בעיריית ירושלים ממשיכים לסכם את השנה שהיתה, וגם אם חלף מאז סיומה חודש וחצי – עדיין ישנם נתונים מעניינים שנחשפים. כך למשל, במהלך השנה החולפת בוצעו ברחבי העיר שדרוגים והחלפות תשתיות בלא פחות מ-47 רחובות בפריסה עירונית רחבה.
העבודות הללו, שהיקף נאמד במאות מיליוני שקלים, כללו אלמנטים שונים בהתאם למקום ולזמן שעבר מאז הפעם האחרונה שהרחובות טופלו. כך למשל, בחלק מהרחובות נסללו שבילי אופניים חדשים, בחלק אחר הוחלפו תשתיות או מה שנקרא בעגה המקצועית – עבודות מקצה לקצה.
אחד המוקדים המשמעותיים של העבודות היה בשכונת עיר גנים, שעברה מתיחת פנים, במסגרתה שודרגו רחובות הנרד, הסחלב, הכרכום, הלילך, הצלף, צ'ילה וקוליץ. בכל הרחובות בוצעה עובדות שכללו חידוש תשתיות נרחב, החלפת מדרכות לאבן משתלבת, החלפת תאורה, הותקן ריהוט רחוב חדש, ניטעו עצים ונשתלו פרחים.
ברחוב קוליץ, במקטע שבין צומת משואה לצומת שולוב. כללו העבודות החלפת מדרכות והוספת שביל אופניים, סימון השביל ותימרור. כמו כן, הותקנה תאורת רחוב חדשה לאורך המדרכה ושביל האופניים, הותקן ריהוט רחוב חדש ובוצעו גינון ושתילת צמחים ופרחים חדשים.
בקטע של רחוב צ'ילה, באורך של כ- 300 מטר, שודרג באופן יסודי, שכלל קרצוף וריבוד הכביש, החלפת המדרכות לריצוף אבנים משתלבות והרחבתן, מקומות החנייה רוצפו, חודשה התאורה, ניטעו עצים נוספים ובוצעו גינון ושתילת פרחים והותקן ריהוט רחוב.
בנוסף, נסלל שביל אופניים לאורך רחוב גולומב (ואפשר כמובן להתווכח לגבי נחיצותו), מצומת בגין עד לצומת משה שרת. מדובר בשביל אופניים נפרד מהכביש באורך כולל של כקילומטר, שמאפשר רצף רכיבה עם שבילים נוספים, ובהם צומת פת ועמק הצבאים – שבילי האופנים ברמת שרת – קדיש לוז עד שביל האופניים בהר הרצל.
העבודות, כאמור, היו בפריסה עירונית רחבה ולא התמקדו רק בדרום-מערב ירושלים. כך למשל, ברחוב ניסים בכר (נחלאות-מרכז העיר) הוחלפו תשתיות מים וניקוז, תשתיות התקשורת חודשו והותקנו פחים מוטמנים לאורך הרחוב במקום פחי הצפרדע הישנים.
ומשם לצפון העיר – לרחוב בר כוכבא בגבעה הצרפתית, שגם שם הוחלפו תשתיות כגון החלפת קו מים לאורך כל הרחוב על ידי הגיחון, בוצעו הסדרי תנועה להגברת הבטיחות, הותקנה תאורה חדשה, הוצבו ריהוט רחוב חדש ואשפתונים, ניטעו עשרות עצים חדשים לאורך כל הרחוב, בוצעו שתילת פרחים וגינון לאורך כל הרחוב, הכביש קורצף ורובד והמדרכות והחניות רוצפו באבן משתלבת.
במסגרת הפרויקט חודשה ושוקמה טיילת בר כוכבא. מדובר בשטח ציבורי פתוח, במסגרתו בוצעה שתילת דשא נרחבת, הותקנו תאורה חדשה לטיילת, מתקני כושר חדשים, ריהוט חדש, פינות ישיבה מזמינות ובהמשך יוצבו מצלמות להגברת הבטיחות במקום.
ברחובות הורקניה-התקופה-שמעוני בוצע שדרוג באורך כולל של 1.7 ק"מ. במסגרת הפרויקט, הוצב רמזור חדש בצומת הרחובות יהודה הנשיא–הורקניה (באיחור גדול), לצורך הגברת הבטיחות בצומת, וכן בוצעו מעגלי תנועה חדשים בצומת הרחובות התקופה-ניקנור.
רחוב שמעוני הפך לרחוב חד סטרי לצורך פיתוח מדרכות בטיחותיות ומפרצי חנייה מסודרים משני צידי הרחוב. השדרוג כולל הטמנת קו עילי של חברת חשמל לאורך הרחובות הורקניה והתקופה.
איציק נידם, סמנכ"ל וראש מינהל תפעול: "העיר חווה בשנים האחרונות מהפכה, שבמרכזה עומדים חידוש ושדרוג המרחב הציבורי. בזכות תמיכת הנהלת העירייה, ששמה דגש על פיתוח ונראות פני העיר ושכונותיה, ובהתאם ניתנים משאבים, כלים, תשומת לב ותמיכה, ניתן היה לרתום את כל המערכת להצלחה. זאת לצד עבודה של מנהלי אגפים מצוינים ועובדים מקצועיים ומסורים. כך גם יימשך בשנה הנוכחית".
שרון
הרחובות שהוחרבו והפקקים שנגרמים בגלל זה
מאמא תרזה
ראש עיר בושה
דואג רק לעשירים ומזניח את השכונות העניות
קובי
בואו נפרק את הפיסקה: רחוב שמעוני הפך לרחוב חד סטרי לצורך פיתוח מדרכות בטיחותיות ומפרצי חנייה מסודרים משני צידי הרחוב. – פחחח, בואו תראו את החניה על המדרכות החדשות. אפס אכיפה.
השדרוג כולל הטמנת קו עילי של חברת חשמל לאורך הרחובות הורקניה והתקופה. – כל החוטים נותרו בחוץ, מראה של מחנה פליטים.