הרכבת הקלה (צילום: באדיבות כפיר הרכבת הקלה)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות כפיר הרכבת הקלה)

בניגוד לפרסומים השונים – מחיר הנסיעה ברכבת הקלה נשאר זהה למחיר נסיעה באוטובוס

צו המחירים החדש לתחבורה הציבורית קובע כי מחיר נוסעה בודדת ברכבת הקלה יעלה ל-6 שקלים, כמו באוטובוסים. במשרד התחבורה הבהירו כי העלייה הגדולה ל-8 שקלים תתבצע בינואר 2025

פורסם בתאריך: 25.6.24 11:32

צו המחירים החדש בתחבורה הציבורית פורסם אמש (שני, 24.6), והוא מותיר – בניגוד לשלל פרסומים בכלי התקשורת – את מחיר הנסיעה ברכבת הקלה זהה למחיר הנסיעה באוטובוסים.

על פי צו המחירים החדש, החל מה-1.7 (באפליקציות השונות המחיר מתעדכן כבר היום, שלישי, 25.6) – מחיר נסיעה בודד בתחבורה ציבורית בירושלים (ועירונית בכלל הארץ) יעמוד על 6 שקלים – חצי שקל יותר ממחיר הנסיעה כיום (5.5 שקלים).

יצוין כי על פי שלל פרסומים בשבוע האחרון, נראה היה כי מחיר הנסיעה ברכבת הקלה יעמוד על 8 שקלים –  45 אחוז יותר מאשר המחיר עד כה, זאת בזמן שהמחיר באוטובוסים אמור היה לעלות רק ל-6 שקלים.

ההסבר שניתן להבדל המחירים הוא שהרכבת הקלה היא כלי תחבורה פרימיום – כזה שנותן ללקוח (הנוסע) שירות מיטבי יותר.

 

 

מנגד, טענו גורמים שונים כי קו בודד – שגם הוא חלקי בשלב זה – ללא העדפה ברורה לכל אורך המסלול ועם צפיפות רבה – אינו נחשב לפרימיום.

יחד עם זאת – אין עוררין ליתרונות של הרכבת הקלה על פני אוטובוסים, אך כן יש עוד מה לעשות כדי לטייב את השירות.

כך או כך – תעריף הנסיעה ברכבת הקלה צפוי לעלות שוב בינואר 2025 – אז הוא יקפוץ ל-8 שקלים. במשרד התחבורה מסבירים את השינוי בכך שלא הושלמה ההיערכות לשינוי המחיר – אך לא מן הנמנע שהדחייה נעשתה על רקע כעס שהביעו הנוסעים, שיחזרו לכעוס בסוף דצמבר הקרוב – רגע לפני עליית מחיר הנסיעה הבודדת ל-8 שקלים.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. הנוסע המתמיד

    זאת חוצפה, כיוון כיוון שנוסעים המגיעים מקריית יובל לכיוון מרכז העיר חייבים להשתמש ברכבת הקלה ,כי האוטובוסים עוצרים בתחנה הזו ולא ממשיכים.ובכן מכריחים את הנוסע להשתמש ברכבת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר