מיזם 'סוכת הבית המשותף' בשנה שעברה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
מיזם 'סוכת הבית המשותף' בשנה שעברה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

להיות אושפיזין בירושלים: סוכת הבית המשותף – מפגשי חיבור וריפוי בחברה הישראלית

מיזם '929' ביחד עם ארגון 'שומרות ושומרים על הבית המשותף' ועשרות ארגונים נוספים מכל קצות הקשת הפוליטית - דתיים וחילוניים - מקיימים זו השנה השנייה את האירוע שמקדם חיבורים בחברה הישראלית. 16 סוכות נבחרו בירושלים - הפרטים וההרשמה בפנים. עוד בפרויקט - סוכה באופקים עם תושבי העיר וחברי קיבוצים, סוכת כיכר החטופים בה ייפגשו דתיים וחילונים וסוכה בחיפה עם משפחות מפונים מהצפון

פורסם בתאריך: 14.10.24 08:23

פרויקט 'סוכת הבית המשותף' חוזר זו השנה השנייה, ומציע הזדמנות ייחודית למפגש ושיח בין כל חלקי החברה הישראלית. ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף", מיזם 929 וארגונים חברתיים נוספים קוראים לציבור הישראלי – אנשים ונשים פרטיים, ארגונים, חברות וקהילות מכל רחבי הארץ – לפתוח את סוכתם לאושפיזין ולקיים שיח מעמיק ומשמעותי.

"בתקופה זו של אתגרים והתמודדויות, מטרת הפרויקט היא לחזק את החיבור, האחדות והישראליות המשותפת, ולעודד חיבור מחדש בין כל חלקי החברה", נמסר מהמארגנים. "בשנה שעברה זכה הפרויקט להצלחה רבה, עם השתתפות של 250 סוכות ברחבי הארץ ואלפי משתתפים".

יצוין כי השתתפות במיזם החיבורים החשובים פתוחה לכלל הציבור בחינם, אך מותנה בהרשמה מראש באתר: https://habayt.org/sukkot_24/.

האתר מציע מערכת הרשמה למשתתפים ומציג מפה אינטראקטיבית של הסוכות הרשומות ברחבי הארץ. נכון לעכשיו, ניתן למצוא סוכות במגוון ערים ויישובים – במרכז הארץ ובפריפריה ופרט לירושלים יהיו סוכות מארחות בקדומים, תל אביב, חיפה, אופקים, לוד ועוד.

בהרשמה תוכלו לבחור אם לארח בסוכתכם או להתארח בסוכה אחרת. בהתאם לבחירתכם, ייערך שיבוץ המשתתפים לסוכות השונות בכל רחבי הארץ. כל סוכה תוכל לקבל מערכי מפגש לבחירה שחיברו הארגונים השונים. בין הסוכות שייערכו השנה: סוכה באופקים עם תושבי העיר וחברי קיבוצים, סוכה בכיכר החטופים בתל אביב וסוכה בחיפה עם משפחות מפונים מהצפון.


מיזם 'סוכת הבית המשותף' בשנה שעברה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

מיזם 'סוכת הבית המשותף' בשנה שעברה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)


 

 

'סוכת הבית המשותף' 2024 מוקדש לזכרו של משה אוחיון ז"ל, מנכ"ל מיזם 929 לשעבר, ובנו אליעד ז"ל, שנרצחו במתקפת הטרור על אופקים ב-7/10. "משה היה מהכוחות המובילים מאחורי מיזם סוכות בשנה שעברה, וערב מותו קיים מפגש לימוד מיוחד בסוכתו", נמסר מהמארגנים.

שרית אוחיון, אשתו של משה ז"ל, ממשיכה את דרכו ומעודדת את המשך קיום הפרויקט כחלק ממורשתו: "משה חיבר זוגות דוברים מקצוות החברה הישראלית, שהראו איך אפשר לחלוק אחד על השני וגם ללמוד אחד מהשני באהבה, תוך מפגש ושיח. השנה נרצה להמשיך את מורשתו", היא אומרת.

הרב ד"ר בני לאו, ראש מיזם 929: "החגים השנה מביאים איתם גם עצב וקושי גדול. אנחנו מבקשים לסמן בלוח השנה העברי נקודה של אור, של מפגש, בין קבוצות בחברה הישראלית, בין הגוונים והאורות השונים שקיימים בנו. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להרחיב השנה מעט את הלב, ומעט את גבולות הסוכה, ולפתוח אותה למי שלא נמנה בדרך כלל על קהל ביתנו. בחג הזה נברך 'ופרוש עלינו סוכת שלומך', ונשתדל לממש צו זה בעצמנו".

אייל גור, ממובילי "שומרות ושומרים על הבית המשותף: "המטרה שלנו היא להביא אנשים שונים עם מחשבות שונות תחת קורת גג אחת – או במקרה שלנו, תחת סכך אחד. רק כך נוכל באמת להכיר את השונה מאיתנו, להתאחד ולהתחיל תהליך של ריפוי חברתי. הסוכה מסמלת עבורנו את היכולת לצאת מאזור הנוחות שלנו, להיפתח לדעות אחרות, ולבנות יחד בית משותף לכולנו. השנה שעברה על כולנו מחייבת אותנו לא רק לצאת בסיסמאות, אלא לצאת ולעשות פעולה ממשית כדי להיות ביחד – ולשמור על הבית המשותף של כולנו. זוהי הזדמנות אמיתית לכל אחד ואחת מאיתנו לקחת חלק פעיל בבניית חברה מאוחדת יותר".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ג'ו

    כל עוד ביבי ועדת הסמרטוטים שלו שמזינים את מכונת הרעל, לא יכול להיות ריפוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר