הרצאות של עמותת 'קשר' (צילום: יח"צ)
הרצאות של עמותת 'קשר' (צילום: יח"צ)

למען המשפחות המיוחדות: סדרת ההרצאות ייעודית למיצוי זכויות

בישראל יש כ-330,000 משפחות מיוחדות, שבהן לפחות אחד מילדי/בני המשפחה עם מוגבלות. הדרך של כל ילד כזה תלויה בלא מעט גורמים - אבחונים, ועדות, טיפולים, קצבאות, החזרים, התאמות ואביזרים ועוד. איך מתמודדים עם כל זה? בעמותת קשר יעזרו לכם לעשות סדר

פורסם בתאריך: 30.5.24 11:51

כשנולד ילד מיוחד – נולדת משפחה מיוחדת. האתגרים העומדים בפני הילד וההורים (והאחים וכלל בני המשפחה) רבים ומלחיצים. בשלב הראשון קיים אצל רובם הלם, מה עושים עכשיו? מנסים להבין את הדרך להתנהלות יום יומית, מה הדרך הטובה ביותר לטפל בו? איך ניתן להגיע לטיפול הטוב ביותר? לאיזה מסגרת חינוכית כדאי לשלוח אותו, מה הזכויות המגיעות להם כמשפחה ולילד כיחיד?

בישראל יש כ- 330,000 משפחות מיוחדות, שבהן לפחות אחד מילד/בני המשפחה מתמודד עם מוגבלות מסוגים שונים. הדרך של כל ילד כזה תלויה בלא מעט גורמים שאמורים לסייע ולטפל, באמצעות אבחונים, ועדות מרובות, קצבאות או החזרים, התאמות ואביזרים, טיפולים ושלל מענים במגוון תחומים בהתאם לצרכים של הילד. לכך צריך להוסיף רופאים, קופות החולים, משרד הבריאות, הרשות המקומית, המכונים להתפתחות הילד, המוסד לביטוח לאומי, מעונות היום השיקומיים ושאר מסגרות החינוך לגיל הרך ולאחריו, משרדי החינוך והרווחה ועוד ועוד.

לא כל משפחה יודעת מהן הזכויות המגיעות לה, הכוללות גם זכויות ייחודיות להורים לילדים עם מוגבלויות בעבודה וחלקן מתקשות לממש ולקבל את הזכויות להן הן זכאיות. האתגרים רבים לא תמיד קל להבין היכן, כיצד ומול איזה רשות צריך לפעול למיצוי של אותן זכויות.

בנוסף לכל אותם אתגרים שבשגרה, במציאות שנכפת עלינו מאז ה 7.10 ובה קהילות שלמות שעברו ממקום מגוריהם הקבוע, המשפחות המיוחדות שביניהן נדרשו למצוא מסגרות חינוך מתאימות ומענים טיפוליים הכרחיים לילדיהן במקום אליו פונו, ככל שהדבר התאפשר כלל. הסתגלות של ילדים מיוחדים למציאות חדשה ומקום מגורים חדש היא הרבה יותר מאתגרת ומורכבת, מול מי צריך להתנהל? הרשות המארחת? רשום האם? איך מתמודדים בפאן הריגשי עם הילדים בטלטלה הגדולה שלהם?

 

 

עמותת קשר – הבית של המשפחות המיוחדות מנהלת בין היתר גם מרכז סיוע ומיצוי זכויות, שבראשו עומדת עו"ד רחל סגל. מאז תחילת המלחמה המרכז והעמותה מסייעים גם למשפחות המיוחדות אשר נפגעו במהלכה ומהשלכותיה, המפונות מהקהילות שנפגעו ומאזורי הלחימה וגם כאלו שבעורף.

משפחות מוזמנות ליצור קשר ולקבל הכוונה, סיוע ותמיכה בכל הנוגע למיצוי הזכויות המגיעות להן. השבוע התקיימה הרצאה ראשונה מתוך סדרת הרצאות שיעניקו מידע וכלים למיצוי זכויות למשפחות המיוחדות בזמן המלחמה. זכויות במקומות עבודה, בזמן חירום ובכלל, הגדלת קצבאות, החמרה של מצב – בכל אחד מהמצבים הללו מגיעות זכויות לילדים ולבני המשפחה.

"ההתמודדות היום יומית הופכת אתכם למשפחה מיוחדת שהיום יום שלה משתנה לכל החיים." מסבירה עו"ד רחל סגל, "הקושי קיים ולא ניתן להתעלם ממנו או להניחו בצד. כמי שמלווה אלפי משפחות בשנה במרכז הסיוע שלנו בעמותת קשר, חשוב לי לתת הכוונה וטיפים חשובים להכרת זכויות שמגיעות לכם כמשפחה מיוחדת בישראל. הידע יכול לסייע, פיזית, רגשית, כלכלית, חברתית, עבור הילד ועברוכם ההורים והמשפחה. גם אם הדרך לשם נראית מורכבת, היא אפשרית".

לרישום להרצאות: 1700-500-601 או באתר עמותת קשר.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר