לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחציון הראשון של שנת 2017 (חודשים ינואר-יוני), נהרגו בתאונות דרכים 198 בני אדם – יותר מהרוג אחד ביום. מדובר על עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, במהלכה נהרגו 181 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי מחציון הראשון של השנה נפגעו בתאונות דרכים 11,784 בני אדם – כ- 65 בני אדם ביום, מתוכם 983 באורח קשה.
הירושלמים נמצאים במקום השני והמפוקפק; 715 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בין ינואר-יוני בשנת 2017, חמישה נהרגו. התל אביבים במקום הראשון עם 873 נפגעים בתאונות דרכים, וחמישה הרוגים.
לפי הנתונים בחיפה נפגעו 378 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017 ותשעה נהרגו; אחריה ממוקמת באר שבע שבה נפגעו 257 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, שלושה נהרגו; בפתח תקוה נפגעו 251 בני אדם בתאונות דרכים ושלושה נהרגו; בחולון נפגעו 230 בני אדם ואדם אחד נהרג; באשדוד נפגעו 204 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, חמישה נהרגו; ובראשון לציון נפגעו 186 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, אדם אחד נהרג.
לפי דוח שפורסם על ידי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) לסיכום שנת 2016, שבוחן את שינוי מספר ההרוגים של כל מדינה בשנת 2016 לעומת שנת 2015, עולה כי מדינת ישראל התדרדרה למקום ה-23 מתוך 32 מדינות אירופה בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים.
הנתונים קשים אף יותר במבט על פני שנים, כאשר במועצה האירופית לבטיחות בדרכים בדקו את השינוי במספר ההרוגים בין השנים 2010-2016, מהם עולה כי ישראל נמצאת במקום ה-27 מתוך 32 מדינות האיחוד, רק חמש מדינות מציגות תוצאות גרועות יותר מישראל.
- תאונה בין הרכבת הקלה לרוכב אופניים כבן 12 ליד גבעת התחמושת
- תאונה בין טרקטורון לפינוי אשפה לבין הרכבת הקלה
- תאונה קטלנית בכביש 9 – בן 15 נהרג
מדינות אירופה שמצליחות שנה אחר שנה לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים באופן הדרגתי לא מסתפקות בהצלחות ולכן הציבו יעד של ירידה של 50% במספר ההרוגים עד שנת 2020. בישראל מנגד, יעד ההרוגים הולך וגדל, מירידה מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015 ל-350 הרוגים בשנת 2016.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "זו השנה החמישית ברציפות שבה המדינה נכשלת בטיפול בצמצום הקטל בכבישים. בכל מדינה מתוקנת מישהו היה נותן דין וחשבון על כישלון כזה, אבל במשרד התחבורה בורחים מאחריות. הגיע הזמן שהמדינה תקצה את התקציבים להגברת אכיפה, טיפול במוקדי סיכון והרתעה נכונה, בכדי לעצור את המחדל הזה ולהציל את חייהם של עשרות בני אדם בשנה"
תגובות