בני משפחתה של ציפי מלכוב ז"ל עם השלט על שמה (צילומים: פרטי, רפי בן חקון)
בני משפחתה של ציפי מלכוב ז"ל עם השלט על שמה (צילומים: פרטי, רפי בן חקון)

אין ראויה ממנה: המחווה לכתבת המוניציפלית המיתולוגית של ירושלים

היום, ראשון, כחמש וחצי שנים לאחר מותה של עיתונאית 'ידיעות ירושלים' ציפי מלכוב ז"ל, שסיקרה את המתרחש במסדרונות העירייה במשך שלושה עשורים, מבוא מיוחד על שמה באזור מרכז העיר במעמד בני משפחתה

פורסם בתאריך: 7.7.24 18:58

ציפי מלכוב ז"ל היתה (וכנראה שעודנה) ה-כתבת המוניציפלית של ירושלים. במשך שלושה עשורים היא סיקרה את המתרחש במסדרונות כיכר ספרא וירושלים כולה כשהמניע העיקרי מאחורי עשייתה היה אהבתה הגדולה לירושלים. היום, כחמש שנים וחצי לאחר מותה, עיריית ירושלים החזירה כבוד לעיתונאית שכיבדה את ירושלים בעשייתה וחנכה את 'מעלה ציפי מלכוב' באזור מרכז העיר – בין מערכת 'ידיעות ירושלים' שבה עבדה ברחוב קינג ג'ורג' לבין כיכר ספרא ברחוב יפו.

מלכוב ז"ל הגיעה לירושלים מיפו בעקבות בעלה סרן שמואל (מולי) מלכוב ז"ל, שנפל במלחמת יום כיפור. "קשה למצוא מילים שיוכלו לתאר את אישיותה המיוחדת, את הכנות, היושר והיושרה של ציפי מלכוב, ה-עיתונאית שאהבה כל כך את בירת ישראל ואת תושביה מכל המגדרים, ללא אפליה וללא הפרדה בין צבע, דת, עדה ומעמד", נמסר מעיריית ירושלים. "מולכו, שכיתתה רגליה לאורכה ורוחבה של ירושלים, שהכירה כל סימטה רחוב ושכונה בעיר, שתמיד שקיות ענקיות היו תלויות על כתפיה ובתוכן שקיות מזון שיועדו לחתולים, הייתה לאחת הדמויות הבולטות בעיר".


ציפי מלכוב ז"ל (צילום: פרטי)

ציפי מלכוב ז"ל (צילום: פרטי)


תקצר היריעה מלתאר את מלכוב, שירושלים היוותה עבורה אויר לנשימה ובעורקיה זרם דם של זן מיוחד של עיתונאים. מלכוב לא חששה ולא פחדה מחשיפות תקשורתיות, שפעמים רבות הרעידו ולא רק את הקרקע הירושלמית. במהלך עבודתה לא פסחה על אף מגזר בעיר וגם על עובדי העירייה, תמיד מצאה סיפורים מיוחדים ומצאה עצמה לא אחת מצטרפת פיזית לעובדים בשעות לא שעות, בין אם לעובדי טיאוט הרחובות, פקחי העירייה ואף לא אחת טיפסה על משאיות איסוף האשפה והצטרפה לצוותים בניקיון העיר בלילות והביאה את סיפורם של "העובדים השקופים", השקטים, אלו שנבלעו בעבודתם אל תוך הלילה.

"את מלכוב העיתונאית המיוחדת פגשו לא אחת ראשי העיר, חברי מועצת העיר והנהלת העירייה, משתתפת פעילה בישיבות מועצה, מביעה דעתה, מתווכחת ומציפה דברים שבערו בעצמותיה, וכולם קשורים להתנהלות העירייה מול התושבים והעיר", נמסר עוד מהעירייה. "מלכוב ידועה ומוכרת ככתבת המוניציפלית המובילה בעיר בעיתון 'ידיעות ירושלים', והיא סיקרה רגעים חגיגיים, היסטוריים וגם כואבים. היא לחמה למען הצדק ולא רק למען ירושלים".

 

 

יפעת ראובן, לשעבר עורכת "כל העיר", כתבה על מלכוב ז"ל לאחר מותה: "ראשי עיר ונבחרי ציבור חששו ממנה ומקולמוסה, לצד זאת היתה להם הערכה רבה אליה, כזאת שזלגה מעבר ליחסי העבודה המקצועיים והתבטאה בחברות אישית. זו ציפי העיתונאית שהיתה צועקת על ראש העיר אהוד אולמרט בישיבות המועצה, גם אורי לופוליאנסקי חטף ממנה וניר ברקת לא פחות. ללא חת, ללא מורא, היא דיווחה ביושר, בהגינות ובאכפתיות אין סופית".


בני משפחתה של ציפי מלכוב ז"ל עם השלט על שמה (צילום: רפי בן חקון)

בני משפחתה של ציפי מלכוב ז"ל עם השלט על שמה (צילום: רפי בן חקון)


ראש העיר משה ליאון: "שמה של ציפי מלכוב הולך לפנייה. סוחרי השווקים בירושלים במערב ומזרח, מעלים זיכרונות מהימים בהם הייתה מסתובבת ומחפשת את הסיפור המיוחד, או יושבת איתם לאספרסו קצר וסיגריה, או מפזרת מזון לחתולים כי בדרכה המיוחדת ציפי דאגה לכולם וגם לעולם החי. ציפי ייצגה זן מיוחד של עיתונאות ורבים מהכתבים החדשים שהתקבלו למערכת ידיעות ירושלים נצמדו אליה, כי הבינו מהר מאוד שציפי היא הכתובת הנכונה ללמוד את המקצוע. קרוב לוודאי, שבצניעותה הרבה היתה מתנגדת לטקס ולקריאת מבוא על שמה ומן הסתם הייתה שואלת האם 'נפלנו על הראש?'.

"ציפי יקרה, תושבי ירושלים זוכרים אותך והדורות הבאים יזכרו אותך ויקראו על האישיות המיוחדת שלך ויבינו עד כמה את ראויה לכך ששמך יתנוסס ברחובות העיר שחיית בה, אהבת אותה והטבעת בה את חותמך".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בגב של המשביר.מרחוב יואל משה סלומון לרחוב יפו 35

  2. צפירה שטרן

    מרגש מאוד! ציפי הייתה אישיות מיוחדת וכתבת חדה ומשפיעה. יהי זכרה ברוך

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר