שי דורון ז"ל, פרויקטים בתמיכת הקרן לירושלים – קיימה וסח"י (צילומים: ששון תירם, דנה בר סימן טוב)
שי דורון ז"ל, פרויקטים בתמיכת הקרן לירושלים – קיימה וסח"י (צילומים: ששון תירם, דנה בר סימן טוב)

שנה חדשה, התחלות חדשות: מנהיגות עתידית בירושלים – החזון של שי דורון ז"ל יוצא לדרך

לפני כחודשיים נפטר בפתאומיות יו"ר הקרן לירושלים שי דורון ז"ל, כעת, לקראת השנה שבפתח, בקרן מגשימים את החזון שלו ומוציאים לדרך את פרויקט "מנהיגות עתידית בירושלים"

פורסם בתאריך: 2.10.24 08:32

הקרן לירושלים עומדת מזה שנים בחזית היוזמות, שמטרתן לטפח ולפתח מנהיגות, לעודד מצוינות ולחזק את המרקם החברתי של ירושלים, בין היתר באמצעות תמיכה באקטיביזם קהילתי והשקעה בדור הבא. הדמות המרכזית בהובלת חזון זה היה נשיא הקרן שי דורון ז"ל, שמנהיגותו פורצת הדרך שינתה את העיר בדרכים משמעותיות.

דורון ז"ל, שנפטר בפתאומיות במהלך ביקור עבודה בלונדון בסוף חודש יולי, הקדיש את חייו לקידום הצמיחה של העיר ויזם פרויקטים שעודדו מעורבות בין-קהילתית, קידמו חינוך והעניקו שוויון הזדמנויות לאנשים מכל מגזרי החברה.


שי דורון ז"ל (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות הקרן לירושלים)

שי דורון ז"ל (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות הקרן לירושלים)


החזון שלו עבור ירושלים התבסס על היתרון שברב-תרבותיות שבה כעיר מכילה, מודרנית ותוססת. הוא האמין שהמפתח לשמירה על עתיד העיר טמון בטיפוח מנהיגות אזרחית צעירה והבטחת גישה להזדמנויות קידום לכל שכבות החברה ולמגזרים השונים. עבור דורון ז"ל, הבסיס למנהיגות נעוץ במעורבות קהילתית ובניית בסיס איתן לדורות הבאים. הוא התמקד בפיתוח תוכניות שיאפשרו למנהיגים צעירים לקחת אחריות על עתיד עירם, ולפתח מחויבות ארוכת טווח לשגשוגה של ירושלים.


בית קנדה (צילום: הודיה טולדנו)

בית קנדה (צילום: הודיה טולדנו)


אחד מעמודי התווך בגישתה של הקרן לירושלים הוא האמונה במעורבות קהילתית, והיא מבקשת לשמור על עתיד העיר על ידי קידום מנהיגות אזרחית צעירה, המחויבת לעיר לטווח הרחוק, ובכך מבטיחה שלכל הקהילות המגוונות שבעיר יהיו הזדמנויות להצליח.

 

 

מחויבות זו לאחדות, הכלה ושוויון הזדמנויות ניצבת במרכז פרויקט "מנהיגות עתידית בירושלים" – בהשראתו וביוזמתו של שי דורון ז"ל, אשר יעלה הילוך משמעותי בשנת תשפ"ה שבפתח ושואף להמשיך את דרכו באמצעות קידום תוכניות לפיתוח מנהיגות בקרב צעירי ירושלים, ולהבטיח שהדורות הבאים יצוידו בכלים הדרושים לעיצוב עתיד העיר. דרך מיזם זה, הקרן לירושלים רותמת ומכשירה שותפים, אשר חולקים את החזון לירושלים מכילה ומתקדמת, ומעוניינים לקחת חלק במורשת מתמשכת זו.


ש'-שנים סחי (צילום: עצמי)

ש'-שנים סחי (צילום: עצמי)


ביוזמה חדשה זו, הקרן לירושלים תנצל את שורשיה העמוקים בחברה האזרחית בעיר הבירה, כדי לזהות ולאתר צעירים מכל קהילה בעיר, אשר כבר מציגים תכונות מנהיגות יוצאות דופן, מובילים פרויקטים או ארגונים קיימים, ולעזור להם לקדם את חזונם. התכנית מורכבת מסדרת מפגשים קבוצתיים, שבמסגרתם יתקיימו לימודי ירושלים וטיפוח כישורי מנהיגות קהילתית, במקביל לגיבוש רשת חברתית ומקצועית. כל אחד ממנהיגות ומנהיגי העתיד שיתקבלו לפרויקט יקבלו מענק שנתי למשך חמש שנים (על סך $50,000 לשנה), אשר יעניק להם את היכולת הכלכלית להוציא לפועל את היוזמה הקהילתית שלהם. באמצעות מלגה זו, תיצור הקרן לירושלים רשת של מנהיגים צעירים ומבטיחים, הדוגלת בחברה משותפת ומגוונת, על מנת להעצים כל אחת מקהילות העיר.


תכנית קיימה (צילום: ששון תירם)

תכנית קיימה (צילום: ששון תירם)


"אנו פועלים לעצב את ירושלים כעיר מודרנית, פתוחה ותוססת, תוך העצמת הקהילות המתגוררות בה וזיהוי מתמשך של צרכיה המשתנים", מסביר עו"ד אמרי בן עמי, מנכ"ל הקרן לירושלים. "אנו שואפים לאפשר לאוהבי ירושלים ולידידינו מרחבי העולם לקחת חלק בטיפוח ופיתוח העיר תוך עבודה משותפת ומלאה עם ראש העיר. במהלך השנה החולפת, מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', חזינו כיצד מנהיגות מקומית ויוזמות אזרחיות, ובפרט מנהיגים צעירים, הצליחו לתת מענה משמעותי לצרכים הדחופים של העיר בעת משבר. לאור זאת, התזמון להשקת המיזם החדש לקידום אקטיביזם קהילתי של הדור הבא הוא נכון יותר מאי פעם. פרויקט 'מנהיגות עתידית בירושלים' מצטרף לשורה ארוכה של יוזמות אותם אנו מובילים, שמטרתן להעניק השראה לדור העתיד ולהזמינו להיות חלק פעיל ומשפיע בעיצובה של ירושלים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר