זירת התאונה בקרית היובל (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים. להוספת קרדיט, נא ליצור קשר עם המערכת)
זירת התאונה בקרית היובל (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים. להוספת קרדיט, נא ליצור קשר עם המערכת)

את התאונה הקטלנית הזו היה ניתן למנוע? בקרית היובל הזהירו, בעירייה אמרו שהפתרון יבוצע בעוד מספר שנים

אמש, שבת, נהרג הולך רגל מפגיעת רכב ברחוב יעקב טהון בקרית היובל. ל"כל העיר" נודע כי בחודש יולי 2021 פנו אנשי המינהל הקהילתי לעירייה בבקשה לבטל את הנתיב הימני בכביש בשל מסוכנות להולכי רגל. התשובה שקיבלו היתה כי "ישנה תוכנית לבטל את הנתיב כחלק מתוכנית הקו הסגול". כעת יש מי שתוהה - כמה תאונות קטלניות צריך בשביל להקדים את לוח הזמנים?

פורסם בתאריך: 23.6.24 14:52

הולך רגל כבן 60 נדרס למוות על ידי רכב ברחוב יעקב טהון בקרית היובל. ההודעה הזו פורסמה בשבת שעברה (22.6) והובילה לכעס גדול בקרב רבים מתושבי קרית היובל. הם הזהירו מפני מסוכנות הרחוב וביקשו לבצע מיתון תנועה באמצעות הפיכת הנתיב הימני (בכביש בן 3 נתיבים) לנתיב לאופניים.

האזהרות הללו, יש לציין, לא נפלו על אוזניים אטומות. בעירייה קיבלו את ההערות וההארות של אנשי קרית היובל. כך למשל, במענה למכתב ממינהל קהילתי יובלים בנושא, השיב ראש אגף תושי"ה קובי ממליה כי "השביל יבוצע במסגרת קו סגול. תוכנית יועברו למינהל הקהילתי במרוצת החודשיים הקרובים".

בהמשך המענה מציין ממליה כי "הרמזור החדש מייצר מעבר חצייה חדש בצומת עם זנגוויל להגברת בטיחות הולכי הרגל והתלמידים".

בינתיים, חלפו כ-3 שנים מאז הפנייה – התוכנית לקו הסגול של הרכבת הקלה אמנם מתקדמת – אבל לאט. ובינתיים אין מיתון תנועה ורכבים, למרות הרמזור המוצב בצומת גולומב-זנגוויל-טהון ממשיכים לנסוע במהירות אשר מסכנת את הולכי הרגל.

יצוין כי את המכתב לממליה שלחו יושבי הראש של הוועדה הפיזית במינהל באותם ימים. הם ציינו כבר אז כי "ביום שישי האחרון, 2.7.21, למרבה הצער קרתה תאונה נוספת בצומת אורוגוואי-טהון. על מנת להתמודד עם הסכנה אנו מחדדים את הצעתנו לביטול הימני ברחוב גולומב והפיכתו לנתיב אופניים".

פניות נוספות של תושבים, יש לציין, נענו ברוח דומה, מה שהוביל את אחד מתושבי קרית היובל לומר בכעס: "מתברר שהמהנדסים בעירייה מעדיפים שברחוב גולומב יהיו נתיבים עודפים על חשבון הבטיחות של הולכי הרגל".

באשר לרמזור שהוצב בצומת גולומב-זנגוויל-טהון, אומרים תושבים בקרית היובל כי "במהלך הדיונים על הרמזור, נאמר מספר פעמים שהוא לא יפתור את הבעיה הבטיחותית בצומת. ההוכחה הברורה לכך היא כי מאז הותקן הרמזור היו עוד תאונות בצומת, בפרט תאונות כאלה שרכב סטה למדרכה".

 

 

עוד מוסיפים תושבים בקרית היובל כי "על הצומת עומד בית הספר אגרון, ובהמשך רחוב זנגוויל יש בית ספר חרדי חדש, כך שבשעות הבוקר והצהרים התגברה תנועת התלמידים. נושא הבטיחות בצומת הזאת עלה גם בשיחות על בטיחות סביב בתי הספר. כדי לפתור את בעיית הבטיחות שם לא צריך לחכות לרכבת הקלה, אלא היה מספיק דלי צבע ומפרדה מפלסטיק".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "התאונה התרחשה בצומת הסמוכה בין רחוב גולומב לרחוב זנגוויל, והיא נמצאת בחקירת משטרה. הרמזור החדש, שהותקן לאחרונה על ידי העירייה , פתר את רוב בעיות הבטיחות באזור, והפחית משמעותית את מספר התאונות במקום.

"בקשת התושבים להורדת נתיב ויצירת שביל אופניים התקבלה בברכה על ידי העירייה והוטמעה בתוכניות לקו הסגול. העבודות המדוברות מתוכננות להתחיל עוד בשנה הנוכחית. העירייה תמשיך לפעול לשמירת בטיחותם של כלל משתמשי הדרך".

***

ובחזרה לתאונה בשבת האחרונה. קצת לפני השעה 19:00 פגע רכב בהולך הרגל. על פי עדויות שונות – הנהגת איבדה שליטה ברכב (כשבמשטרה בדקו האם היא נסעה במהירות מופרזת), עלתה את המדרכה ופגעה בהולך הרגל.

הוא הובהל במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

חובש בכיר במד"א יאיר גרסטל סיפר: "הגענו למקום וראינו רכב שהתנגש בקיר, הנהגת ונוסעת שישבה לצידה, שתיהן כבנות 30 נלכדו ברכב. בסמוך על המדרכה שכב הולך רגל כבן 60 שנפגע מהרכב, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית קשה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב אנוש, תוך פעולות החייאה, שתי הנשים שחולצו מהרכב היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות, פינינו אותן לבית החולים כשמצבן בינוני".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. לזכור פרשת גל בק

    הפקליטות המושחתת גם מורידה בבטיחות דרכים אם וכאשר מטייחים פשעי נהגים מקורבים כמו באי עמידת לדין של הדורסת של בק בתל אביב 2005 ע"י רות בלום אז פרקליטה הראשית מרכז…

  2. dalia gold

    עצוב כל כך לאבד חיי בני אדם! ואני מכירה את ההרוג באופן אישי עוד יותר קשה לשמוע. אנא בכלל צריך לעשות פעולות למצבי סכנה שכאלו. עצוב לי מאד על ההרוג. ת.נ.צ.ב.ה. למשפחה ולאשתו היקרה ואהובה שלוחה לכם תנחומים במידת האפשר. אסון כבד מאד מאד.

  3. 30 קמש עכשיו

    כמו שמהנדסים נושאים באחריות אם בניין קורס, הגיע הזמן לנקוט באותה שיטה עם המתכננים והאחראים על המחדלים ברחובות העיר, כמו אלו שמאפשרים לרכבים לדהור ב־70 קמ״שׁ בתוך השכונות או אלו שמאפשרים לרכבים לחנות על מדרכות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר