סליחות בכותל המערבי צילום הקרן למורשת הכותל המערבי
הסליחות הלילה בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הדיווחים על מתקפה איראנית: גל של אירועים מבוטלים בירושלים

ארצות הברית הודיעה לישראל כי היא מזהה איום תקיפה מיידי מצד איראן, ובעקבות זאת הוחלט על החמרת המגבלות על העורף, כולל בירושלים. בעקבות שינוי המגבלות - עשרות אירועים וחתונות ברחבי ירושלים בוטלו, בראשם מעמד הסליחות והתרת נדרים בכותל, אירוע סליחות בבריכת הסולטן ועוד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.10.24 16:40

משטרת ירושלים תתפרס הלילה, שלישי, בכוחות מתוגברים באגן העיר העתיקה כדי למנוע את הגעתם של מתפללים לרחבת הכותל המערבי בערב ראש השנה, זאת בעקבות החמרת הנחיות פיקוד העורף התקפות לירושלים. הסיבה להחמרה בהנחיות – התרעות מודיעניות חמות על מתקפת טילים איראנית שצפויה לצאת אל הפועל בטווח הזמן המיידי, זאת כמענה לחיסולו של חסן נסראללה והכניסה הקרקעית של חיילי צה"ל לדרום לבנון.

כידוע, כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", בשל המצב הביטחוני, הכניסה הקרקעית לדרום לבנון והערכות מודיעניות שונות, הודיע פיקוד העורף על הנחיות ומגבלות באזורים נרחבים בישראל, כולל בירושלים והסביבה. בין היתר הוחלט על איסור התקהלות של מעל 30 איש בשטח פתוח ו-300 איש במבנה סגור, קיום פעיליות חינוכיות רק במתחמים שבהם מרחב מוגן ועוד.

בשל החמרת ההנחיות – נרשמו שורת ביטולים של אירועים דתיים, תרבותיים ומשפחתיים ברחבי העיר. בראש האירועים שבוטלו – מעמד הסליחות והתרת הנדרים בכותל המערבי. אם כי יש לציין, כי המעמד לא בוטל באופן מוחלט – אלא יתקיים תחת המגבלות ועם נוכחות קהל מצומצת מאוד במנהרות הכותל – ויועבר בשידור ישיר, שבו צפויים לצפות רבבות בני אדם. (לינק לצפייה בשידור ישיר).

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ: "אני קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות ולקיים את מצוות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" – להישמע להנחיות פיקוד העורף ולא להגיע הלילה לרחבת הכותל המערבי".

המשטרה, כאמור, ערוכה בכוחות מתוגברים כדי למנוע את הגעתם של מתפללים לרחבת הכותל המערבי, זאת בשל הסכנה הנובעת מקיומן של התקהלויות. במשטרה אף הדגישו כי הם לא ייתנו יד להפרת ההנחיות ויפעלו ביד קשה כנגד מי שינסה להפר אותן.

מהמשטרה נמסר: "לאור הנחיות פיקוד העורף שנכנסו לתוקף בשעה האחרונה, תפעל משטרת ישראל למימושן של הנחיות אלו במטרה לשמור על ביטחונו ושלומו של כלל הציבור. בשל כך, לא יתקיימו הערב ברחבי הארץ אירועים שונים בהם צפוי היה להשתתף קהל רב ובדגש על מעמד סליחות המרכזי שאמור היה להתקיים הערב בכותל המערבי. זכרו כי משמעת אזרחית מצילה חיים.משטרת ישראל ערוכה להגיב במהירות לכל תרחיש ולפעול עם יתר כוחות הביטחון להגנה ושמירה על ביטחונם ושלומם של כל אזרחי מדינת ישראל".

לאור ביטול מעמד הסליחות בכותל המערבי, הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות רגילה, ללא הארכת שעות הפעילות עד השעה 2:00 בלילה, כפי שקרה בחודש הסליחות. כמו כן, שירות התחבורה הציבורית לכותל המערבי לא יפעל הלילה כהרגלו, כדי למנוע מהציבור להגיע לכותל בניגוד להנחיות.

 

 

אירוע גדול נוסף שבוטל הוא משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, שהיה מתוכנן להתקיים הערב (שלישי) באצטדיון טדי. בשל המגבלות, החליטה מינהלת הליגה לדחות את קיום המשחק למועד לא ידוע בשלב זה. יצוין כי המשחק בין הקבוצות אמור היה להתקיים כבר ביום שבת בחיפה, אולם בשל חיסולו של חסן נסראללה והחמרת ההנחיות בצפון, הוחלט על הזזתו לאמצע השבוע והחלפת ביתיות. כעת, משהוחמרו ההנחיות גם בירושלים – הוחלט על ביטולו בשנית ודחיית המשחק למועד שייקבע בהמשך.

זאת ועוד, הערב אמור היה להתקיים מופע סליחות מיוחד של עיריית ירושלים בבריכת הסולטן. לאור ההנחיות החדשות בוטל המופע, וכמוהו עוד עשרות אירועים שתוכננו להתקיים הערב ועד למוצאי שבת ברחבי העיר.

"ע"פ הנחיית פיקוד העורף, מותרת בירושלים התקהלות של עד 30 איש בשטח פתוח ועד 300 איש במבנה", נמסר מעיריית ירושלים, "לאחר הערכת מצב מעדכנת עיריית ירושלים כי כלל הפעילויות המתוכננות לימים הקרובים מבוטלות, לרבות אירועי הסליחות במרחב הציבורי ואירועי תרבות וספורט המוניים".

עוד נמסר מהעירייה: "פעילויות חינוכיות, כדוגמת לימודים במזרח העיר, פעילויות נוער במינהלים קהילתיים ותנועות נוער, יתקיימו אך ורק במקומות בהם ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות".

בעירייה מזכירים כי כלל המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים. "העירייה ערוכה לכל תרחיש ונמצאת בקשר הדוק וישיר עם כלל כוחות הביטחון. העירייה קוראת לציבור לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. אלה הנחיות מצילות חיים".

זאת ועוד, הערב, שלישי, היו אמורות להתקיים ברחבי ירושלים עשרות חתונות ואירועים משפחתיים אחרים, מרביתם נדחו בשל הטלת המגבלות המחמירות על ידי פיקוד העורף, במה שמזכיר את ימי הקורונה הבכלל לא עליזים.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר