אליוט גרהאם בפעילות מבצעית (צילום: אלבום פרטי)
אליוט גרהאם בפעילות מבצעית (צילום: אלבום פרטי)

פסיכולוגיה בחזית: "דווקא בתקופה הפילוג הכי קשה פיתחנו זהות מגבשת ומחזקת"

אליוט גרהאם, פסיכולוג בהתמחות רפואית של מאוחדת במחוז ירושלים, משלב בשנה האחרונה בין 150 ימי מילואים בחזית לטיפול במטופלים עם בעיות גוף-נפש ונפגעי טראומה מהמלחמה, ומשדר הרבה אופטימיות ומדבר על החשיבות הרבה של אחדות ולכידות חברתית

פורסם בתאריך: 24.10.24 22:06

150 יום במילואים, כלוחם, הבהירו היטב לאליוט גרהאם שעד כמה שאנחנו מצויים בתקופה קשה, כנראה שאנחנו עם וחברה חזקים במיוחד. "כל מה שקורה כאן מאז ה-7 באוקטובר היה אמור ליצור שחיקה אבל במקום זאת, אנשים ממשיכים ללכת לעבודה, להתגייס למילואים, לקיים שגרה ולהוכיח שההתמודדות הלאומית והאישית שלנו היא מעוררת כבוד וגאווה",אומר גרהאם. "באופן מרשים, אנחנו רואים אנשים צומחים ומתפתחים ודווקא בתקופה הפילוג הכי קשה פיתחנו זהות מגבשת ומחזקת כעם שמאפשרת לתמוך אחד בשני".

גרהאם הוא פסיכולוג בהתמחות רפואית במערך בריאות הנפש של מאוחדת במחוז ירושלים, עוסק בקשר שבין הגוף לנפש, מטפל בCBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) ובפרט בשיטות הגל השלישי, כמו ACT. תחומי ההתמחות שלו קשורים באנשים שמתמודדים עם מחלות כרוניות כמו סכרת וגם עם בעיות גוף-נפש כמו תסמינים גופניים הנגרמים מלחץ, נדודי שינה ועוד.

על אף ההתמחות שלו בפסיכולוגיה, את שירותו במילואים הוא מבצע כלוחם, "אנחנו גדוד מעורב של חי"ר שהיה בין הראשונים להסתער בשבעה באוקטובר ובין היתר כבשנו מחדש את שדרות. עברנו דברים קשים בעזה ואיבדנו חבר לגדוד. מבחינת כולנו, זו הייתה חוויה מטלטלת אבל צמחנו כקבוצה וכיחידה בעקבות האירוע הזה והמחזות בעזה ובשדרות".


אליוט גרהאם (צילום: אלבום פרטי)

אליוט גרהאם (צילום: אלבום פרטי)


 

 

גרהאם, כאמור, משלב ימי מילואים רבים בחזית עם טיפול כפסיכולוג במטופלים שלו המתמודדים עם בעיות של גוף-נפש ומחלות כרוניות. לדבריו,  "החיבור בין המקצוע שלי והטיפול באנשים לבין הלחימה בחזית הוא חלק בלתי נפרד משגרת חיי. אני רואה את זה כחיבור טבעי לחלוטין וזכות גדולה לתת מעצמי גם עבור המדינה וגם עבור המטופלים שלנו. שואלים אותי האם כפסיכולוג השתמשתי בידע המקצועי שלי כדי לעזור לחברים שלי במילואים, אז לפעמים אני הייתי זה שמשמש עבורם כקיר תומך ולפעמים הם אלה שהרימו אותי. לא היו כאן חוקים או שימוש אוטומטי בהיותי איש מקצוע, בעקבות הלחימה היו לנו הרבה רגעי דחק וגם לי באופן אישי".

"אנחנו גדוד שיש בו את ממגוון האוכלוסייה בישראל ואנחנו ההוכחה לכך שאנחנו עם אחד, צבא אחד וגוף אחד", הוא מוסיף. "חשוב לי להבהיר שלמרות שיש נטייה לחשוב ששירות צבאי בסדיר הוא כור היתוך, בשירות מילואים זה בא הרבה יותר לידי ביטוי כי יש כאן מפגש ומיזוג של תרבויות מכל גווני הקשת של מדינת ישראל. נלחמנו יחד, שמרנו אחד על השני והיינו אוזן קשבת כשכל פעם מישהו היה זקוק לכך. בסך הכול השירות הזה לימד את כולנו על המשמעות ועל הערך האמיתי של החיים".

טל לבנה, פסיכולוגית קלינית ומנהלת מערך בריאות הנפש במאוחדת מחוז ירושלים, מלווה את אליוט וסיפרה כי "אליוט הוא פסיכולוג בסיום התמחות רפואית אצלנו במאוחדת. האכפתיות, האחריות, הערכים והמסירות שמאפיינים אותו כל כך בעבודה הקלינית היום יומית שלו אצלנו בבריאות הנפש באו לידי ביטוי גם בהתגייסות שלו למילואים. במאוחדת היה לנו חשוב לעטוף ולתמוך באליוט ובמשפחה, לאפשר לו לחזור לעבודה הטיפולית בקצב שהיה נכון עבורו, ולבטא את ההערכה שלנו כלפיו. יש לנו במערך כמה וכמה פסיכולוגים שמגויסים למילואים מאז השביעי באוקטובר. חשוב מאוד בימים אלה לא לשכוח לטפל במטפלים עצמם בכלל, ובפרט במטפלים שעשו ועושים עדיין את המעבר המורכב הזה משירות המילואים לעבודה הטיפולית".


אליוט גרהאם (צילום: אלבום פרטי)

אליוט גרהאם (צילום: אלבום פרטי)


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר