דואגים לתחבורה לבת החולים של הדסה – זו פחות או יותר היתה הכותרת של הודעה שיצאה מטעם משרד התחבורה מוקדם יותר היום (חמישי, 7.11), בעקבות פגישה שהתקיימה בין מנכ"ל המשרד משה בן זקן לבין מנכ"ל הדסה פרום' יורם וייס.
הפגישה, חשוב היה להדגיש בהודעה, התקיימה בהנחיית השרה מירי רכב. הנחיה נכונה, על פניו, שמטרתה גיבוש פתרון לנגישות התחבורתית של המטופלים והצוותים הרפואיים בבתי החולים של הדסה עין כרם ובהר הצופים.
אולם בהודעה של משרד התחבורה כמעט ולא היתה התייחסות לתפרון שניצב ממש מתחת לאף – הפעלה מסחרית של קו הרכבת הקלה להדסה עין כרם, דבר שעשוי לשחרר לא מעט מהמצוקות התחבורתיות בדרך לבית החולים. המסילות, כידוע, כבר הונחו, הרכבת אף עורכת מדי פעם נסיעות מבחן – אבל מועד להפעלה רשמית אין. ובהודעת משרד התחבורה הדבר לא צוין.
מה שכן הוזכר וצוין – הפעלת מערכת שטאלים מתחנת הרכבת הקלה עד לבתי החולים של הדסה. כן – במקום להביא את הרכבת להדסה, יביאו את החולים מהרכבת להדסה. כמעט בלתי נתפס.
בפגישה עצמה הציג פרופ' וייס את האתגרים התחבורתיים איתם מתמודדים המרכזים הרפואיים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים, המשרתים מדי יום אלפי מטופלים ואנשי צוות. "אנחנו רואים קשיים תחבורתיים בהגעה לבתי החולים, דבר שמקשה על הגעת מטופלים וצוותים רפואיים", אמר פרופ' וייס. "חשוב לנו למצוא פתרונות שיקלו על הנגישות למרכזים הרפואיים שלנו ויאפשרו שירות טוב יותר למטופלים. מדובר בצורך קריטי שמשפיע על איכות הטיפול והשירות שאנחנו מעניקים".
בן זקן, מצידו, הדגיש את מחויבות המשרד לשיפור הנגישות התחבורתית למרכזים הרפואיים: "אנחנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת שירותי התחבורה הציבורית לבתי החולים. בכוונתנו לקדם תוכנית מקיפה שתכלול תגבור קווי אוטובוס ישירים והסדרת מערך ההיסעים למרכזים הרפואיים של הדסה".
בן זקן הוסיף כי "משרד התחבורה מכיר בחשיבות העליונה של נגישות נוחה ומהירה למרכזים רפואיים, במיוחד עבור אוכלוסיות מוחלשות המתקשות להגיע באופן עצמאי".
במהלך הפגישה הוצגו מספר פתרונות אפשריים, ביניהם הוספת קווי תחבורה ציבורית ייעודיים, שיפור תדירות הקווים הקיימים, והסדרת מערך שאטלים מתחנות רכבת קלה ומוקדי תחבורה מרכזיים. כמו כן, נדונו פתרונות לטווח הארוך הכוללים שיפור תשתיות כבישים והרחבת מערך החניה.
בסיכום הפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיגבש המלצות אופרטיביות לשיפור מערך התחבורה, תוך התייחסות לצרכים הייחודיים של המטופלים והצוותים הרפואיים. הצוות יכלול נציגים ממשרד התחבורה, הנהלת הדסה, עיריית ירושלים וחברות התחבורה הציבורית הפועלות באזור. הצוות יגיש את מסקנותיו בתוך חודשיים.
כאמור – שום מילה ו/או התייחסות לתחילת ההפעלה המסחרית של הרכבת הקלה עד למגדל האשפוז בהדסה עין כרם. הזוי, לא?
הנאשם לכלא
נראה לי שהדביל שכח שההארכה קיימת, הוא הרי לא מבין בתחבורה ומונה על ידי רקב בגלל קרבה פוליטית ולא יכולת…
מחכה לרכבת
מטורפים, בזבוז מטורף של כספי ציבור
מדינה שבויה בידי ממשלת חורבן
שרון
דבר ראשון בהדסה עין כרם יש פחות או יותר 4000 רכבים רק של עובדים בהדסה מה שלא משאיר חניה לאנשים שבאים ובעיקר לנכים דבר שני המשחק של ראיית ירושלים שאצלנו בנווה יעקב הכל גמור כבר קרוב לארבע שנים היום התחילו להרוס שוב את הפסים בכניסה לנווה יעקב בשביל להחליף אותם או ליישר אותם בעצם זה אפילו לא היום זה כבר ארבעה ימים טרקטור שוברים את הבטון בשביל לסדר את זה חלם חלם חלם
30 קמש עכשיו
מה זה ״שיפור מערך החניה״? האם זה בהכרח תוספת מקומות חניה שיוסיפו עוד פקקים ועוד שטחים מבוזבזים? חייב גם להתייחס למדיניות. סתם דוגמה: אולי במקום לתת חניה חינם לכל העבודים, לתת להם איזו תוספת שכר ואז מי שירצה, שישלם על החניה. תופתעו לגלות כמה פתאום יתחילו לבוא באוטובוסים, או אלו שגרים קרוב (להדסה הר הצופים לפחות), יתחילו ללכת ברגל.
אזרח
חבל שמפרסמים את הכתבה בלי לבדוק. הרי נאמר כבר שהמהנדסים מספרד שצריכים לאשר את ההפעלה, ברחו לספרד בתחילת המלחמה. אז מה יעשו כאן?? העיקר להסית ומגיבים שטופי שנאה
מחכה לרכבת שנים.....
פשוט חלם וביזיון עצום גם צמצמו את נתיבי הרכבים ויש פקקים מהר הרצל לכיוון בית החולים וההפך חלם חלם חלם ואין למי לפנות ביזיון ובזבוז כספי ציבור
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
בטח שבודקים מה חסר מהנדסים בעולם בכל אירופה יש רכבות קלות והמהנדסים רק משם ??
לפני שאתה כותב תחשוב קצת….