שחקני הפועל ירושלים חוגגים ניצחון בכורה (צילום: ברני ארדוב - הפועל ירושלים)
שחקני הפועל ירושלים חוגגים (צילום ארכיון: ברני ארדוב - הפועל ירושלים)

דעה | לקחנו 3 נקודות – השאר לא מעניין

עם הרכב משני מאוד (מאוד), הפועל השיגה ניצחון חשוב מול אשדוד ואופק ביטון היטיב לתאר בסיום את מה שהרגישו כל אוהדי הפועל ביום ראשון | טור דעה

פורסם בתאריך: 22.10.24 09:37

עוד הרבה לפני חגיגות הניצחון, העובדה שהפועל ירושלים הצליחה להרכיב 11 שחקנים המוכרים לאוהדיה חרף סוללת הפצועים והמורחקים שאגרה בששת מחזורי הפתיחה, היא לכשעצמה נס גלוי. להכשיר את איינאו פרדה ואופק ביטון בזמן שליושבי היציע עדיין מהדהדות בראש ההרחקות המיותרות של סמבה דיאלו וסדריק דון? לא פחות ממרגש.

שק החיסורים עמו הגיעה הפועל, הוביל לכך שבתת מודע כל תוצאה פרט להפסד היתה מתקבלת בהבנה. תנו לנו רק לסיים עם מכסת שחקנים מלאה על כר הדשא, ואם אפשר שאף אחד מהם לא יזדקק לטיפול רפואי מחסיר פעימה, ונוכל להגניב חיוך.

בהפועל, מסורתית, הכל הולך הפוך, ודווקא כשהציפיות התפוגגו כמעט לגמרי, קיבלנו רבע שעה מהסרטים עם כדורגל איכותי שפשוט כיף לראות. ביטון מסדר בסיבוב מצב מצוין לאוהד 'דה בריינה' אלמגור, שדקות ספורות אחר כך נועל הרמטית את התחרות על בישול העונה, ועומר אגבדיש מסיים מהאוויר כמו חלוץ רחבה טיפוסי עם ותק של עשור בליגת העל ומתכבד בשער בכורה בליגה הבכירה. גם בחלומות הכי ורודים זה נראה פחות טוב.

לדאבונה של הפועל, הלחץ מפתיחת העונה החלשה עשה את שלו, ובשיא המומנטום מול קבוצה מפוחדת מינוס הסטאר שלה, נוצר הרושם שזה מספיק. בן רגע שבה הפועל לסורה, הלכה אחורה, חיזקה בהדרגה את הקישור האחורי המחוזק ממילא, וסימנה את המטרה החשובה מכולן – לסגור סוף סוף 90 דקות ראשונות בליגה עם שער נקי. היא עמדה בה.

 

 

אפשר לדבר על כך שאפשר וצריך היה לעשות יותר, בטח בכל הנוגע לשימור האיכויות הגבוהות בפתיחה לאורך זמן, אבל עם הדי.אן.איי של הפועל, קבוצה שגם כך הרגילה את אוהדיה להתקפי לב ספורטיביים בכמויות מסחריות, אין בכך צורך.

במקום, חובה להוריד את הכובע בפני החבורה הלוחמת של זיו אריה, שבהרכב שגם הגדרתו כמשני נתונה לפרשנות, התעלתה על עצמה, ניצחה בשיניים והעבירה מסר ברור שהיא כאן כדי להישאר. נדב זמיר הנפלא, שהביטחון שהוא משרה על חבריו בכל חלקי המגרש לא יסולא בפז, ינאי דיסטלפלד התחבולן, איליי מדמון הקשוח, אופק נדיר הפעלתן וכמובן אלמגור הטבח ואגבדיש הכובש, שהתכבד לנצח על מקהלת האוהדים בסיום, הוכיחו שיש על מי לסמוך.

ברוב המשחקים האדומים מפתיחת העונה עסק השיח באמנות 'הכמעט' – ממכבי תל אביב דרך ריינה ועד חדרה – שלושה משחקים בהם ליקטה הפועל נקודת ליגה בודדת. הרבה יותר כיף לסכם שני מהלכים מבריקים ולצאת עם כל הקופה, או כמו שהיטיב לסכם אופק ביטון, בקסמו הטבעי ובחיוכו הנצחי מתחת לשפם: "לקחנו שלוש נקודות, השאר לא מעניין".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר