פחים כתומים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פחים כתומים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

חוק הפסולת האלקטרונית: עלייה בהצבת מיכלי איסוף בירושלים

במסגרת יישום חוק פסולת אלקטרונית וציוד חשמל, חידשה עיריית ירושלים בימים האחרונים את ההסכם עם תאגיד מ.א.י - תאגיד למחזור אלקטרוניקה לישראל, אשר מוכר מטעם המשרד להגנת הסביבה לאיסוף ומחזור פסולת אלקטרונית וסוללות, לשלוש שנים נוספות

פורסם בתאריך: 6.8.23 15:04

ירושלים ממשיכה למחזר: עיריית ירושלים מצויה בעבודה ושיתוף פעולה עם תאגיד מ.א.י ובשנים האחרונות העיר הינה מהרשויות המובילות באיסוף פסולת אלקטרונית מוסדית לתושבים. עד כה פוזרו מעל 20 מיכלי איסוף ברחבי העיר ועוד למעלה מ-50 מיכלי איסוף בבתי ספר ומוסדות חינוך. זאת במקביל לפעילויות חינוך והסברה לאלפי ילדים מכלל המגזרים במערכת החינוך והמתנ"סים.

בשנה הקרובה צפויה להימשך מגמת העלייה בהצבת מיכלי איסוף חדשים, בשילוב תוכניות חינוך והסברה בבתי הספר ובקהילה. מוקדי האיסוף הזמינים מופיעם באתרי האינטרנט של תאגיד מ.א.י ועיריית ירושלים: https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/clean-city/improvingcity/recycling/?cats=163403

במרכז האיסוף החדש למחזור פסולת אלקטרונית שתוכנן על ידי תאגיד מ.א.י קיימים שלושה תאים: תא לאיסוף סוללות, תא לאיסוף נורות ותא נוסף לאיסוף פסולת אלקטרונית קטנה ובינונית.

בנוסף להקמת מרכזי פינוי ואיסוף פסולת אלקטרונית, התקיימו במהלך השלוש שנים האחרונות תוכניות חינוך בכ-100 בתי ספר ברחבי העיר. במסגרתן, למדו התלמידים על החשיבות שבמחזור הפסולת האלקטרונית, והחלו לאסוף פסולת זו, תוך שהם משפיעים על ההורים, המורים, השכנים והסביבה ושומרים על ניקיון העיר, המרחב הציבורי ובריאות התושבים. בנוסף, צפוי תאגיד מ.א.י לקיים במהלך השנה אירועי איסוף והסברה בעיר הבירה, בשילוב מפעל המחזור "מ.א.י פקטורי", לשם לימוד והעמקת נושא המחזור לילדים ולמשפחותיהם. פעילויות אלו ימשיכו ויתרחבו גם במהלך שנת הלימודים הבאה במוסדות חינוך נוספים.

למרות שחלקה של הפסולת האלקטרונית הינו רק 3% מכלל הפסולת, היא מהווה כ- 70% מתכולתה הרעילה של פסולת ביתית. זאת מכיוון שהיא מורכבת מחומרים מזהמים ביותר כמו עופרת וכספית. כל אדם בארץ מייצר יותר מ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בשנה בממוצע, ובסך הכל מייצרים תושבי ישראל יחד כ-170 אלף טון של פסולת אלקטרונית בכל שנה. כיום, מרבית הפסולת בארץ עדיין אינה מגיעה למחזור או מטופלת כראוי, והמשמעות היא זיהום האדמה ומקורות המים.

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י. למחזור פסולת אלקטרונית: "מאז התחלנו בתהליך הפינוי המוסדר, אנו רואים עליה משמעותית בהיקף המחזור. אנו קוראים לתושבי ירושלים להצטרף לחוד החנית של אזרחי ישראל השומרים על הסביבה, ומפנים בצורה מסודרת ובקלות את המכשירים האלקטרונים והסוללות שברשותם. אנו נמשיך להטמיע ולייעל את תהליכי האיסוף, הבקרה והפיקוח, למען שמירה על בריאות התושבים ואיכות הסביבה.

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים שמה לה למטרה להפוך את בירת ישראל למובילה בתחום איכות הסביבה במדינה. אנו מברכים על חידוש ההסכם שנחתם לטיפול ומחזור בפסולת אלקטרונית וסוללות, המהווה אחד מהפרויקטים הרבים אותם מובילה העירייה להפחתת זיהום האוויר בעיר".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר