מתחם פרנקפורטר, רמות. קרדיט: ADMA אדריכלים
מתחם פרנקפורטר, רמות (הדמיה: ADMA אדריכלים)

בדרום העיר בונים מגדלים, בצפון ירושלים רק בניינים: הפרויקטים החדשים שאושרו

בגילה, בארמון הנציב ובתלפיות יוקמו מגדלים בני 30 קומות, בשכונת רמות בנייני מגורים בני 11 קומות בלבד. אלו הפרויקטים החדשים שאושרו בירושלים

פורסם בתאריך: 22.10.24 08:11

ירושלים ממשיכה ועוד תמשיך לעלות לגובה – ועדות התכנון השונות שמו לעצמן מטרה לבנות עשרות אלפי יחידות לדיור בהתחדשות עירונית, והדבר בא לידי ביטוי, כידוע, באישורן של עשרות תוכניות התחדשות והקמת מאות מגדלי מגורים. בינתיים, המגדלים הללו מוקמים רק בשכונות מעורבות – בשכונות בעלות האופי החרדי יותר המבנים החדשים שמאושרים נמוכי קומה – מה שמוכיח שאפשר גם להתחדש בצורה נמוכה יותר, אם רק חפצים בכך.

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להפקיד ארבע תוכניות להתחדשות עירונית הכוללת כ-900 יחידות דיור, שטחי מסחר ומבני ציבור, בשכונות גילה, ארמון הנציב, תלפיות ורמות – בשלוש שכונות יוקמו מגדלים בני 30 קומות, בשכונה אחת – רק בניינים בני 11 קומות. אלו הפרטים.

השדרה הראשית של השכונה המתחדשת

בשכונת תלפיות, הוחלט להפקיד את תוכנית רשות מקרקעי ישראל (ובעריכה אדריכלית של משרד אלונים גורביץ אדריכלים), על שטח כולל כ-17 דונם, ברחוב פייר קניג, המהווה השדרה הראשית של רובע תלפיות המתחדש, אשר תשלב את הרכבת הקלה יחד עם שדרת עסקים ומגורים הארוכה בעיר. התוכנית כוללת 160 יחידות דיור שיוקמו במגדל בן 30 קומות בצמוד לציר הרכבת הקלה, ובמבנה נוסף בן 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 32 יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 55 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת חזית מסחרית ושדרוג בית הספר הקיים המצוי בתחום התוכנית.

יצוין כי בתחום התוכנית עתיד היה להיבנות חדר חשמל גדול אשר ישמש את הרכבת, באופן אשר היה פוגע באיכות הממשק של הבינוי עם הרחוב, והתוכנית מציעה את הטמנתו מתחת לקרקע.

מנהלת אגף בכיר תכנון ברשות מקרקעי ישראל, עינב רינגלר בירכה על אישור התוכנית להתחדשות בתלפיות, וציינה כי "התוכנית מייצרת מרחב עירוני איכותי מוטה תחבורה ציבורית בלב מרקם שוקק ומרובה ביקוש. התוכנית מייעלת את השימוש בקרקע באמצעות יחידות דיור, שילוב שימושים והעתקת תחנת מיישרים של הרכבת הקלה ומאפשרת מתחם אורבני ומבוקש".


הדמיית תוכנית 'מוקד אזרחי' בתלפיות (צילום הדמיה: אלונים גורביץ אדריכלים בוני ערים)

הדמיית התוכנית בתלפיות (צילום הדמיה: אלונים גורביץ אדריכלים בוני ערים)


מגורים, מסחר ומבני ציבור בגילה

בשכונת גילה, הוחלט להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-3 דונם, במתחם הרחובות צביה ויצחק והאודם, ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה. התוכנית כוללת 226 יחידות דיור שיוקמו בשני מגדלי מגורים בני כ-30 קומות למגורים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-45 יוקצו לטובת דירות קטנות. כמו כן, התוכנית כוללת שטחי מסחר, מעונות יום ושלוש כיתות גן שישולבו במתחם.

במתחם כיום מצוי מבנה מגורים טורי בן 4 קומות הכולל 48 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הינה ביוזמת חברת י.ת.ד בע"מ, ונערכה על ידי משרד גיא איגרא ויונתן שקד אדריכלות.

 

 

3 מגדלים, אשכול מעונות ו-4 גנים בארמון הנציב

בשכונת ארמון הנציב, הוחלט להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-6.8 דונם, במתחם הרחובות עולי הגרדום וקדושי בבל. התוכנית כוללת כ-420 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מבני מגורים בני 34-20 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-84 יוקצו לטובת דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת חזית מסחרית, אשכול מעונות יום וארבעה גני ילדים שישולבו במתחם.

כיום מצויים במתחם שני מבני מגורים בני 4 קומות הכוללים 80 יחידות דיור, שיפונו טובת הפרויקט החדש. התוכנית הוגשה על ידי חברת עולי הגרדום בע"מ, ונערכה על ידי משרד ברעלי כסיף אדריכלים בע"מ.

ואפשר גם בלי מגדלים

בשכונת רמות, הוחלט להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-4.4 דונם, בפינת הרחובות אבא הלל סילבר, הנרי מורגנטאו ופליקס פרנקפורטר. כיום מצוי במתחם מבנה מגורים בן 4 קומות הכולל 32 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט החדש.

במסגרת הפרויקט יוקמו כ-165 יחידות דיור שיומו בשלושה מבני מגורים בני 11 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-33 יוקצו לטובת דירות קטנות. כמו כן, בקומות הקרקע מוצעת חזית מסחרית הפונה לרחוב הלל סילבר, וכן אשכול מעונות יום ושני בתי כנסת שישולבו במתחם. התוכנית הוגשה על ידי חברת הדס סיטי בע"מ, ונערכה על ידי משרד ADMA אדריכלים בע"מ.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכניות חשובות המאפשרת התחדשות העיר, תוך שיפורי משמעותי המרחב הציבורי, עירוב שימושים ושדרוג רמת השירותים העירוניים, המסייעים בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. בכך התוכניות ההתחדשות משפרות את איכות החיים העירונית בירושלים ומאפשרות לתת מענה לביקושים ליחידות דיור בעיר תוך שמירה על השטחים הפתוחים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר