אירועי סליחות בירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב (צילומים: צילומים ישי ירושלמים, יוליה ברזון, גורה ברגר, חיים יפים ברבלט)
אירועי סליחות בירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב (צילומים: צילומים ישי ירושלמים, יוליה ברזון, גורה ברגר, חיים יפים ברבלט)

החוויה הרוחנית והתרבותית של ירושלים: אירועי הסליחות ברחבי העיר

רבבות כבר השתתפו במעמדי הסליחות המרגשים בכותל המערבי, והמספרים רק ילכו ויתגברו בשבועות הקרובים - עם הצטרפות קהילות אשכנז לתפילות, אך ירושלים מציעה עוד מגוון רחב של אפשרויות. הנה כל הפרטים

פורסם בתאריך: 18.9.24 08:14

מעמדי הסליחות של הקרן למורשת הכותל המערבי מושכים אליהם רבבות אלפי מבקרים בכל אחד מהלילות שבהן הם מתקיימים, כשהמספרים רק צפויים לעלות בסוף החודש הקרוב – אז יצטרפו גם קהילות אשכנז למעמדים ולאמירות הסליחות (הספרדים מתחילים בראש חודש אלול, האשכנזים – רק לקראת סופו).

תחת הכותרת הזו – סליחות – מתקיימים בירושלים עוד מגוון רחב של אירועים – תפילות בבתי הכנסת, בבתים פרטיים או בקהילות שכונתיות, ואליהם נלווים, כמיטב המסורת, גם סיורים ייחודים ואפילו מופעי סליחות גדולים שיתקיימו לקראת ראש השנה ויום הכיפורים.

השנה, בזכות יוזמה משותפת של עיריית ירושלים, משרד המורשת, משרד ירושלים ומסורת והרשות לפיתוח ירושלים, החוויה הרוחנית והתרבותית של העיר נגישה יותר מתמיד. זה קורה בעזרת אתר אינטרנט ייעודי שהקימה העיריה לראשונה, המרכז את כל המידע על אירועי הסליחות, וכולל גם עשרות סיורים בשכונות העיר.


סליחות על החומות (צילום: יוליה ברזון)

סליחות על החומות (צילום: יוליה ברזון)


ועוד לפני שנגיע לפירוט האירועים – יצוין כי מומלץ למעוניינים בהגעה למי מהאירועים, התפילות והמעמדים להשתמש בתחבורה הציבורית ועוד יותר מכך – ללכת ברגל. שעות הפעילות של הרכבת הקלה אמנם הוארכו עד אחרי חגי תשרי והשירות מסתיים בשעה 2:45 – אך העומסים הנרשמים גדולים מאוד – גם בקווי האוטובוס שתוגברו ומגיעים לאורך כל הלילה לכותל המערבי – ועל כן מומלץ מאוד לעשות את הדרך לכותל, ביחד עם אלפים רבים של מתפללים.

כאמור, מלבד מעמדי הסליחות בכותל המערבי, עליהם תוכלו למצוא את הפירוט כאן – יתקיימו עוד שלל אירועים ברחבי העיר. מופעי הסליחות בעיר זוכים להצלחה רבה. "שערי רצון" ומופע הסליחות של תזמורת חיבה כבר נמכרו מראש. גל המבקרים צפוי רק להתגבר עת יצטרפו למעמדים ולאירועים גם קהילות אשכנז החל מה-28.9, היום בו יתקיים אירוע סליחות ראשונות גדול במיוחד בבניני האומה שיהפכו להיכל תפילה ענק עם יצחק מאיר, בליווי כלי נגינה ובמעמד ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

עוד קודם לכן – ב-26.9 יופיע שולי רנד עם המופע תשליך בהיכל הפיס לתרבות בפסגת זאב, ב-6,8,9,10,10 דוד ד'אור בבריכת הסולטן, וב-30.9 יופיע ישי ריבו בהיכל הפיס ארנה.


סיור סליחות מומחז בנחלאות (צילום: גורה ברגר)

סיור סליחות מומחז בנחלאות (צילום: גורה ברגר)


 

 

המופעים והמעמדים צפויים להסתיים ביום חמישי 10.10, ערב סליחות אחרונות והתרת נדרים, עם מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב, שיארחו השנה על הבמה הגדולה בכיכר ספרא הרכב מגוון ומפתיע המשלב מבוגרים עם צעירים, מוכרים יותר ופחות: על הבמה יעלו הכוכב העולה ששון שאולוב, לצד הפייטן יגל הרוש שכתב ומבצע את קינת בארי, יובל דיין שהשיקה ממש כעת תקליט חדש והפייטנית אורית עטר.

סיורי סליחות

אתרי המורשת והתרבות בעיר העמידו מצידם שלל סיורי סליחות – מסורתיות, מוסיקליות ומומחזות, כאלו המתחילות במרכז העיר או בימין משה ומסתיימות בכותל, כאלה המתקיימות על החומות, וכמה מפתיעות במיוחד כמו ערב "מילים טובות לשנה טובה" של האקדמיה ללשון העברית, או סיור בעקבות הזמן בתערוכת השעונים המוזיאון לאמנות האסלאם.

מורי הדרך בעיר חווים פריחה של ממש אחרי שנה מורכבת במיוחד, והם מציעים שלל סיורי סליחות בהרכבים ובנושאים שונים, ממיטבי לכת ועד חובבי מוזיקה.


סליחות ראשונות (צילום: ישי ירושלמי)

סליחות ראשונות (צילום: ישי ירושלמי)


גם מארחות העיר, חברות קהילת נשים וסיפורים בירושלים מציעות ערבי סליחות מרגשים בבתים פרטיים ברחבי ירושלים, המאפשרים להתחבר למסורת, לקהילה ולעצמכם, דרך מפגשים אותנטיים, כשנותר רק לבחור בין מטעמים ספניולים דרך ערבי פיוט ביתיים ועד סיורים מומחזים בנחלאות.

ראש העיר משה ליאון, מדגיש את חשיבותה של העיר כמוקד תפילה ותקווה: "ירושלים היא מגדלור של תקווה וחוסן. השנה, העיר היא מוקד לתפילתם ולתקוותם של המוני ישראלים ויהודים מרחבי העולם לשנה טובה, לשחרורם של החטופים, לרפואת הפצועים ולשלומם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".

לדבריו, "העירייה נערכה גם לאירוח כ-3000 מפונים, רובם מיישובי עוטף ישראל בצפון, השוהים במלונות העיר. ליאון מזמין את כולם להתאחד בתפילה: "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מצווה אמיתית

    סליחה מבקשים ספציפית מבן אדם שפגעתם בו. זהו חלק מחשבון הנפש שמגיע לשיאו ביום כיפור.
    לא צריך לזעוק לאלוהים ביחד, אלא צריך באמת לבדוק איפה פגענו וללכת להתנצל. זה היופי שבדת ולא הטקסים שאין בהם אמת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר