגיע לתרום".
תגובות