מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | הכסף מדבר

הכסף הגדול של עופר ינאי גבר על זה של אדלסון במפגש הראשון בין האדומות, ואם בעלי הפועל החליט להמשיך ולדבוק בקו השמרני ולא מתכוון להוציא יותר כסף שימצא דרך להגיד את זה לאוהדים

פורסם בתאריך: 17.10.24 10:23

בפעם הראשונה אי פעם עלו אתמול לשחק אחת נגד השנייה הפועל והפועל ת"א, 2 קבוצות כדורסל שרבים מאוהדיהן שמאלנים, כשלתפקיד הבעלים של שתיהן מלוהקים אנשים שאין להם שום קשר לוייב מפא"יניקי או לשמאל הציוני. זו לא אמירה שיפוטית או תלונה, זו עובדה. אפשר לדבר הרבה על כמה סימבולי הרגע הזה בהקשר הפוליטי-חברתי של ישראל כולה, אבל זה לא הזמן. כרגע הזמן לשים זרקור על זה שבהינתן העובדה שלשני המועדונים יש בעל בית ימני – אחד מהם בנה קבוצה שמבקשת לטרוף את העולם ברוח השוק החופשי האמריקאי, והשני העמיד סגל משעמם ובינוני כמו סניף של ההסתדרות באייטיז.
הדבר המתסכל במשחק הזה – שצריך היה להיות משיחיסט רציני, כזה שמתגנב אחת לשנה לאולם במלחה עם גלבייה מוזרה כדי להעלות זבח למורשתו של אלכסנדר דז'יקיץ', בשביל להאמין לפניו שלהפועל יש סיכוי – הוא שהפעם זה היה לגמרי בידיים שלנו. לא המשחק, הקיץ. הבנייה של הקבוצה. להפועל יש בעלים שירש מיליארדים מאבא שלו, ועדיין היא בחרה להעמיד סגל בינוני במונחי צמרת היורוקאפ והליגה הישראלית.

הוויכוח על האם ה"גישה" של מתן אדלסון או דן שמיר או יונתן אלון או גל מקל או מי שזה לא יהיה "תוכיח את עצמה" הוא פאסה. ג'ונתן מוטלי בעט בוויכוח הזה, כשהבהיר לכולם שאם משלמים 800 אלף לסנטר – מקבלים אחד ששומר מדהים ויודע להטביע אבל אין לו משחק אחד על אחד מי יודע מה, ושאם משלמים פי 2 על סנטר אז מקבלים חיית התקפה משוכללת באחוזים מפחידים. ואוסטין ווילי הוא מנקודות האור בהפועל, כן? אז הוויכוח הזה נגמר. אין פה מודל ספרדי, יש פה קבוצה עם שחקנים לא טובים מספיק בשביל להתחרות מול צמרת ישראל והמפעל השני בטיבו ביבשת.
במחצית הראשונה העסק עבד להפועל לא כי היא טובה, אלא כי הפועל ת"א עוד לא מחוברת מספיק. בשלב הזה, לחבורה של עופר ינאי לוקח 20 דקות כל פעם כדי להבין איך למצוא את מוטלי מתחת לסל כדי שהכל ישתחרר שם. אין מה להסיק מזה שיונצ'וק הצליח לגרום להם לשחק כמו אצל דז'יקיץ'. דז'יקיץ' לא קיים כבר שנה וחצי, והגיע הזמן להביא טאלנטים שיעזרו לנו לשכוח את זה. גם כאלה שאינם בארץ כרגע (כסף עוזר להפיג פחדים של כדורסלנים, מסתבר), וגם כאלה שכבר פה ולא משחקים (בריאן אנגולה נגיד).
אם מתן אדלסון החליט שלא משנה מה – הוא לא יוציא יותר כסף – שיבוא ויגיד את זה, ויתכבד לספוג את הביקורת מחלק מהאוהדים ווגם הירידה במכירות הכרטיסים בעקבות ההצהרה. אם שמיר ויונצ'וק יודעים את זה אבל לא יכולים להגיד – תמצאו דרך להדליף, סמסו לראש הממשלה, השב"כ והמוסד בשביל שיתנו לכם טיפים איך בדיוק לעשות את זה.
אבל בחייאת, שמישהו בהפועל יתאפס על עצמו כי אם הפועל ת"א תיקח את היורוקאפ ותגיע ליורוליג, אולי אפילו אם היא תיקח אליפות ותפסיד בגמר היורוקאפ ואז ינאי ישלח את בברלי להרים ראיון חנפני עם בודירוגה (נשיא היורוליג) בפודקאסט שלו שבעקבותיו איכשהו הם יקבלו כרטיס חופשי, אנחנו נהפוך רשמית להפועל חולון.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר