קלפי בירושלים, שר הפנים משה ארבל (צילומים: פרטי, גדעון שרון/לע''מ)
קלפי בירושלים, שר הפנים משה ארבל (צילומים: פרטי, גדעון שרון/לע''מ)

"למנוע את גניבת הבחירות" – העתירה של 'האיחוד הירושלמי' לבג"ץ

ברקע מלחמת 'חרבות ברזל' ולמרות ביקורת ציבורית נרחבת, גם מהכנסת, שר הפנים משה ארבל מתעקש שהבחירות יתקיימו ב-30.1.2024. רשימת 'האיחוד הירושלמי' הגישה עתירה לבג"ץ: "ניאבק על הדמוקרטיה הישראלית", אומר ראש הרשימה חביליו

פורסם בתאריך: 12.12.23 13:42

חברים ברשימת 'האיחוד הירושלמי' – בראשם רס"ן במיל' ערן בן יהודה, וחבר הרשימה ניצן רון, אשר גויסיו למילואים מיד לאחר המתקפה הרצחנית של החמאס על יישובי הדרום ב-7/10 – עתרה היום, שלישי, לבג"ץ נגד הכוונה לקיים את הבחירות המקומיות בירושלים (ובכלל הארץ, למעט ביישובי קו העימות שפונו מבתיהם) ב-31.1.2024.

העתירה הוגשה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלת ישראל, שר הפנים משה ארבל והיועצת המשפטית לממשלה עו"ד בהרב מיארה. בטענות העתירה מציינים העותרים כי הודעת שר הפנים – שלא יפעל לדחיית הבחירות – היא ללא סמכות, שכן הסמכות נתונה בידי הממשלה כולה.

סגן ראש העיר יוסי חביליו, המועמד מטעם 'האיחוד הירושלמי' לראשות העיר, טוען בעתירה שקביעת מועד הבחירות המקומיות לחודש ינואר, נותנת העדפה לציבורים שלא משרתים וכן קיומן של בחירות בעת מלחמה, בשעה שכל הציבור התומך באיחוד הירושלמי – חילונים ומסורתיים מגויסים – זו הטיית בחירות.

יצוין כי למרות האמירות הללו, לדחיית הבחירות יש תמיכה רחבה כמעט מכל קצוות הקשת הפוליטית, ולא דווקא מדובר על מגזר כזה או אחר. כך למשל, בין הראשונים שהעלו את הנושא לסדר היום הציבור הוא סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים), שרחוק מרחק שנות אור מדעותיו של חביליו וציבור תומכיו רחוק גם הוא עד מאוד.

כאמור, גם בכנסת יש תמיכה נרחבת, אך לא מקיפה את כלל הסיעות, לדחיית הבחירות המקומיות. הטענה המרכזית היא שרבים מבין המועמדים מגויסים, ובנוסף גם רבבות מבין המצביעים הפוטנציאלים. זאת ועוד – טוענים המתנגדים כי הציבור אינו מעוניין כרגע בקיומן של בחירות.

 

 

מנגד, שר הפנים ארבל מתעקש, כאמור, על קיומן של הבחירות. הוא אף פנה לאכ"א וביקש לשחרר ממילואים את כל אותם מתמודדים שמגוייסים – אך גם נושא זה נתקל בהתנגדות, שכן רבים, בהן גם ערן בן יהודה, נציג מפלגת העבודה ברשימת 'האיחוד הירושלמי' הצהירו ומצהירים כי אין בכוונתם להשתחרר ולהותיר את חבריהם ליחידה, במקרה של בן יהודה, פקודיו, לשרת במילואים לבדם.

בגוף העתירה שהוגשה מציין חביליו כי קיומן של בחירות בעת שמאות אלפי חיילים מגויסים למילואים, זו הטיית בחירות, פגיעה בטוהר הבחירות ופגיעה בזכות לבחור ולהיבחר, ובעיר כמו ירושלמים המושתת על מרקם אוכלוסייה מגוון שכולל ציבורים שמתגייסים וציבורים שאינם מתגייסים, אי דחיית הבחירות תביא להטייה לטובת הציבורים שלא משרתים. חביליו מציין כי החלטתו של שר הפנים פוגעת בשיוויון ולכן מבקשים העותרים חברי רשימת האיחוד הירושלמי מבג"ץ צו על תנאי להורות לראש הממשלה ולממשלה, לפעול לדחות את הבחירות.

"יש מי שמנסים לגנוב את הבחירות המקומיות ולתת פרס לעסקנים החרדים על כך שהם לא משרתים", אומר סגן ראש העיר חביליו בהמשך לעתירה. "לא מספיק שהציבור שלנו, החילוני והדתי נושא לבד בנטל בשיעורי גיוס גבוהים מאוד שנאמדים ב100%, עתה מנסים לעשות מחטפים ולפגוע בזכותנו לבחור ולהיבחר. אנחנו ניאבק על הדמוקרטיה הישראלית. מועמדיה של רשימת האיחוד הירושלמי מגויסים ולא יכולים לקיים בחירות באופן הזה. אני קורא לבג"צ לעצור את הפגיעה בדמוקרטיה ובזכות לבחור ולהיבחר".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מזי

    חבילות צודק 100%
    אין גבול לחוצפה של החרדים שרוצים לגזור קופון על חשבון הציבור החילוני והמועמדים שבחזית.
    לא מספיקה ההשתלטות של סמוטריץ על הקופה הציבורית!
    גזלנים!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר