מתוך ההצגה "יום טיפוסי אחד" (צילום: קבוצת 'התיאטרון הישראלי - סימבול')
מתוך ההצגה "יום טיפוסי אחד" (צילום: קבוצת 'התיאטרון הישראלי - סימבול')

בקרוב על בימות העיר: ההצגה הירושלמית שזכתה להישג בפסטיבל צוותא לתיאטרון

'התיאטרון הישראלי - סימבול' - קבוצת תיאטרון ירושלמית-משפחתית - זכתה במקום השני בפסטיבל צוותא הנחשב עם ההצגה "יום טיפוסי אחד", אשר מבוססת על מחזה מקורי שכתבו חלק מהשחקניות

פורסם בתאריך: 24.9.24 18:07

התיאטרון הישראלי – סימבול בהנהלתה האומנותית של מיטל לוי זכה ביום שישי האחרון במקום השני בפסטיבל צוותא לתיאטרון עם ההצגה "יום טיפוסי אחד". את ההצגה ביימה יפית בן זמרה ומשחקים בה יעל פרידלנד, פיני לוי, יפית בן זמרה, מיטל לוי, הראל בן זמרה ואביגיל עידן. ליווי מוזיקלי: אהרון בן זמרה. כינור: רומי לוי. סאונד ותאורה: עילאי לוי.

ההצגה מבוססת על מחזה מקורי שכתבו מיטל לוי, יפית בן זמרה וגליה פרידלנד – אשר גם משחקות בה. "הסצנות שכתבתי מבוססות על סיפור אמיתי", מספרת מיטל לוי, תושבת העיר, ומפרטת: "את סצנת האחיות כתבתי עליי ועל אחותי ועל ההתמודדות שלנו עם מחלתה הסופנית של אמי, ואת סצנת "שכנים" כתבתי על השכנים החדשים שעברו לגור בסמוך אלינו והפרו את השקט והשלווה של הרחוב הפסטורלי שבו אני מתגוררת".

את "התיאטרון הישראלי – סימבול" הקימה לוי לפני כשמונה שנים על מנת שיהווה עבורה פלטפורמה למשחק על במה. "למדתי תואר ראשון בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב ותואר שני במגמת תיאטרון ודרמה באוניברסיטת בר אילן", היא אומרת. "השתתפתי במספר סדרות והצגות וכאמא לשלושה ילדים הרגשתי שאני לא יכולה להתפנות לאודישנים ולעמוד בסטנדרטים נוקשים של תיאטרון מסחרי רפרטוארי, ועל כן החלטתי להקים תיאטרון שיהווה עבורי בית למשחק, לבימוי ולכתיבה. התיאטרון שלנו הוא כמו משפחה. השחקנים מאד מחוברים אחד לשני ויש אווירה חמה ונעימה. גם הילדים שלי וגם הילדים של יפית השתתפו בהצגה".

ההצגה, חשוב לציין, תעלה בקרוב גם בבימות ירושלים.

 

בן זמרה, שחקנית ואחת מבין כותבות ההצגה, מוסיפה: "כשמיטל פנתה אליי וביקשה שאצטרף כבימאית לקבוצת תיאטרון "סימבול" הרגשתי שיש מי שמכוון כל דבר בעיתו – שניים מבניי היו בלחימה, אחד בתוך עזה בשירות סדיר ואחד בשומרון בשירות מילואים – מצבי הרוח עלו וירדו, המתח היה עצום – ולכן החזרות היוו עבורי אי של שפייות, שקט, ומזור לנשמה. נהניתי מכל אחד ואחת בלהקה הכל כך חמה ומשפחתית שהקמנו".

יפית בוגרת החוג לתיאטרון בדוד ילין ומנחת קבוצות פסיכודרמה. עוסקת בהוראת תיאטרון כתיבה המחזה ובימוי למעלה מ-30 שנה. "אני מודה ומברכת על ההזדמנות להיות שותפה בקבוצת תיאטרון מוערכת עם אנשים נפלאים", היא אומרת, "אני מרגישה שמחה גדולה על עבודה משותפת לצד שניים מבני שהיו שותפים מלאים בהפקה – אהרון-בליווי המוזיקלי והראל כשחקן מן המניין".

ההצגה, חשוב לציין, תעלה בקרוב גם בבימות ירושלים.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר