פרחים בירושלים (צילומים: ארנון בוסאני)
פרחים בירושלים (צילומים: ארנון בוסאני)

בירת השתילות של ישראל: מאות אלפי צמחים נשתלו לקראת חגי תשרי

במסגרת ההיערכות לחגים, בהם צפויים לפקוד את ירושלים מאות אלפי מבקרים, העירייה פועלת להגברת הנראות החיובית של העיר – 740 אלף צמחים עונתיים ורב עונתיים נשתלים בימים אלה וחודש מיצב סמל החטופים מפרחים מול גן הפעמון. עוד בתוכנית שיפור יחסי הציבור: תאורה חגיגית, דגלול ופינוי גרוטאות.

פורסם בתאריך: 24.9.24 08:45

כשבוע לפני ראש השנה, ובעיריית ירושלים נערכים לחגי תשרי ולהגעתם של מאות אלפי מבקרים ברחבי העיר. כחלק מההיערכות – נעשית בימים האחרונים עבודה על שדרוג ושיפור הנראות החיצונית של ירושלים – שתילה חדשה, תאורה חגיגית, דגלול, פינוי גרוטאות ועוד.

אז מה בתפריט יחסי הציבור? לקראת חגי תשרי נשתלים ברחבי העיר כ-740 אלף צמחים עונתיים ורב עונתיים המשולבים עם שטיחי דשא טבעי, ובהם רקפות, לוע הארי, אמנון ותמר, סלסלי כסף, לוביליה, כרוב נוי וגודטיה. במסגרת זו – חודש מיצב הפרחים הצהובים בצורת סמל החטופים מול גן הפעמון. לטובת המיצב נשתלו כ- 5,000 פרחי טגטס צהובים וכתומים על רקע פרחי פטוניה כחולה ולבנה.


פרחים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


סמל החטופים בפרחים (צילום: ארנון בוסאני)

סמל החטופים בפרחים (צילום: ארנון בוסאני)


בנוסף, בימים הקרובים תושלם התקנת תאורה חגיגית במוקדי הבילוי והפנאי של ירושלים ובדרך לכותל המערבי – מושך המבקרים מספר 1 בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה במהלך חגי תשרי, פינוי גרוטאות מהמרחב הציבורי וכן – תגבור הניקיון.

בעירייה מציינים כי בכל שנה, באגף התברואה נערכים לתיירים הרבים שיגיעו לעיר עם "הגברת כלל עבודות הניקיון, לרבות שטיפות, פינוי אשפה, טיאוט ידני ומכני סביב השעון בשכונות, בסמיכות לבתי כנסת במוקדי תיירות ובסביבת אירועים והתקהלויות בכל רחבי העיר".

לקראת החגים ובמיוחד במהלכם, אגף אכיפה ושיטור עירוני יתגבר את צוותי הסיור לצורך שמירה על חזות ופני המרחב הציבורי, פינוי מכשולים וגרוטאות מהמרחב הציבורי לקראת החגים, לרבות בחול המועד ותיגבור הפיקוח והמעקב אחר השלכת פסולת.

 

 

כמו כן, יתקיימו סיורי ביטחון בפארקים ובמרחב הציבורי להעלאת תחושת הביטחון הקהילתי והאישי ויתבצע פיקוח על הקמת סוכות במרחב הציבורי בהתאם לנהלים, במטרה למנוע הקמת סוכות מסוכנות.

בהמשך, בין ראש השנה ליום הכיפורים, צפויה היערכות מיוחדת לשמירת הסדר במרחב הציבורי בכל אזור הרובע היהודי והעיר העתיקה ובמידת הצורך, יוגש סיוע בהכוונת תנועה.


פרחים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


פרחים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


בעירייה מזכירים כי ברחבי העיר ישנם כ-4,000 מצלמות אבטחה המותקנות במרחב הציבורי עם מוקד תצפיות שפועל כל יום, כל היום – 24/7.
במחלקת המאור החלו בתליית כ-500 קישוטים עם סמלים מתחלפים לרגל ראש השנה ברחבי השכונות, בצמתים ובצירים מרכזיים. על גשר המיתרים יוקרנו תכנים רלוונטיים לכל חג – ראש השנה, סוכות ושמחת תורה. לאחרונה בוצעו סיורים ייזומים ברחבי העיר, בפרט בעיר העתיקה לצורך בדיקת תקינות מערכת החשמל והתאורה.

"אנו עומדים בפתחה של שנה חדשה ונושאים תפילה ששנת תשפ"ה תהא שנה טובה יותר ונדע ימים שקטים ורגועים", אומר ראש העיר משה ליאון. "כבכל ימות השנה, ובתקופה זו ביתר שאת, עיריית ירושלים מטפחת את המרחב הציבורי ופועלת לשמור ולשמר את יופייה הייחודי של בירת ישראל. עיריית ירושלים מזמינה את תושבי העיר ואת האורחים העולים אלינו לשאת תפילה, לנשום אוויר צ לול כיין, לטייל ולהנות מפינות החמד. ירושלים מברכת את כל בית ישראל בברכת שנה טובה ובברכת תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה".


פרחים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. א.זרח

    היה נחמד לו חלק מהכסף היה מופנה לתיקון הכבישים הזוועתיים בעירנו.
    יש כבישים שבילתי אפשרי לנסוע בהם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר