"חניון הדוידקה" לאחר שהוצבו בו עמודים (צילום: ברחובות שלנו)
"חניון הדוידקה" לאחר שהוצבו בו עמודים (צילום: ברחובות שלנו)

חניון הדוידקה – הסוף

לאחר תקופה שבה החנו רכבים בעלי תו נכה ורכבי משטרה בסמוך לאנדרטה, ובמקום לבצע אכיפה כנגד העבריינים, עיריית ירושלים התקינה עמודונים ועשתה סוף לחניון המאולתר. חבר המועצה אריאל בזיז, שפעל בנושא: "נמשיך לקדם את הבטיחות ואת ההליכתיות ברחבי העיר"

פורסם בתאריך: 12.8.24 15:55

הסוף לתופעה הכעורה של חניה אסורה בדוידקה? בשנים האחרונות, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", הפכה המדרכה הסמוכה לאנדרטת הדוידקה לחניון של ממש, בעיקר של רכבי משטרה שהיו בטוחים שהם מעל החוק. התופעה הצליחה לעצבן ולקומם רבים מתושבי העיר, שהתלוננו שוב ושוב ושוב – גם בעיריית ירושלים, שסירבה לבצע אכיפה כנגד רכבי המשטרה, וגם במשטרה, אשר מבחינת חזרה כל הזמן על אותן אמירות – הנהלים יחודדו ו/או מדובר בנסיעות מבצעיות.

תלונות רבות התקבלו גם במערכת "כל העיר" לאורך השנים, חלקן של פעילים חברתיים בנושא הליכתיות וגם של עובדים באזור הדוידקה, אשר חלקם טענו לאכיפה בררנית של העירייה – חלוקת דוחות לרכבים של אזרחים לעומת ויתור לרכבי משטרה, למרות שהרכבים עמדו זה ליד זה.

על מנת לטפל בתופעה, פעל חבר מועצת העיר אריאל בזיז (התעוררות) ומחזיק תיק קידום עסקים ותיק הרובעים להצבת עמודונים במקום – כאלו שימנעו עליית רכבים על המדרכה וישמרו על בטחון הולכי הרגל.

בזיז פנה ליובל, יעקב מנהל רובע מרכז ובצעד מהיר של השניים, היום (שני) הוצבו במקום עמודונים. ״שמח על הצעד החשוב שישמור בראש על בטיחות הולכי הרגל", אמר בזיז, "תודה גדולה למנהל רובע מרכז יובל יעקב ולעובדי העירייה שפעלו בצורה מהירה ויעילה. תודה לקבוצת ׳הרחובות שלנו׳ שעושה עבודת שטח חשובה ופועלת לנגישות והליכתיות במרחב. נמשיך לקדם את הבטיחות ואת ההליכתיות ברחבי העיר".

כאמור, במהלך השנים הגיעו ל"כל העיר" תיעודים רבים על רכבי המשטרה שהפכו את כיכר הדוידקה לחניון הפרטי שלהם, זאת למרות שיש להם חניה מוסדרת בחניון בניין כלל, שבה עשרות מקומות פנויים. בין התלונות השונות שהתקבלו, שרכבי המשטרה מפריעים להולכי הרגל ואף מהווים גורם מפריע לתושבים שמעוניים להשתמש בשירות 'ירופאן' – שירות האופניים להשכרה בירושלים.

 

 

מתלונות שהגיעו ל"כל העיר" עולה כי הניידות חונות באזור זה באופן קבוע, כשלא נראה כי קיים צורך מבצעי. הסיבה, כך על פי התלונות – מיקום משרדי אגף התנועה של מחוז ירושלים בבניין כלל, הנמצא ממול.

באחת הפניות שהגיעו ל"כל העיר" נאמר: "אשמח שתפרסמו את הבושה והכלימה הזו, על תופעה מרגיזה במיוחד – ניידות משטרה שחונות על מדרכה וחוסמות אפשרות להוציא אופניים מהמתקן".

תלונות דומות התקבלו ב"כל העיר" במרץ 2018, כאשר תיעוד שהגיע ל"כל העיר" הראה שישה אופנעים של משטרת התנועה כשהם חונים ברחבה של מרכז כלל. במקרים אחרים הגיעו לידי "כל העיר" תיעוד על ניידות של משטרת התנועה ורכבי משטרה באופן כללי שחונים בניגוד לחוק ברחבת מרכז כלל ועל המדרכות ברחוב יפו. אז, לאחר פניית "כל העיר", נמסר מהמשטרה כי "רואים בחומרה; תיבדק נחיצות העמדת כלי הרכב במקום והנושא יטופל".

התגובות של המשטרה במענה לפניות היו כמעט זהות ודיברו, כאמור, על חידוד נהלים וצרכים מבצעיים. "ככלל, ניידות התנועה חונות במקום בשל צורך מבצעי ובאופן שאינו מהווה הפרעה לתנועה", נמסר באחת הפעמים. "לצד זאת, ככל שהיו חריגות כלשהן, הרי שהן ייבדקו ויטופלו בהתאם".
באשר לאופנועים מסרו מהמשטרה: "האופנועים חונים במקום וזאת על פי אישור מהגורם האחראי על הסדרי החניה בעירייה וכחוק. לא ידוע לנו על כל תלונה".

גם התגובות של העירייה היו כמעט תמיד זהות: "עיריית ירושלים מודה למשטרת ישראל על פעילותה להגנה ושמירה על ביטחון תושבי ירושלים ומבקריה. העירייה פנתה למשטרה בבקשה למצוא פתרונות מיטביים יותר, אשר מחד יאפשרו את המשך פעילותה המבצעית למען תושבי העיר, ומאידך יצמצמו את המקרים המתוארים".

לבסוף, כאמור, התלונות זכו לאוזן קשבת מצידם של שני חברי מועצת העירייה אריאל בזיז ואריה קינג, מחזיק תיק הבטיחות בדרכים הטרי, שפועל רבות למען אכיפה כנגד חניות לא חוקיות, כולל של רכבי משטרה.

אמנם אכיפה כנגד רכבי משטרה ו/או רכבים בעלי תו נכה אשר חונים על המדרכה ומהווים הפרעה וסכנה להולכי הרגל, אך נמצא פתרון אחר כנגד התופעה – עמודונים.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. יוספוביץ'

    עריית ירושליים אוייבי העם שונאי הציבור ועושקי האזרחים התמימים והישרים גוזלים ההתושבים והאזרחים את מקומות החניה ונותנים ומחלקים דוחות חניה סתם .כולם גנבים נוכלים מושחתים ועושקי הציבור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי במקום לסגור חניות מאולטרות שיתחילו לאלטר חניות כצעט אען שום חניות בכל האזור ואיפה שכן יש זה רק בתשלום
    אני גר שם באזור ואין לי איך להגיע לבית עם האוטו

  3. פני

    נהדר וב"ה, יש עוד מקום כזה קטסטרופה ברחוב שרי ישראל חונים רכבים על המדרכות ואין מעבר של מלימטר שהמשטרה תגיע לשם ותתן חניות או שהעיריה תציב עמודים
    מקום מגורים

  4. 30 קמש עכשיו

    מדהים שעדיין יש תגובות כמו של יוספוביץ׳ או המשתמש האנונימי שאחריו. לרוב המחשבה היא שהאנושות מתקדמת והציבור כבר מבין את הצרה שבחניה חינם, אפילו זו שברחוב ליד הבית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר