סגן ראש העיר יוסי חביליו (צילום: סיעת 'מצילים את ירושלים)
סגן ראש העיר יוסי חביליו (צילום: סיעת 'מצילים את ירושלים)

לראשונה: סגן ראש העיר יוסי חביליו יחתן בלשכתו זוגות מהקהילה הגאה

בהזמנה פתוחה שפרסם סגן ראש העיר חביליו לקראת מצעד הגאווה שייערך בירושלים, נכתב כי ביום חמישי, 1.6, בין השעות 10:00-14:00, זוגות מהקהילה הגאה המעוניינים בכך - יוכלו להגיע ללשכתו כדי שיערוך עבורם טקס קצר ו/או חתימה עם אימות עו״ד על תצהיר 'ידועים/ות בציבור

פורסם בתאריך: 28.5.23 15:19

לקראת מצעד הגאווה והסובלנות שייערך ביום חמישי, 1.6, בירושלים, סגן ראש העיר יוסי חביליו מציע לזוגות מהקהילה הגאה להגיע ללשכתו בכיכר ספרא – שם יערוך עבורם טקסי חתונה ו/או חתימה על תצהירי 'ידועים/ות בציבור'.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת מרדכי? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בהזמנה פתוחה שפרסם סגן ראש העיר חביליו (סיעת 'מצילים את ירושלים'), נכתב כי "ביום חמישי, 1.6, בין השעות 10:00-14:00, זוגות מהקהילה הגאה המעוניינים בכך – יוכלו להגיע ללשכתו כדי שיערוך עבורם טקס קצר ו/או חתימה עם אימות עו״ד על תצהיר 'ידועים/ות בציבור'".

עוד נכתב כי "בצהרי חמישי יתקיים בירושלים מצעד הגאווה והסובלנות ה-21, שיפתח את אירועי חודש הגאווה בכל הארץ ולדברי מארגניו צפוי להיות הגדול ביותר עד כה".

סגן ראש העיר חביליו: ״היוזמה הזו יוצאת אל הפועל בבניין העירייה לאור התבטאויות הומופוביות שהשמיעו לאחרונה כמה מחברי מועצת עיריית ירושלים, ועל רקע חוסר היכולת של זוגות מהקהילה הגאה להינשא בישראל. בהיעדר שוויון זכויות ברמה הארצית – אני חושב שהרשויות המקומיות חייבות למלא את הוואקום, וכך גם בבירת ישראל. על כל נבחר ציבור חשוך המנסה לפגוע בקהילה הגאה – צריך להביא 10 זוגות גאים שיתחתנו בבניין העירייה, ועוד 1,000 ירושלמים וירושלמיות שישתתפו במצעד הגאווה והסובלנות. כנגד מי שיפיצו בּוֹרוּת ושנאה – אנחנו נתעקש להפיץ אהבה. ירושלים שייכת לכולם, וכל ניסיון לפגוע בקהילה הגאה או להצר את צעדיה – יקבל מענה ברור״.

עוד ציין חביליו כי ״לפני כ-21 שנה כיהנתי כיועץ המשפטי של עיריית ירושלים, ונאלצתי להתעקש מול ראש העיר דאז על כך שמן הצדק ומן הדין – יש לאפשר למצעד הגאווה לצעוד ברחובות העיר בפעם הראשונה. למרות האיומים, למרות האלימות ולמרות רצח שירה בנקי ז״ל, מאז שביהמ״ש העליון קיבל את עמדתי – המצעד ממשיך לצעוד ולגדול משנה לשנה, עם אלפי חברי וחברות הקהילה הגאה, לצד אלפי ירושלמים וירושלמיות מכל הגוונים והזרמים שמשתתפים במצעד מטעמי סולידריות. לחתימה של זוכות גאים על תצהיר של ׳ידועים בציבור׳ יש משמעות משפטית, והטקסים יהיו מעמד סימבולי שבעיניי הוא כמובן לא פחות חשוב. יחד עם זאת, בנוסף לעניין המהותי של קידום שוויון זכויות – החתונות הגאות בלשכה שלי כנבחר ציבור ירושלמי יהיו גם סגירת מעגל אישית, מרגשת ומשמחת: כי פשוטים הדברים, וחיים, ומותר בם לנגוע, ומותר לאהוב – ומותר ומותר לאהוב״.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר