הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)
הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה במרכז העיר (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

עבודות לילה וצמצום נתיבים: הסדרי התנועה החדשים במרכז העיר

כחלק מההיערכות המקדימה לעבודות הקו הכחול של הרכבת הקלה, החל מיום ראשון הקרוב, 18.8, ולמשך כשלושה חודשים, יתקיימו ברחוב הנביאים עבודות לילה להקמת מעקפים והסדרי תנועה חדשים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 14.8.24 10:26

רחוב נביאים, אחד הכבישים הצרים והעמוסים ביותר בירושלים צפוי לעבור מהפך ושינויים משמעותיים בהסדרי התנועה שבו, כל זאת כחלק מההיערכות לתחילת עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה.

במסגרת ההיערכות להתחלת העבודות על תוואי הקו הכחול, שרחוב הנביאים יחצה, יבוצעו עבודות להכנת מעקפים ברחוב הנביאים, בין צומת הדוידקה לצומת שטראוס. העבודות יחלו ביום ראשון הקרוב, 18.8, ולמשך כ-3 חודשים, והן יתבצעו בשעות הלילה – בין השעה 22:00 ועד לשעה 5:00 בבוקר.

במהלך העבודות בשעות הלילה יצומצמו נתיבי הנסיעה לסירוגין, כשבעיריית ירושלים מדגישים כי בכל עת, יישמר לפחות נתיב אחד פתוח לתנועה.

עוד יצוין כי תנועת התחבורה הציבורית על הציר תימשך כרגיל ולא תיפגע או תופרע תנועת הולכי הרגל. "עיריית ירושלים תפעל על מנת לצמצם ככל האפשר את ההפרעה לסביבה, לתנועה ולשמור על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך במהלך העבודות", נמסר.


מפת העבודות ברחוב הנביאים

מפת העבודות ברחוב הנביאים


כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הקו הכחול של הרכבת הקלה הוא הארוך והמורכב ביותר מבין קווי הרכבת בירושלים. עבודות התכנון והתשתית להקמת הקו כבר החלו למעשה, והפעלת הקו תבוצע, כך על פי המכרז, החל משנת 2028 ועד להפעלה מלאה ב-2030.

הקו הכחול, כאמור, הוא הארוך ביותר בירושלים – כ-31 ק"מ אשר מחברים בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. הקו כולל 53 תחנות בסך הכל. המורכבות הגדולה היא העבודה שהקו עובר במע"ר החרדי ואף צפוי להיות בחלקו תת קרקעי (מקטע באורך 2 ק"מ מרחוב יפו ועד סנהדריה עם 3 תחנות). בנוסף, בשל הסמיכות לשכונות החרדיות – צפויה התנגדות של גורמים קיצונים מקרב המגזר החרדי, כפי שקורה בשנתיים האחרונות עם הקו הירוק בבר אילן.

כפי שפורסם ב"כל העיר", הקו הכחול יעבור בכמה מהצירים הבולטים והמרכזים בעיר שעדיין לא נחפרו – דרך חברון, רחוב פייר קניג, עמק רפאים וקינג ג'ורג'. החשש מפני העבודות – הן בשל עומסי התנועה והן בפן המסחרי-כלכלי של בעלי העסקים שפועלים במרחב – הוא גדול, ובעיקרו נובע מחוסר הוודאות.

 

 

בעמק רפאים מבקשים הסוחרים והתושבים מזה תקופה ארוכה מהעירייה לדחות את תחילת העבודות לכל הפחות עד לפיתרון הבעיה הסבוכה שנוצרה עם המפעיל הצפוי של הקו הכחול – זאת בשל פרישת חברת הרכבות הספרדית COMSA שהיתה שותפה במכרז. בעירייה דוחים את הטענה הזו ומציינים כי אין כל השפעה, ומציינים כי עבודות התשתית – אינפרא 1 – יחלו בזמן ללא עיכובים.

ברחוב קינג ג'ורג' גם הביעו הסחורים חשש גדול לקראת תחילת העבודות, וגם הם בעיקר לא יודעים מה יילד יום. לטענת חלק מהסוחרים, כפי שהובאה ב"כל העיר" בחודש האחרון, הם לא יודעים מתי יתחילו החפירות ואיזה, אם בכלל, פיצוי הם יקבלו.

אז נכון, קרנם של שני הרחובות הללו קצת ירדה מבחינה מסחרית, אבל עדיין פועלים בהם עשרות רבות של עסקים, שמאחורי כל אחד מהם – משפחה או משפחות ירושלמיות שמתפרנסות מהמקום. לפני למעלה מחודש, בדק "כל העיר" האם הוכנה תוכנית עסקית כלשהי עבור אותם עסקים – בעירייה ציינו אז שישנה תוכנית ושהיא ממתינה לאישור של משרד האוצר (ומשרד התחבורה) – אישור שעדיין לא התקבל, למרות שהעבודות, כאמור, הולכות ומתקרבות.

חבר מועצת העירייה אריאל בזיז (התעוררות), מחזיק תיק קידום עסקים ותיק הרובעים, והאיש שאמון על הקשר היומיומי עם הסוחרים, התייחס לעניין ומסר ל"כל העיר" לפני כשבועיים: לפני מספר חודשים נבחרתי לכהן בתור חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק קידום עסקים ותיק הרובעים. מהרגע הראשון שיצאתי לדרך המבורכת הזאת, הבטחתי שאשים לנגד עיניי את טובת התושבים וטובת העסקים בעיר. כמו לא מעט פרויקטים נוספים, גם שדרוג שירות הרכבת הקלה ועבודות התשתית הכרוכות בכך אושרו טרם כניסתי לתפקיד. עם זאת, מרצוני ומתוקף תפקידי עליי לדאוג למתן שירות, לפיתוח, שדרוג וקידום העסקים בירושלים ואעשה כל שיידרש כדי לעמוד במשימה".

גם בעיריית ירושלים התייחסו לחששות של הסוחרים ומסרו: "עיריית ירושלים קיימה ומקיימת שיח עם בעלי העסקים ותוכניות העבודה הותאמו ככל הניתן לצרכיהם, לצרכי פריקה וטעינה של סחורה, מעברי הולכי רגל והנראות סביב מרחב העבודות. סוגיית עיתוי התחלת העבודות על הקו הכחול ברחוב המלך ג'ורג' נמצאת בימים אלו בדיון. הודעה על מועד תחילת העבודות, לכשתסוכם, תובא לידיעת הציבור בשקיפות מלאה".

באשר לתוכנית הסיוע לעסקים, בעירייה מדגישים כי "על בסיס שיח מתמשך עם בעלי העסקים, עיריית ירושלים יחד עם צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, בנתה תוכנית לסיוע לעסקים, במטרה להקל ככל האפשר ולשמור על רצף הפעלתם. עיריית ירושלים השקיעה רבות בבניית התוכנית, מתוך תפיסה שרואה את העסקים בעיר במרכז. התוכנית תוצג למשרד האוצר לטובת תקצוב הולם ועם אישורה, פרטיה יפורסמו".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. א ש

    אזרח מודאג הקו הסגול מחסל הרבה בתי אב בתואנה למען הציבור אבל אנו המשלמים את המחיר כלבים נותנים לנו לנבוח והשירה עוברת בריונות לישמה של ראש העיר ומהנדס העיר יחד עם גברת ברביבאי יור הוועדה

  2. חיימון

    חחחחחחחחח הצחקתם את טדי קולק..
    הנכדים שלי יראו אותה נוסעת בעוד 20 שנה אולי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר