מעצר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשוד (צילום: דוברות המשטרה)

בשירות האויב האיראני: חיסול מדען ומעקב אחר ראש עיר – החשד נגד צעירים מירושלים

במסגרת חקירה משותפת של שב"כ וימ"ר ירושלים נעצרו לפני כחודש 7 צעירים מבית צפאפא בחשד כי פעלו בשירות האיראניים. על פי החשד, הם תכננו לחסל מדען גרעין ישראלי וביצעו מעקב אחר ראש עיר במרכז. משימות אחרות שקיבלו - הצתת רכבים, ריסוס גרפיטי ופגיעה באנשי ביטחון. מחר, רביעי, צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום

פורסם בתאריך: 22.10.24 12:22

פרשה חמורה של ריגול ופעילות לטובת האויב האיראני נחשפה היום, שלישי, 22.10, הפעם במעורבות 7 צעירים מירושלים – תושבי בית צפאפא בגילאי 19 עד 23.

ה-7 – כך הותר לפרסום – נעצרו במהלך חודש ספטמבר על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וימ"ר ירושלים, בחשד שתכננו לחסל מדען בכיר ואספו מידע על ראש עיר במרכז הארץ.

החשודים, כך כל פי פרסומים שונים, קשרו את עצמם לחשדות. החקירה, שבוצעה כאמור על ידי שב"כ והיחידה המרכזית של משטרת ירושלים – העלתה כי גורם איראני יצר קשר עם החשוד המרכזי שגייס אותו ונתן לו משימות בתמורה לכסף.

 

 

החשוד המרכזי גייס שישה נוספים מסביבתו למען ביצוע המשימות, שכללו הצתת כלי רכב בעין כרם, ריסוס כתובות גרפיטי וזריקת רימון לעבר ביתו של איש כוחות הביטחון.

עוד עלה מהחקירה כי המשימה המרכזית שהאיראני ביקש מהם לבצע כללה איסוף מודיעין על ראש עיר במרכז הארץ ובנוסף להתנקש בחייו של אחד מהמדענים הבכירים במדינה. הצעירים הכינו את המודיעין הנדרש ואף פנו לאנשי קשר לרכישת נשק, אך נעצרו לפני שהצליחו להשלים את המהלכים.

כאמור, מחר, רביעי, צפוי להיות מוגש נגד ה-7 כתב אישום חמור על ריגול לטובת האויב בזמן מלחמה וסעיפים רבים נוספים.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר