עם פתיחתו של כביש 16, על המנהרות הרבות שיש בו, התגלה לתושבים (וככל הנראה גם למי שהקים אותה) כי המנהרה לא רושתה באנטנות לקליטה סלולרית. המשטרה, כך פרסם כתב 'YNET' לירן תמרי, אף חששה לאשר את פתיחתן בשל הסכנה הטמונה במנהרות ללא קליטה במקרה של אירוע ביטחוני או אפילו תאונת דרכים קשה.
הלקח, כך נראה, נלמד היטב. המנהרות החדשות בשז"ר, שחלק מהן צפוי להיפתח אחרי החגים, כמו גם החניון התת קרקעי הענק שנבנה במקום, רושתו עוד לפני הפתיחה באנטנות לקליטה סלולרית מלאה. "המשמעות", כך נמסר ממשרד התקשורת, "חיבור של עשרות אלפי הנהגים הנכנסים ויוצאים מירושלים מדי יום וסיוע בהצלת חיים".
שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "ממשיכים לחבר עוד ועוד ישובים ודרכים בתשתיות סיבים ובקליטה סלולארית לרווחת הציבור. תשפ"ד – תהא שנת פרישת דרכים".
מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה מוסיף: "תשתיות התקשורת מוכנות וממתינות לפתיחת המנהרה לתנועת הרכבים. וזאת לאור שיתוף פעולה מצוין בין משרד התחבורה ומשרד התקשורת יחד עם החברות המבצעות – חברת מוריה וחברות הסלולר. אני מאחל לציבור הנוסעים נסיעה בטוחה עם תקשורת רציפה אמינה ואיכותית".
המנהרה, כידוע, צפוי לשמש עשרות אלפי נהגים מדי שבוע, אם לא מדי יום. הצורך במנהרה עצמה מוטל בספק, כפי שכבר נכתב ב"כל העיר" בנוגע למנהרות והפרדות מפלסיות אחרות, אבל אם כבר יש מנהרות, הרי שתקשורת סלולרית היא חשובה ביותר.
במשרד התקשורת מציינים כי "לאור הנחיה של שר התקשורת לוודא קליטה סלולרית במנהרות חדשות עוד בשלב התכנון, ביצע משרד התקשורת בדיקה יזומה עם כלל חברות הסלולר ונמצא כי תשתיות הסלולר במנהרה פועלות באופן תקין לרווחת הציבור".
כאמור, תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות לשמירה על אורח חיים תקין ולהתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של אנשים ומכשירים בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים, ומהווה מנוע צמיחה למשק.
תגובות