בעוד פחות משבועיים, 17.3, ייערך מרתון ירושלים ה־7, ועשרות אלפי רצים צפויים להשתתף באירוע הספורטיבי הגדול של העיר. לקראת אירוע המרתון ערכה עיריית ירושלים ביום שלישי (28.2.17) את מסיבת העיתונאים השנתית בנושא בטיילת ארמון הנציב, והשנה בהשתתפות המדליסט האולימפי אורי ששון – הג'ודוקא הירושלמי, שיוביל את קבוצת הרצים של ארגון שלוה.
ל"כל העיר" נודע כי תקציב הפרסום הכולל של מרתון ירושלים וקמפיין אירועי קיץ נוספים של העירייה עומד על כמיליון שקלים עבור חברת רשת. ממסמך שהגיע לידי "כל העיר" עולה כי עבור הסברה ויחסי ציבור למרתון ירושלים העירייה תקצבה לחברת רשת כ־666 אלף שקלים, ועבור קמפיין של אירועי הקיץ התקציב עומד על כ־333 אלף שקלים, גם בחברת רשת. במסמך נכתב כי "מאחר והמרתון מתקיים ביום שישי ה־17.3.17 ובשים לב לכך, כי ביום זה משדר 'רשת' ומאחר והרייטינג של ערוץ 2 הוא הגבוה ביותר מבין ערוצי הטלוויזיה האחרים ערוץ 1, ערוץ 10, ערוץ 5 וכו', פנייתנו נעשתה לערוץ הרלבנטי היחידי הנפוץ ביותר – ערוץ 2 – 'רשת'". במסמך מצוין כי עלות הפרסום בסך מיליון שקלים היא נמוכה מערך השוק. ההצעה אושרה, כפי שנכתב, "בסבב מיילים" בין חברי הנהלת העיר.
"פחות משבוע אחרי סיום השביתה, כשעוד לא סיימו לפנות את האשפה מהרחובות, בקומה השישית בכיכר ספרא כבר תפרו עסקה עם רשת על מיליון שקלים רק עבור פרסום", טוענת ואומרת יו"ר ועדת הביקורת העירונית וראש האופוזיציה לורה ורטון (מרצ). "זה פשוט מקומם, אני מאוד בעד הספורט והמרתון הוא יוזמה יפה, אבל כמות הכספים שנשפכת על הפרויקט היא בלתי נסבלת. אני מתכוונת להמשיך לעקוב אחרי עלויות המרתון".
יו"ר עמותת צחור עו"ד יוסי חביליו, מוסיף וטוען כי "מדובר בסדר עדיפויות לקוי של ברקת, שמשקיע באירועי ראווה ויחסי ציבור ולא במה שחשוב לירושלמים".
מרשת נמסר השבוע: "איננו נוהגים להתייחס להסכמים מסחריים".
יש לציין כי העלות הכוללת של מרתון ירושלים עומדת מדי שנה על כ־18-17 מיליון שקלים, כאשר רוב המימון מגיע מחסויות כגון – חברת מי עדן, מרכז הפועל, שערי צדק, אלדן, חברת מיילסטון, איזוטונים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ספורט אקספו, חברת דיזנהויז, מכללת רידמן, איגוד האתלטיקה בישראל, הסינמה סיטי וקופת חולים מכבי.
ראש העיר ניר ברקת אמר השבוע במסיבת העיתונאים כי "הרכבת האווירית הצפויה להגיע לבירה היא הבעת האמון הטובה ביותר בירושלים ובמדינת ישראל. אנו עדים לשיא של כל הזמנים בהתעניינות העולם במרתון והדבר מרגש במיוחד שכן השנה אנו מצדיעים ל־50 שנות איחוד העיר. מרתון ווינר ירושלים הפך לאירוע ספורטיבי בינלאומי מהשורה הראשונה, שמכניס מיליוני שקלים לטובת העסקים המקומיים ולרווחת תושבי העיר וששם את ירושלים על ראש שמחת העולם".
מהעירייה נמסר: "בשנת ה־50 לאיחודה של ירושלים מתוכננים בעיר מאות אירועי תרבות. עיריית ירושלים מפרסמת את האירועים במדיות רבות בהן טלוויזיה, רדיו, עיתונות, אינטרנט וניו מדיה בכדי להגדיל את התיירות לעיר, לפתח את הכלכלה ולהגדיל את הכנסות העסקים. חלק מהפרסום לאירועים יתבצע בזכיינית 'רשת', והוא אינו כולל רק את המרתון אלא אירועים רבים נוספים. ההסכם עם רשת נערך בשל העובדה שהיא הזכיינית המשדרת ביום שישי, היום בו מתקיים מרתון ירושלים, ושידורו של המרתון בשידור חי וחגיגי בערוץ 2 הוא ליבת ההסכם. על בסיס עוגן זה נבנתה עסקת מדיה רחבה ברשת הן לחשיפת המרתון והן לחשיפת אירועים רבים נוספים בירושלים למשך שנה. הליך ההתקשרות נעשה על פי כל הנהלים, בליווי חוות דעת מקצועיות מתחום הפרסום וחוות דעת היועץ המשפטי לעירייה. יש לציין כי בזכות החשיפה הנרחבת מרתון ירושלים עתיד להכניס בשנה זו לכלכלת העיר – בתי המלון, העסקים, המסעדות ומקומות הבילוי כ־14 מיליון שקלים ומספר הנרשמים בו מהארץ ומחו"ל שבר את כל השיאים ועומד כבר על כ־30,000 איש. אנו מזמינים את כולם להשתתף בחגיגות האירועים השונים בירושלים".
תגובות