אוטובוס של סופרבוס (צילום: חברת סופרבוס)
אוטובוס של סופרבוס (צילום: חברת סופרבוס)

בשל בלימות פתאומיות: נוסע באוטובוס בירושלים יפוצה ב-100,000 שקל

הנוסע, ירושלמי בן 58, תפע מחברת סופרבוס פיצוי בטענה שבשני מקרים שונים, בלימות פתע של נהגי סופרבוס פגעו בהליך החלמתו מניתוח בחוליות הצוואר. הסכם הפשרה בין הנוסע לבין חברת הביטוח של סופרבוס התקבל כפסק דין מחייב

פורסם בתאריך: 15.10.24 11:23

גלגלי הצדק פועלים לאט, אבל הם לפעמים גם עושים את העבודה. תושב ירושלים (בן 58) אשר נסע באוטובוס בקיץ 2022 יפוצה על ידי חברת סופרבוס, לאחר ששני מקרים של בלימות פתאומיות של נהגי האוטובוס פגעו בהליך החלמתו מניתוח שעבר בחוליות הצוואר.

הפיצוי נקבע במסגרת הסכם פשרה בין הנוסע הירושלמי לבין חברת הביטוח של סופרבוס (חברת כלל), אשר קיבל תוקף של פסק דין מחייב בבית המשפט.

מכתב התביעה, שהוגשה על ידי הנוסע באמצעות עו"ד איתמר בן עמי, עולה כי במהלך חודש יוני עבר התובע – הנוסע הירושלמי – ניתוח בחוליות הצוואר. מספר שבועות לאחר מכן, בזמן שהוא בתקופת ההחלמה מהניתוח, הוא נסע באוטובוס של סופרבוס בירושלים, ולפתע בלם הנהג באופן פתאומי את האוטובוס. בכתב התביעה מצוין כי המושב שעליו ישב הנוסע התנתק ממקומו כתוצאה מהבלימה והנוסע נפל על רצפת האוטובוס, ונחבל בגבו בכתפיו ובצווארו.

המקרה השני אירע חודש לאחר מכן. הנוסע עלה על אוטובוס בירושלים ועל פי כתב התביעה – עוד לפני שהספיק להתיישב, נהג האוטובוס בלם בפתאומיות. הנוסע איבד שיווי משקל והוטח בעוצמה לרצפת האוטובוס. התוצאה – חבלה בכתפים, בצוואר ובראש.

 

 

בכתב התביעה מצוין כי באירוע השני הוזמן אמבולנס אשר פינה את הנוסע לבית החולים הדסה עין כרם שם הוא קיבל טיפול רפואי. בכתב התביעה טוען עו"ד בן עמי כי בלימות הפתע גרמו להחמרה משמעותית במצבו הבריאותי של התובע, והוא החל סובל מכאבים ומגבלות תפקודיות קשות, כשהוא נאלץ להפחית משעות עבודתו, מה שהוביל להפסדים כספיים משמעותיים.

מומחה רפואי שמונה על ידי בית המשפט כדי לקבוע את הפגיעה בנוסע ואת השלכות בלימות הפתע על החמרת מצבו הבריאותי קבע כי הנכות ממנה סובל התובע נובעת ממצבו הרפואי הקודם ומהניתוח אותו עבר בצווארו. יחד עם זאת, קבע כי הנפילות באוטובוס פגעו בתהליך השיקום והחמירו את מצבו של התובע, ועל כן חברות האוטובוס נושאות באחריות מסוימת לנכותו, ואמורות לפצותו בהתאם.

לאחר חוות הדעת של המומחה, הושג הסכם פשרה שבו חברת כלל, מבלי להודות באחריות כלשהי למצבו של התובע, הסכימה לפצותו בסכום של 100,000 שקל.

בית משפט השלום בפתח תקוה ,שם נידון התיק, אישר את הסכם הפשרה שהוצג ונתנה לו תוקף של פסק דין.

האם פסק הדין הזה והסכם הפשרה שהושג מהווה פתח לתביעות רבות נוספות שיוגשו על ידי נוסעים? בשלב זה מוקדם לקבוע, אך ריבוי התלונות של הנוסעים על נהיגה פרועה עשויים בהחלט להוביל לפניות נוספות לערכאות משפטיות.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אופן הנהיגה, ניקיון האוטובוסים והיחס של המנהיגים, גרוע. היכן משרד התחבורה?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר