החסימות באזור התחנה המרכזית (צילום: פרטי)
החסימות באזור התחנה המרכזית (צילום: פרטי)

5 עצורים בהפגנת הפלגים החרדים נגד גיוס; חסימות מהתחנה המרכזית ועד אזור השוק

עשרות חרדים מהפלגים הקיצונים חוסמים בשעות האחרונות את רחוב יפו מאזור התחנה המרכזית ועד השוק. הרכבת הקלה פועלת במתכונת חלקית - אין שירות רכבת קלה בין התחנה המרכזית לשער שכם. 5 עצורים עד כה

פורסם בתאריך: 21.8.24 09:55

עדכון אחרון: 21.8.24 12:44

***עדכון***

נמשכת הפגנת הפלגים החרדים נגד הגיוס לצה"ל, כאשר בשעה האחרונה היא גלשה הרבה מעבר למתחם לשכת הגיוס ברחוב רש"י. גם כעת, למעלה מ-4 שעות לאחר תחילת ההפגנה, ממשיכים כוחות המשטרה ומג"ב הפרוסים במקום ובסמוך לנסות ולמנוע מהמפגינים לחסום את הכבישים והצירים הראשיים – בינתיים ללא הצלחה.

בשעה האחרונה, כך נמסר מהמשטרה, החלו עשרות רבות של מתפרעים בניסיונות לפרוץ את חסימת השוטרים, תוך שמתעמתים עם השוטרים ולוחמי מג"ב, השלכת בקבוקי מים לעבר השוטרים ופרשי המשטרה, התנגדות אקטיבית להדיפתם לאחור ועוד. בעקבות הפרת הסדר, נאלצו כוחות המשטרה ומג"ב לפעול תוך שימוש באמצעים שונים להדיפתם ולהשבת הסדר.

נכון לשעה 12:00, נעצרו 5 חשודים בהפרת סדר ותקיפת שוטרים. חשודים אלו הועברו לחקירה בתחנת המשטרה. לצד זה, החלה המשטרה בפעולת חקירה בעקבות מקרה אלימות בין עובר אורח לאדם אחר, במהלכו הותקף אחד ממשתתפי המחאה והפרת הסדר. "משטרת ישראל לא תאפשר הפרות סדר תוך פגיעה בציבור, ותפעל בנחישות במטרה לאפשר את שמירת הסדר ומתן אפשרות לאלו המבקשים להגיע אל לשכת הגיוס, לעשות זאת בבטחה תוך שמירה על שלומם וביטחונם".

 

 

מוקדם יותר פרסמנו: החל משעות הבוקר המוקדמות, פועלים שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בכוחות מתוגברים, לשמירת החוק והסדר בסמוך ללשכת גיוס ירושלים, שם צפויה להתקיים לאורך כל היום (רביעי, 21.8) הפגנה של הפלגים החרדים הקיצונים נגד הגיוס לצה"ל. בשלב זה מדובר על עשרות מפגינים, שמולם קומץ נשים חרדיות שזועקות "נמות אם לא נתגייס".

לטענת משטרת ירושלים, "בשלב מסוים, החלו עשרות מתפרעים להפר סדר תוך חסימת הרחובות הסמוכים, שימוש בין היתר בגדרות רשת ברזל שנועדו לתחום גינות במרחב הציבורי והשלכתם, ניסיונות חוזרים ונשנים תוך עימותים עם כוחות המשטרה ומג"ב שכללו גידופים-"נאצים","שיקצה" ועוד, לפרוץ את גידור המשטרה לכיוון לשכת הגיוס וניסיונות לחסום את הרכבת הקלה ברחוב יפו".

בשל הפרת הסיכומים, קצין משטרה כרז למשתתפי ההפגנה כי מדובר במחאה בלתי חוקית בשל מעשיהם, החלו השוטרים בהדיפתם לצידי הרחוב והרחקתם מהאזור הסמוך. "משטרת ישראל לא תאפשר קיומן של הפרות סדר תוך פגיעה בציבור ובשגרת יומו, ותפעל בנחישות על מנת לאפשר את שמירת ביטחונם ושלומם של אלו הבאים אל לשכת הגיוס של צה"ל על מנת להתגייס למען ביטחון המדינה", מוסרים במשטרה.

בעקבות ההפגנה והחסימות של ציר הרכבת הקלה באזור תחנת הטורים, הרכבת פועלת בשעה זו בשנים מסלולים נפרדים – מהר הרצל ועד התחנה המרכזית, ומתחנת חיל האוויר בפסגת זאב ועד תחנת שער שכם. בין התחנה המרכזית לשער שכם לא ניתן שירות.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. מויישי

    נקדש שם שמים!!!! מלחמה על היהדות מלחמה על החיים!! נמות ולא נתגייס

  2. שורה לייה

    חשבתי שלא יכולים להתגייס כי חייבים ללמוד בישיבה. להפגין מותר? ומה קורה עם הלימודים?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר