מאהל משפחות החטופים ברחוב עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)
היו על הכוונת - מחאת משפחות החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים)

נחשף: תושב מזרח העיר תכנן לבצע פיגוע בהפגנות לשחרור החטופים

החשוד, בן 22 משייח ג'ראח, אמר בחקירתו: "אם לא הייתי נעצר, הייתי מבצע פיגוע ורוצח הרבה אנשים"

פורסם בתאריך: 18.10.24 09:28

"אם לא הייתי נעצר, הייתי מבצע פיגוע ורוצח מספר גדול של אנשים.." – כך אמר תושב מזרח ירושלים בחקירה, לאחר שנעצר בחשד לתכנון פיגוע נקמה כנגד אזרחים וכוחות הביטחון, כך התירו הבוקר, שישי, לפרסום המשטרה ושירות הביטחון הכללי.

בהודעה משותפת נמסר כי משטרת מחוז ירושלים ושב"כ חשפו כי תושב מזרח ירושלים תכנן לבצע פיגועים, בין היתר כלפי משתתפי מחאת משפחות החטופים כנקמה למען ארגון הטרור חמאס ותושבי עזה.

המחבל, כך על ההודעה, התכוון לרכוש מטעני חבלה וכלי נשק ותכנן לבצע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון בהם, פיגוע בתל אביב בזמן מחאת משפחות החטופים.

החקירה החלה בחודש שעבר בחשד לקשירת קשר למעשה טרור לצורך ביצוע פיגועי טרור והשתייכות לארגוני הטרור ופעולות במסגרתם. בהכוונת שירות הביטחון, עצרו בחודש שעבר בלשי ימ"ר ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב את המחבל – בן 22 משייח' ג'ראח –  ומעצרו הוארך מאז מעת לעת.

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עלה כי "בשלב מסוים גמלה בליבו של המחבל אשר תומך בארגוני הטרור גדודי ג'נין וחמאס, החלטה לקשור קשר עם אחרים תושבי יו"ש על מנת שיסעו למזימותיו הרצחניות ובסיועם, תכנן לרכוש כלי נשק ומטעני חבלה באמצעותם לממש כוונותיו ולבצע פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים", כך על פי ההודעה.

 

 

במסגרת החקירה עלה כי בין תכנוניו לבצע פעולות טרור ופיגוע בישראל, פיגועי ירי לעבר חיילי צה"ל, פיגועי מטענים ברכבת בתל אביב ופיגוע בזמן מחאת משפחות החטופים בת"א, במטרה לדבריו כאמור, לרצוח כמה שיותר אנשים כנקמה למען תושבי עזה וארגון הטרור הרצחני בפני עצמו, 'חמאס'.

עוד נחשף במסגרת החקירה המשותפת לימ"ר ירושלים ושירות הביטחון, כי המחבל כבר כתב צוואה, פתח קבוצה ברשת חברתית בשם "חיילי אלוהים", והתכונן למימוש כוונתו לפגע במשתתפי המחאה. אולם למרבה המזל, לא הספיק המחבל להשיג את האמל"ח כפי שתכנן בכדי לבצע את הפיגוע, זאת מכיוון שנעצר על ידי שב"כ והמשטרה שסיכלו בכך את כוונותיו.

עם סיום החקערה בימים האחרונים, במהלכה התגבשה תשתית ראייתית נגד המחבל והוארך מעצרו תוך שהוגשה הצהרת תובע עד לתאריך 18.10, צפויה היום (שישי) פרקליטות מחוז ירושלים להגיש את כתב האישום נגדו.

במשטרה מסכמים ואומרים: "בשנה החולפת, סיכלו שוטרי מחוז ירושלים בסיוע שב"כ וגורמים נוספים, עשרות פיגועים וכוונות לכאלו באזור ירושלים במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר