קיימת הצדקה להפחית את תדירות מבחני הרישוי, טסטים, לפעים בשנתיים – כך קובע דוח מיוחד של רשות האסדרה שהוגש באחרונה למשרד התחבורה בראשות מירי רגב. רשות האסדרה, יש לציין, היא הגוף אשר בוחן עבור המדינה תהליכים רגולטוריים, ולאחר מכן מגבשת המלצות לשיפורים.
ההמלצה של רשות האסדרה נוגעת לרכבים שגילם עד 10 שנים. רכבים ישנים יותר ימשיכו לבצע מבחן רישוי פעם בשנה, כאשר על פי החוק – רכבים שגילם מעל 20 שנה מחויבים בביצוע טסט פעמיים בשנה.
המצב כיום הוא שמכוניות שנמצאות על הכביש מעל שלוש שנים נדרשות למבחן רישוי פעם בשנה, כדי לבדוק את תקינות הרכב. לפי הדוח – תדירות ביצוע מבחני הרישוי בישראל גבוהה מהנהוג בעולם.
בהמלצות של רשות האסדרה, שהוגשו כאמור למשרד התחבורה, נכתב כי יש "לקדם הפחתה של תדירות מבחני הרישוי". עוד ממליצים ברשות האסדרה לבטל את הדרישה לאישור בטיחות לבלמים עבור כלי רכב שגילם 15 עד 20 שנה. בנוסף מומלץ לבטל את מבחן הרישוי מדי חצי שנה לרכב שגילו מעל 20 שנה.
לפי הנתונים שמוצגים בדוח, מדובר על היקף חיסכון שנתי של כ-260 מיליון שקלים, ואלפי שקלים לכל בעל רכב שנמצאים על הכביש עד 10 שנים. עכשיו רק נותר לאמץ את הדוח ולהקל על בעלי הרכבים. הכדור בידיים של משרד התחבורה והממשלה.
תגובות