חברי מועדון הריצה שהשתתפו במרתון ירושלים 2024 (צילום: קשר עין על"ה)
חברי מועדון הריצה שהשתתפו במרתון ירושלים 2024 (צילום: קשר עין על"ה)

היום, 6.6, יום העיוור: מועדון הריצה "קשר עין על"ה Winner ישראל" לעיוורים ולקויי ראייה

'Blind Day' - ה-6 ל-6 נבחר להיות יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל (6/6 כדי לחדד), ומאוחרי הרעיון לציון היום המיוחד הזה עומד הסלוגן "תעצמו את העיניים ותראו". זה בדיוק מה שעושים במועדון הריצה שהוקם בירושלים והפך לכלל ארצי. "זה כיף ומעצים"

פורסם בתאריך: 6.6.24 10:34

היום לפני 8 שנים, החליט אלון שוב לקויי ראייה ועובד בעמותת על"ה (העמותה לקידום הסטודנטים העיוורים בישראל) להקים בהתנדבות את קבוצת הריצה 'קשר עין על"ה" – קבוצת ריצה לעיוורים ולקויי ראייה, תוך סיוע של מתנדב הרץ בצמוד לעיוור עם רצועות גומי.קבוצה זו התפתחה במרוצת השנים והפכה למועדון עם קבוצות ריצה גם בחיפה, בבאר שבע ובמודיעין, ובסך הכל 45 עיוורים ולקויי ראייה וכ-120 מתנדבים.

"התחלנו לפני כ-8 שנים עם קבוצת ריצה ראשונה בירושלים, ומאז הפכנו למועדון עם קבוצות בחיפה, באר שבע ומודיעין", מספר אלון שוב, מייסד הקבוצה, "הרצון והשאיפה שלנו, לשמר את הקיים ולגדול ולהנגיש תחום הריצה לעיוורים וללקויי ראייה תוך איתור מתנדבים המוכנים להקדיש מזמנם ומרצם. פעילות ספורט זו חשובה לחברי הקבוצה עד מאוד, היא מסייעת להתגבר על משברים פיזיים ונפשיים".

האימונים בקבוצה, חשוב לציין, מעוברים על ידי מאמן מוסמך, שמתאים תוכנית אימון לכל רץ לפי יכולתו הגופנית. "המגוון החברתי של המועדון משקף את חוזקה ויופייה של מדינתנו – נשים וגברים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים ללא הבדל דת גזע ומין, ממש מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית שלנו", מוסיף שוב בגאווה.

המועדון, כאמור, מופעל על ידי עמותת על"ה ונהנה מחסות וסיוע כספי מהטוטו ומתמיכת משרד הרווחה. "אנו לוקחים חלק נכבד בפעילות בארץ ואף פעם בשנה במרוץ בחו"ל", אומר שוב, "אני מזמין את כולם לבוא ולהצטרף אלינו".

 

 

 

***

עכשיו תכירו את הודיה, לקוית ראייה שמשתתפת במקצים של 5 ק"מ ולעיתים גם 10 ק"מ, את מירי – המלווה שלה -בקבוצה הירושלמית של 'קשר עין על"ה'.

"יש אנשים שלא מבינים איך עיוורים או לקויי ראייה מסוגלים לעשות ספורט, ובעיקר לרוץ", מספרת הודיה, "אבל הרבה מאיתנו נולדנו עם הלקות. אני לקוית ראייה מינקות, איני מכירה משהו אחר. עם זאת, לא נתתי לזה לעצור אותי יותר מדי. התחלתי לרוץ בקבוצה מהקמתה לפני כ-8 שנים ומצאתי משפחה שנייה. זו מסגרת נפלאה לכל דבר ועניין, אנחנו עושים אימונים, משתתפים במרוצים בארץ ובעולם ועושים הכול להתקדם ולהשתפר. בקבוצה יש חברים שאף עשו, מרתונים מלאים".

מירי מתנדבת במועדון למעלה משנתיים, והיא מלווה את הודיה במרבית המרוצים, "ללוות עיוור או לקוי ראייה בריצה זו חוויה שצריך ללמוד בהדרגה, האתגר הראשון הוא להבין שאת שווה בין שוות ושווים. אנחנו רצים ומתאמנים ביחד וצריכים להיות קשובים האחת לשנייה. התפקיד שלי בריצה, לוודא שהודיה ואני מצליחות לדחוף האחת את השנייה קדימה. הרצועה הצמודה מסמלת את הצמידות והחברות שאני מרגישה וחווה במועדון ייחודי זה. מבחינתי, כשאני רצה בקבוצה אני מנצחת פעמיים – אני עושה ספורט ומסייעת גם למישהי אחרת, אני לגמרי מרגישה תורמת אך גם נתרמת, וזה כיף ומעצים".

רוצים להצטרף בין אם אינכם רואים ובין כמתנדבים, פנו לאלון שוב 052-3830429.


חברי מועדון הריצה שהשתתפו במרתון ירושלים 2024 (צילום: קשר עין על"ה)

חברי מועדון הריצה שהשתתפו במרתון ירושלים 2024 (צילום: קשר עין על"ה)


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר