יונתן אלון (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)
יונתן אלון (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)

דעה | מודאג אך סבלני

הפועל אומנם לא נראית טוב בתחילת העונה, אבל צריך לגלות סבלנות לשינויים כאלה ואחרים שיקרו כמו חיבור הקבוצה, תוספת חיזוק וחזרת הנעדרים

פורסם בתאריך: 26.9.24 16:58

הפועל סיימה את ההכנה שלה לעונה הקרובה – 8 משחקי אימון (עוד לפני המשחק הרשמי מול ולנסיה), עם מאזן לא מחמיא של 4:4, מתוכם רק ארבעה משחקים היו פתוחים לציבור הישראלי. אותם משחקים פתוחים היו נגד עירוני ר"ג, גליל עליון, גלבוע גליל והרצליה – כולן קבוצות שעל הנייר הפועל אמורה לנצח, אפילו די בקלות. מבלי להוריד מכבודן של היריבות, הן נבנו למטרות צנועות יותר, והפועל לעומתן נבנתה כדי לזכות בכל התארים, כולל ביורוקאפ התחרותי.

למרות שהפועל הגיעה לאותם משחקים במצב פחות מאידיאלי עם חיסורים מסוימים, היא עדיין אמורה ליהנות מיתרון איכותי בסגל והן בעומק, אך מי שראה את אותם משחקים (כמוני), כנראה התקשה לזהות יתרונות איכותיים, גם כשהפועל ניצחה בשלושה משחקים, זה קרה בעיקר בזכות עומק שהעניק לה רגליים טריות יותר בדקות הסיום, כשלרבע גמר גביע הווינר מול הרצליה היא הופעה לרבע השלישי בלבד.
מצד אחד עוד מוקדם לשפוט. העונה בישראל עוד לא החלה רשמית, והיורוקאפ – שכולל בשלב הראשון 18 משחקים, בסופם 6 קבוצות מתוך 10 בכל בית עולות לשלב הבא – הוא מפעל הרבה יותר סלחני מליגת האלופות, ומאפשר לקבוצות שמשחקו בו זמן היערכות והסתגלות לפני ההכרעה – דבר שמשחק לידי הפועל. אפשר כמובן להיזכר בעונת 2022/23, הראשונה של אלכסנדר דז'יקיץ', בה עברה הפועל תקופה לא קלה בתחילת העונה של הפסדים עד שהתייצבה ומצאה את זהותה.
מצד שני, לומר שהפועל לא מרשימה כרגע יהיה אנדרסטייטמנט. וגם זה אנדרסטייטמנט. ישנם המון בעיות בהתקפה וגם בהגנה כשוויילי שאמור להיות שובר שוויון, פשוט לא מצליח להיכנס לשיטה. ג'סטין סמית' משחק רק התקפה, ג'רמי מורגן נראה נוראי על המגרש ושפת הגוף שלו מאוד שלילית, זאת בנוסף לחיסורם של נמרוד לוי וקדין קרינגטון, שהוא אולי יצרן הנקודות הכי חשוב העונה, נועם דברת ויובל זוסמן שעדיין לא לוקחים על עצמם מספיק.
נקודת האור היחידה בהכנה היתה התקדמות של גבי צ'אצ'אשווילי, שנראה שהתחזק בקיץ פיזית וכן הגיע עם יותר ביטחון, אסרטיביות ואפילו הוסיף קליעה מבחוץ. צריך לתת ליונתן אלון את הזמן לחבר את הקבוצה ולקוות שהשחקנים החסרים ישובו במהרה ואלה שמתקשים כרגע ישתלבו, אך כדאי ללמוד מהטעויות שנעשו רק בעונה שעברה, ולא לחכות זמן ארוך מידי עם חיזוק במקרה ותהיה הזדמנות טובה.
בעניין אחר. מגיע למועדון מילה טובה על אירועי האוהדים שערך הקיץ, כולל משחק אימון בחינם ביום שישי, שאידיאלי לילדים, הפנינג משופר משמעותית לעומת השנה שעברה ומפגש אוהדים בפאב הדאבלין. ניכר שמושקעת מחשבה ומאמץ בחיבור עם הקהילה ואפשר רק לקוות שהמגמה תמשיך.
מגמה אחרת שכדאי שתיפסק היא התנהגות ארסית בקרב חלק מהאוהדים בפורומים השונים וברשתות החברתיות, שאימצו עמדה שלילית בה הם מבקרים כל פרט קטן בהתנהלות המועדון, לרוב בצורה בוטה ולא עניינית, ולעיתים אף סימנו דמות מסוימת במועדון אותה החליטו לתקוף. כמובן שיש מקום לביקורת עניינית, גם לתסכול ושחרור קיטור לפעמים, הרי ללא אמוציות הספורט לא יהיה אותו דבר, אך הפוזיציה הארסית פוגעת ויוצרת "אווירה שלילית שמנוגדת למוטו הנוסטלגי – "יש בנו אהבה והיא תנצח".
הנהלת המועדון לעיתים טועה, אך כוונותיה טובות ותפקידנו כאוהדים הוא לתמוך ולדחוף את הקבוצה בטוב וברע.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר