השריפה בעין לבן (צילום: דוברות המשטרה)
השריפה בעין לבן (צילום: דוברות המשטרה)

הושגה שליטה על השריפה בעין לבן: מוקדם יותר – גן החיות והאקווריום פונו ממבקרים

לאחר פעולות כיבוי שנמשכו שעות - הושגה שליטה על האש. לוחמי האש יישארו בשטח בשעות הקרובות לפעילות כיבוי משלימות. לבעלי החיים - שלום

פורסם בתאריך: 15.6.23 16:43

***עדכון***

הושגה שליטה על השריפה במורדות גבעת משואה – מלחה – בסמוך לגן החיות התנ"כי.

במאמצי הכיבוי השתתפו מעל לעשרה צוותי כיבוי ממחוז ירושלים, בסיוע שישה מטוסים מטייסת "אלעד".

טפסר משנה אלי אדרי מפקד תחנת "בירה": "מאז שעות הצהריים פעלו לוחמי האש של תחנת "בירה" בסיוע צוותים נוספים מרחבי המחוז במספר שריפות ברחבי ירושלים. הגדולה שבהן באזור מעיין "עין לבן" סמוך לגן החיות התנכי, שם השריפה התפשטה במהירות בחסות הרוחות העזות ומתוך דאגה למבקרי גן החיות הורתי על פינוי גן החיות ועל הגברת מאמץ להגנה על בעלי החיים. הצוותים נפרסו לאורך תוואי התקדמות השריפה ובלמו אותה בסיוע מטוסי טייסת "אלעד".

"לאחר עבודה מאומצת של הצוותים בשטח, הושגה בדקות האחרונות שליטה על האש. אנו נשאר בשעות הקרובות על מנת לבצע פעולות כיבוי משלימות".

***

לוחמי האש מתחנות מרחב הבירה פועלים בשריפה גדולה שפרצה לפני זמן קצר (חמישי) בעין לבן. מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נמסר כי "סמוך לשעה 15:20 התקבל דיווח במוקד 102 על שריפת חורש וצמחייה גדולה בשטח פתוח שמתפשטת בין עין לבן לגן החיות התנ"כי והאקווריום. 10 צוותי כיבוי והצלה מתחנות מרחב הבירה הוזנקו לזירה. בנוסף, 4 מטוסי כיבוי מהיחידה האווירית של כבאות והצלה לישראל, מסייעים ללוחמי האש על ידי פעולות כיבוי מהאוויר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"בשלב זה", עוד נמסר, "השריפה מסכנת את שכונת משואה, את האקווריום ואת גן החיות התנ"כי. לוחמי האש נאבקים בלהבות ומרכזים מאמץ לבלום את חזית האש".

בדוברות כב"ה מחוז ירושלים מציינים כי "אין פינוי של החיות בגן ובאקווריום – פונו רק אזרחים. לוחמי האש מבצעים הגנה היקפית על גן החיות והאקווריום, וחוצצים בין הלהבות לבעלי החיים. בשלב זה אין סכנה מיידית לבעלי החיים".

מגן החיות התנ"כי נמסר כי "לאור שריפת יער שפרצה בסמוך לגן החיות התנ"כי ואקווריום ישראל, נקט צוות הגן משנה זהירות ופינה את כל המבקרים. כל בעלי החיים הועברו לאזורים בטוחים ונמצאים תחת השגחה של צוות הטיפול. צוותים של כיבוי אש, לרבות מטוסי כיבוי נמצאים במקום ומטפלים בשריפה".

 

ממשטרת ירושלים נמסר: "בשעתיים האחרונות פרצה שריפה בעין לבן בירושלים בשטח פתוח. כוחות משטרה של מחוז ירושלים וכבאות והצלה ירושלים, הוזעקו למקום והחלו לפנות מאנשים ומבקרים את האקווריום וגן החיות התנכ"י הממוקמים בסמוך למקום השריפה ואיתור מטיילים באזור".

עוד נמסר כי "לוחמי האש ממשיכים בפעולות לכיבוי האש מהקרקע ומהאוויר ע״י מטוסי כיבוי, וכוחות המשטרה עוסקים בפינוי האזרחים, מכווינים את התנועה ומבצעים סריקות באזור שפונה. בעקבות השריפה, המשטרה סגרה את רחוב אהרון שולוב וכביש הגישה לגן החיות התנכ"י לתנועת כלי רכב והולכי רגל, והציבור מתבקש שלא להגיע לאזור עד לסיום הטיפול בשריפה. נציין כי אין נפגעים בשלב זה או פינוי של בעלי החיים בגן החיות. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום יחד עם כוחות הכיבוי וההצלה להשגת שליטה על האש".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר