זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר, שני: לוחם מג"ב נפצע בפיגוע דקירה בסמוך לכביש 1 העירוני. המחבל נוטרל

בסביבות השעה 11:00 דקר תושב מזרח ירושלים לוחם מג"ב ופצע אותו קשה. לאחר שנכשל בביצוע ירי מנשקו של הלוחם - הוא נמלט מהזירה. לוחמי מג"ב שהיו בסמוך רדפו אחר המחבל ונטרלו אותו

פורסם בתאריך: 30.10.23 11:08

עדכון אחרון: 30.10.23 12:12

בסביבות השעה 11:00 (שני, 30.10) הגיע מחבל תושב מזרח ירושלים חמוש בסכין לתחנת דלק מנדלבאום בירושלים, דקר לוחם מג"ב בפלג גופו העליון ולאחר שחטף את נשקו וניסה לירות ללא הצלחה נמלט מהמקום.

הלוחם נפצע באורח קשה ופונה לטיפול בבית החולים שערי צדק, שם התייצב מצבו וכעת הוא מוגדר כפצוע בינוני.

במשטרה מציינים כי לוחמי מג"ב שהיו במקום חתרו למגע ונטרלו את המחבל בירי. בהמשך נתפסה הסכין ששימשה לביצוע הפיגוע בזירה.

מפקד מחוז ירושלים, שיבח את תפקודם של לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים שחתרו למגע ונטרלו את המחבל ואמר: "מיד לאחר הפיגוע השוטרים והלוחמים פעלו בצורה מקצועית ומהירה, חתרו למגע, נטרלו את המחבל, ובמקביל פעלו להצלת חייו של הלוחם שנפצע".

"כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ממצאים וחקירת הפיגוע", נמסר מהמשטרה. "בשעה זו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב מבצעים סריקות באזור לשלילת מעורבים נוספים. במקביל מקיים בדקות אלו ממ"ז ירושלים הערכת מצב במקום עם סגל הפיקוד של מחוז ירושלים".

"כשהגענו לזירה נתקלנו בפצוע מדקירה בפלג גופו העליון", סיפרו פנחס בוץ ואלי אברהם חובשים באיחוד הצלה. "הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה באמבולנס משטרתי לבית החולים כאשר מצבו מוגדר בשלב זה קשה".

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא פצוע מהפיגוע בשבטי ישראל. הפצוע בשנות ה-30 לחייו במצב קשה ויציב עם פציעות בפלג גוף עליון. לאחר הערכה ראשונית הועבר לבדיקות דימות ולהמשך טיפול".

 

 

 

הבוקר בסביבות השעה 11:00, הגיע מחבל (17, תושב מזרח ירושלים) חמוש בסכין לתחנת דלק מנדלבאום בירושלים.

בשלב מסויים, שלף המחבל את הסכין שברשותו והחל לדקור לוחם מג״ב שתדלק במקום רכב מספר פעמים בפלג גופו העליון. המחבל גם ניסה לחטוף את נשקו של לוחם מג"ב ולאחר שהבחין במספר לוחמים שהגיעו למקום, נמלט מהמקום.

כתוצאה מכך, נפצע הלוחם באורח בינוני (עפ"י גורמי רפואה) ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

לוחמי מג״ב שהיו במקום יחד עם שוטרי תחנת שלם שהגיעו מהכיוון הנגדי, חתרו למגע ונטרלו את המחבל בירי. הסכין שבאמצעותה ביצע המחבל את הפיגוע נתפסה על ידי המשטרה.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו למקום בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, סגרו את זירת הפיגוע, ביצעו סריקות באזור והחלו באיסוף ממצאים וחקירת הפיגוע.

בסיום הערכת מצב שקיים ממ״ז ירושלים בזירה, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בהמשך מפקד מחוז ירושלים ומפקד מג"ב הגיעו לבית החולים שערי צדק שם ביקרו את לוחם מג״ב שנפצע כתוצאה מדקירות המחבל.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר