הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה (הדמיה: באדיבות מוריה)
הדמיית הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה (צילום הדמיה: באדיבות מוריה)

הארכת קו הרכבת הקלה לנוה יעקב ולהדסה: תאריך היעד החדש להפעלה – נובמבר 2024

אחרי אינספור דחיות: ל"כל העיר" נודע כי הושגו הבנות בין המדינה והעירייה לבין מפעילת הרכבת הקלה כי בעוד כארבעה חודשים - במהלך חודש נובמבר - תגיע הרכבת הקלה לנוה יעקב בצפון העיר ולהדסה עין כרם בדרום מערב ירושלים. וגם - העיכוב המסתמן בתחילת הנסיעות של הקו הירוק

פורסם בתאריך: 23.6.24 13:50

הרכבת הקלה תגיע להדסה עין כרם ולנוה יעקב בחודש נובמבר הקרוב, כך נודע ל"כל העיר". מדובר על התקדמות משמעותית, שכן עד כה – ולמרות עיכובים חוזרים ונשנים – אף אחד מהגורמים המעורבים בפרויקט לא היה מוכן להתחייב על תאריך יעד חדש להפעלת ההארכות של הקו האדום של הרכבת הקלה.

כעת, כך כאמור נודע ל"כל העיר", הושגו הבנות שונות בין המדינה והעירייה לבין החברות שפיר ו-CAF הספרדית (ששתיהן ביחד בעלות חברת כפיר שמפעילה את הרכבת הקלה). במסגרת הסיכומים שישנם, שעדיין לא נחתמו באופן רשמי, הקו האדום המלא – מנוה יעקב בצפון ירושלים ועד הדסה עין כרם בדרום-מערב העיר – יפעל במהלך חודש נובמבר 2024.

יצוין כי מדובר בעיכוב של חודשים רבים בפתיחת ההארכות – שלא לומר שנים. כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון טענו יותר מפעם אחת כי הרכבת הקלה תגיע להדסה ברבעון הראשון של 2023. בהמשך ניתנו תאריכים נוספים – כאשר תאריך היעד בהסכם האחרון שהיה על השולחן – דובר על חודש יולי 2023.



ביולי, כידוע, הרכבת עדיין לא הגיעה להדסה. בהמשך, ניתן תאריך יעד חדש להפעלה של ההארכות – חגי תשרי 2023 (וגם זה באופן חלקי בלבד ורק עד צומת אורה ולא עד הדסה עין כרם). בסוף חגי תשרי, בשמחת תורה – פרצה המלחמה, ששינתה שוב את התוכניות והובילה לדחייה של הפעלת הקו ללא תאריך יעד מוגדר.

בבדיקות שונות שנעשו – סירבו כלל הגורמים לתת התחייבות יעד חדש ממגוון סיבות – כאשר חלקן קשורות למלחמה וחלק אחר לא.
כך או כך, כעת, כאמור, נראה כי על השולחן יש תאריך יעד חדש – זאת במסגרת הבנות כוללות בין המדינה לבין הזכיין. תאריך היעד לסיום העבודות על הקו האדום – נובמבר 2024.

 

 

***

בתוך כך, יצוין כי במסגרת הסכם ההבנות המדובר, שצריך עדיין להיחתם ולהיסגר הרמטית, יחול עיכוב משמעותי גם בהפעלת הקו הירוק של הרכבת הקלה. כידוע, כפי שפורסם, העירייה והמדינה ציינו לא אחת כי הקו הירוק יופעל בחלקו כבר במהלך שנת 2025, כשההערכות הפסימיות דיברו על הרבעון האחרון של 2025 והאופטימיות על חודשים קודם לכן.

כעת, כך נודע ל"כל העיר", מדובר על ינואר 2026, אז יופעלו המקטעים הראשונים בקו הירוק (בין גילה למלחה ובהמשך שדרות הרצל להר נוף).
גורמים המעורים בפרטים ששוחחו עם "כל העיר" מציינים כי אלו הן ההבנות, שכאמור תלויות במשתנים רבים – כמו למשל המצב המדיני-ביטחוני, האפשרות שתפתח מלחמה של ממש מול חיזבאללה בצפון ועוד.

יודגש כי תאריך היעד של ינואר 2026 לא מדבר על הפעלה כוללת של הקו הירוק, אלא של מקטעים אחדים בתוכו.

כזכור, ההסכם שנחתם בין המדינה לבין הזכיין (חברת כפיר, שבבעלות CAF ושפיר), מחולק ל-5 שלבי משנה:
של 1 – שכבר בוצע והושלם: ההשתלטות של 'כפיר' על הקו האדום הקיים.
שלב 2 – שאמור להסתיים עד נובמבר (האמנם?): הפעלת ההארכות של הקו האדום לנוה יעקב ולהדסה עין כרם.
שלבים 4-3 – שיושלמו על פי המסתמן עד ינואר 2026 – פתיחת מספר מקטעים של הקו הירוק.
שלב 5 – הפעלה מלאה של הקו הירוק.

כעת נותר, כאמור, לחתום באופן סופי את ההסכם הנוכחי, ולצלוח – קודם כל ולפני הכל – את פתיחת ההארכות של הקו האדום לנוה יעקב ולהדסה עין כרם.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. הנאשם לכלא

    ליצנים, היו אמורים להפעיל את ההארכה הרבה לפני המלחמה ולכן המלחמה היא לא תירוץ לעיכוב. לקנוס את הזכיין במאות מליוני שקלים, על הנזק שנגרם לציבור ועל השירות הרע שהוא מספק, בהתחשב בכך שהאו לא מכניס לשימוש את הרכבות החדשות שהגיעו.

  2. שרון

    הרכבת הזאתי הערכה מפסגת זאב לנווה יעקב של קילומטר 200 אולי שתי קילומטר בעצם ובהדסה שלושה קילומטר לקח 23 שנה הערכה בתל אביב בשמונה שנים בנו קו שלם באורך 20 ומשהו קילומטר ופה עוד ארבעה חודשים הם רוצים הבת שלי גמרה ללמוד מכיתה א' אומרים לשנה הבאה תמצאי ברכבת

  3. אילן

    חבל שלא מצוין בכתבה כמה כסף המדינה משלמת עבור הסחטנות של חברת שפיר הנדסה.

  4. צביקה החשמלי

    כל הגופים שמטפלים ברק"ל הירושלמי החל ממוריה וכלה בעירית ירושלים הם ברמה מאוד נמוכה. וזאת התוצאה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איחור של שנים. זאת אחרי שהיו להם אישורים לעבוד על הקו בלילות ובימים ולהטריד את מנוחת השנים לאורך הקו בתקופה ארוכה, לגרום לבעיות חניה, מטרדי רעש, וחסימות כבישים. לא פתרו בעיות של חניה למכוניות הדיירים, לאורך הציר המרכזי. בינתיים הציוד התבלה והתיישן. מופת של רשלנות וזלזול באוכלוסיית ירושלים.

  6. החסכן

    גועל נפש – שיפעילו הרכבות עד התחנות המוכנות. למה סתם להתעלל.

    לדעתי המדינה רוצה לחסוך בתדירות ובנהגים ולכן מונעת כנסת אוכלוסיות חדשות לרכבת. המדינה מנסה לדחות העניין כדי לחסוך כסף בזמן המלחמה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר