ירושלים שוב מדורגת במקום השני ברשימת הערים שבהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מתייחסים לשנת 2022. מהנתונים עולה כי במהלך השנה שעברה נפגעו בירושלים 167 הולכי רגל במעבר החציה.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים
82% מכלל הולכי הרגל בארץ שנפגעו כאשר חצו את הכביש בשנת 2022, נפגעו במעבר החציה – המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה כי 1,666 בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2022, מתוכם 27 נהרגו ו-225 נפצעו קשה. מרבית ההרוגים במעבר חציה בשנת 2022 מצאו את מותם בתחום העירוני – 20 מתוך 27 הרוגים. כתשעת אלפים בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בחמש השנים האחרונות, ממוצע של כ-1,800 נפגעים מדי שנה (2022-2018).
העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה בשנת 2022 היא תל אביב-יפו – 174 הולכי רגל . ירושלים – היא כאמור העיר השנייה במספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר החציה בשנה שעברה – 167 הולכי רגל. העיר שנמצאת במקום השלישי היא חיפה בה נפגעו 110 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא פתח תקווה בה נפגעו מאה הולכי רגל ונתניה סוגרת את החמישייה המפוקפקת עם 79 הולכי רגל פצועים.
בירושלים נפגעו 889 הולכי רגל במעבר חציה בחמש השנים האחרונות (2022-2018), מתוכם תשעה בני אדם נהרגו ו-141 נפצעו קשה. כאמור, בשנת 2022 נפגעו במעבר חציה בעיר 167 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה. זוהי עלייה חדה של 43 פצועים יותר מאשר בשנת 2021.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אך המעבר הפך למסוכן ותחושת הבטיחות בו משלה את הולכי הרגל. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה. אמצעים כמו פסי האטה בסמוך למקומות הומים בהולכי רגל, מניעת חניית כלי רכב בסמוך למעברי חצייה בכדי לאפשר שדה ראייה מלא והתאמת תנאי הדרך בדגש על הגנה של אוכלוסיות בסיכון מוגבר כמו ילדים ואזרחים ותיקים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. מדובר באמצעים זולים ופשוטים בעלי אפקטיביות גבוהה ומוכחת. רוב הולכי הרגל ההרוגים הם ילדים ואזרחים וותיקים ולכן ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים הוותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה, כך גם ליד בתי ספר וגנים ציבוריים. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל, לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים".
תגובות