המרכז האונקולוגי בשערי צדק, טקס חנוכת המלא"ד והשקת מבצע 'הקש בדלת' (צילומים: שערי צדק, פארו אדריכלים)
המרכז האונקולוגי בשערי צדק, טקס חנוכת המלא"ד והשקת מבצע 'הקש בדלת' (צילומים: שערי צדק, פארו אדריכלים)

לראשונה בירושלים – מיון אונקולוגי למענה רפואי דחוף לחולים בסרטן

בשורה חשובה: במרכז הרפואי שערי צדק נפתח מיון אונקולוגי חדש, הראשון מסוגו בירושלים - אשר ייתן מענה וטיפול לבעיות רפואיות דחופות הנובעות ממחלת הסרטן או סיבוכי הטיפול האונקולוגי, וישפר באופן ניכר את איכות הטיפול ורמת השירות לחולים

פורסם בתאריך: 27.9.24 08:43

כשנתיים לאחר פתיחת המרכז האונקולוגי החדש בשערי צדק, במרכז הרפואי חנכו השבוע את המלא"ד – מרכז לרפואה אונקולוגית דחופה – חדר מיון ייחודי אשר ייתן מענה וטיפול לבעיות רפואיות דחופות הנובעות ממחלת הסרטן או סיבוכי הטיפול האונקולוגי.

פתיחת חדר המיון הייעודי צפויה לשפר באופן ניכר את איכות הטיפול ורמת השירות לחולים אונקולוגיים, תוך הבטחת סביבה מותאמת לצרכיהם המיוחדים. המלא"ד יפעל במהלך שעות היום בבניין המרכז האונקולוגי (קומה 3) – בנפרד מחדר המיון הכללי. מלאכת ניהול המרכז הופקדה בידי ד"ר הדס דרסלר, מנהלת היחידה לאשפוז יום אונקולוגי ורופאה בכירה במרכז האונקולוגי ע"ש הלמסלי בשערי צדק.

"המרכז הרפואי שערי צדק ממשיך במחויבותו לספק את הטיפול המתקדם והאיכותי ביותר לכלל המטופלים", אומר מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין. "המיון האונקולוגי החדש מרחיב את השירות והטיפול הקיים במרכז האונקולוגי על שם הלמסלי ומבטיח טיפול 360 לכל מטופל, בהתאמה אישית וברגישות ומעטפת טיפולנו הייחודית לשערי צדק".

מנהלת המלא"ד ד"ר דרסלר ציינה בטקס החניכה: "אנו נרגשים להציע שירות חיוני זה למטופלינו. המיון האונקולוגי החדש יאפשר לנו להעניק טיפול מהיר לכל מטופל בהתייחסות ייעודית למורכבויות הייחודיות של חולים אונקולוגיים".

 

 

המיון האונקולוגי נחנך, כאמור, השבוע – כחלק מהשקת מבצע 'הקש בדלת' המסורתי של האגודה למלחמה בסרטן, במטרה להעלות את המודעות לחולים, למחלה ולמבצע התרומות המסורתי. האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, והוא פתח למעשה את שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן.

בדברים שנשא בטקס אמר הנשיא הרצוג:״אנחנו זוכים להתכנס כאן שוב לרגל פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן, וחנוכת חדר המיון האונקולוגי – המהווה נדבך כה משמעותי במרכז המפואר הזה, שכבר הספיק לקצור הצלחות ושבחים מוצדקים. חקר הסרטן הוא רב ממדי. כדי להגיע לעומקו, נדרשים הרבה יותר מאשר תשתיות מושקעות ואקוסיסטם מאפשר. כדי לפתח מודלים החורגים מהמחקר המסורתי והשגרתי, יש צורך גם במידה רבה של מעוף וחשיבה יצירתית, אשר יסייעו בהטמעת תפיסות רפואיות חדשניות.

"אין זה מקרי שאנו מציינים היום דווקא כאן, במעמד חנוכת המיון האונקולוגי, גם את פתיחתה של שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן. שהרי האגודה, שחרטה על דגלה את שאיפתה להפחית את התחלואה והתמותה ממחלת הסרטן, היא שותפה מרכזית ומובילה במאבק החשוב הזה. להווי ידוע כי לצד השתתפות במחקרים פורצי דרך, האגודה גם מסייעת, תומכת ומשפרת את איכות חיי החולים, המחלימים ובני משפחותיהם. אני מבקש להודות במעמד החשוב הזה על עשייה בלתי נלאית, על נחישות ראויה להערכה ועל מסירות מעוררת השראה. ותודה על המקצועיות והמסירות האדירה שלכם, שבזכותן בית החולים שערי צדק מוצב פעם אחר פעם בחזית הרפואה הישראלית".

משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "המאבק בסרטן הוא מאמץ חיוני המשפיע על כל משפחה בישראל. המטרה שלנו היא להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן, לתמוך בחולים, במחלימים ובמשפחותיהם, לשפר את איכות חייהם ולקדם את בריאות הציבור בפריפריה ובמרכז. הפעילות של האגודה אשר מתבצעת הודות לתרומות הציבור כבר 72 שנים הוכיחה שיש ביכולתה לשנות את המציאות הישראלית, לקדם תוכניות לאומיות לאבחון מוקדם ולאפשר לחולי הסרטן, שיעורי ריפוי גבוהים יותר . השנה, בצל המלחמה, אנו מזניקים את שנת הפעילות ומבצע הקש בדלת במרכז הרפואי שערי צדק, לציון פתיחת המיון האונקולוגי ביוזמת ובמימון האגודה למלחמה בסרטן ועושים זאת במעמד נשיא המדינה אשר מדי שנה פותח בפנינו את דלתו וליבו".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר