המרכז החינוך 'כפר מסע ישראלי' (צילום: מסע ישראלי)
המרכז החינוך 'כפר מסע ישראלי' (צילום: מסע ישראלי)

מיוחד ומרגש: הפיילוט החשוב לשילוב אנשים עם מוגבליות בירושלים

ארגון מסע ישראלי החל בפיילוט לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בעבודה במרכז החינוכי - כפר מסע ישראלי בעמק הארזים. "השותפות מעצימה את כולם ומוסיפה עומק נוסף לעבודתנו החינוכית", אומרים בארגון החינוכי, אשר שואף להרחיב את הפיילוט, כך שכ-20 אחוז מהעובדים יהיו אנשים עם מוגבליות

פורסם בתאריך: 20.10.24 16:02

ארגון "מסע ישראלי" החל לאחרונה בפיילוט להעסקת אנשים עם מוגבלויות בכפר מסע ישראלי בעמק הארזים בירושלים, המשמש במרכז החינוכי של הארגון.

במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת "אלווין", מגיעים מדי יום צעירים עם מוגבלויות לכפר מסע ישראלי ומשתלבים בעבודת הכפר ובתחזוקתו השוטפת וכן בעבודות החקלאות במקום. שילובם בפעילות הכפר מהווה נדבך מרכזי בחזון הארגון, המחנך להכלה חברתית ותרומה לקהילה. בימים אלו פועלים במסע ישראלי להרחבת היקף תעסוקת אנשים עם מוגבלויות לכדי 20 אחוז מכלל עובדי הכפר.

כפר מסע ישראלי, השוכן בעמק הארזים בירושלים (לשעבר חוות טור סיני), נחנך לפני כשנה והוא משמש כמרכז החינוכי של ארגון מסע ישראלי, הפועל למען חיזוק השייכות והאהבה לישראל, תוך העמקת הזהות הישראלית, הציונית והיהודית בקרב בני נוער ומבוגרים. הארגון מוציא מדי שנה מאות מסעות בני 6 ימים של תלמידי תיכון וחיילי צה"ל.

 

 

במהלך השנה לנים בכפר מאות בני נוער כחלק מהמסעות ומחנות הקיץ של הארגון. בנוסף, משמש הכפר כבסיס פדגוגי ותעסוקתי עבור מדריכי מסע ישראלי וצוותי חינוך מכל הארץ. כמו כן שואף להיות מרכז תרבותי – ערכי, שיפתח את שעריו לקהל הרחב בחודשים הקרובים.

אורי כהן, מנכ"ל מסע ישראלי: "שילובם של אנשי עם מוגבלויות בפעילות כפר מסע ישראלי, הוא חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו כארגון המחנך בני נוער לערכים של שותפות, ערבות הדדית ולקבלת האחר. עבודתם של הצעירים בכפר לא רק תורמת להתפתחותו, אלא גם יוצרת חיבורים מרגשים עם מדריכי הכפר ועם הנוער שמגיע להתארח בו. השותפות הזו מעצימה את כולם ומוסיפה עומק נוסף לעבודתנו החינוכית".


המרכז החינוך 'כפר מסע ישראלי' (צילום: מסע ישראלי)

המרכז החינוך 'כפר מסע ישראלי' (צילום: מסע ישראלי)


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר