כיכר ספרא
כיכר ספרא

הכנסיות ישלמו חובות ארנונה אחרי עשרות שנים? "מחייב דיאלוג עם הממשלה"

לאחר מפגשם עם ראש העיר משה ליאון, הפטריארכים וראשי הכנסיות בישראל שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הביעו דאגה נוכח "התקפה שיטתית מתואמת על הנוכחות הנוצרית בארץ הקודש". ובאשר למפגש עם ליאון ציינו ראשי הכנסייה: "מצפים כי גישתו החיובית של כבוד ראש העיר תסייע לקדם את מנגנוני הדיאלוג"

פורסם בתאריך: 7.7.24 19:43

הפטריארכים וראשי הכנסיות בירושלים ובכלל ישראל מביעים דאגה לנוכח מה שהם מגדירים "התקפה שיטתית מתואמת על הנוכחות הנוצרית בארץ הקודש".

דאגה זו הובעה במכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כחודש, ועלה כעת מחדש לאחר פגישה של הפטריארכים וראשי הכנסיות עם ראש העיר משה ליאון בסוף השבוע.

כפי שפורסם ב"כל העיר", לאחר הפגישה הביע ראש העיר ליאון תקווה כי נושא חובות הארנונה של הנכסים המסחריים של הכנסיות בדרך לפתרון, דבר אשר עשוי להכניס לקופת העירייה סכום לא מבוטל של עשרות מיליוני שקלים.

אולם למרות האופטימיות של ליאון, נראה שבקרב הפטריארכים וראשי הכנסיות של ארץ הקודש הדברים לא בדיוק בדרך לפתרון. בסיום המפגש הם שחררו הודעה, שבה נכתב בין השאר: "באווירה חיובית נפגשו היום הפטריארכים וראשי הכנסיות של ארץ הקודש עם ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון כדי להעביר לו באופן אישי את תוכן מכתבם לראש הממשלה נתניהו מוקדם יותר בחודש יוני ואת הדאגה שלהם מהפעולות המשפטיות האחרונות של העירייה נגד הכנסיות לגביית חובות ארנונה".

 

 

 

בהמשך ההצהרה, חזרו ראשי הכנסיות על עמדתם כי הדרישה לתשלום חובות ארנונה מהווה פעולות חד צדדיות מטעם העיריות ואין בהתאם לסטטוס קוו. יצוין כי במכתב ששיגרו לראש הממשלה נתניהו טענו ראשי הכנסיות כי "בחודשים האחרונים רשויות מקומיות, כולל ירושלים, תל אביב-יפו, נצרת ורמלה, פנו לכנסיות שונות ברחבי ישראל עם מכתבי אזהרה דרך עורכי דין, ופתחו בהליכים משפטיים בבתי משפט שונים נגד כנסיות אלה, בגין חובות מוניציפליים לכאורה. אנו מאמינים שהמאמצים הללו מייצגים התקפה שיטתית מתואמת על הנוכחות הנוצרית בארץ הקודש. אנו עוקבים בדאגה אחר הקמפיין הזה נגד הכנסיות והקהילה הנוצרית בארץ הקודש, שהגיע לרמה חסרת תקדים, וגורר את הכנסיות להליכים משפטיים מצפון לדרום. בתגובה, אנו תובעים את זכויותינו ההיסטוריות והחוקיות, אותן מנסים כעת גורמים עירוניים להפר".

בסיום ההצהרה של ראשי הכנסיות הם ציינו כי "ראשי הכנסיות עמדו על כך שכל פתרון לסוגיות העומדות בין הכנסיות לעיריות חייב להיפתר באמצעות דיאלוג עם הממשלה, שלה הבנה הוליסטית של העניינים והיחסים המורכבים…. ראשי הכנסיות ממתינים לתגובת ראש הממשלה למכתבם בעניין זה, ובינתיים מצפים כי גישתו החיובית היום, של כבוד ראש העיר, תסייע לקדם את מנגנוני הדיאלוג, במטרה להשיג תוצאה חיובית לטובת כל הצדדים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר