השופט חאלד כבוב, גן הסוס (צילומים: אתר הרשות השופטת, ארנון בוסאני)
השופט חאלד כבוב, גן הסוס (צילומים: אתר הרשות השופטת, ארנון בוסאני)

האמירה המרתיחה של שופט העליון: האונס בגן הסוס "היה ללא אלימות משמעותית"

החשוד באונס, מוחמד טוויל, ערער על ההחלטה להשאירו במעצר עד תום ההליכים, התייחס השופט חאלד כבוב למעשיו עם אמירה בלתי נתפסת, שאותה אמנם סייג כשכתב: "הגם שאין להתעלם מכך שבכל עבירת אינוס קיים רכיב אינהרנטי של אלימות". ארגון 'בצלמו' דורש את התנצלותו וטוען כי "הוא אינו ראוי לכהן כשופט"

פורסם בתאריך: 19.4.23 18:57

בלתי נתפס: במהלך דיון של החשוד באונס צעירה בגן הסוס, אמר שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב כי החשוד "ביצע מעשיו ללא שימוש באלימות פיזית משמעותית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בשל אמירה זו, שהיוותה את אחד מהנימוקים שנתן השופט כבוב בהחלטתו לשלוח את החשוד לשירות מבחן לצורך תסקיר שיבחן חלופות מעצר, עולה כעת דרישה שלא לאפשר לו לשפוט בתיקים מסוג זה, לפתוח בבדיקה ולהעמידו במקום. מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק, אשר פנה לנציב תלונות הציבור על שופטים בנושא, אומר: "האיש איננו ראוי לכהן כשופט אפילו לא בשלום וודאי לא בעליון".

 

 

כאמור, היום, רביעי, התקיים דיון בערעור שהגיש החשוד באונס טוויל על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לשלוח אותו לביצוע תסקיר שירות מבחן אשר יבחן, בין השאר, את נושא חלופות המעצר. השופט כבוב טען בהחלטתו כי טעה בית המשפט המחוזי שלא איפשר את שליחתו לשירות המבחן תוך שהוא נותן נימוקים מקלים לחשוד באונס בהם גילו הצעיר, עברו הפלילי הנקי והעובדה, כאמור, שהאונס כביכול היה "ללא אלימות משמעותית".

בפנייה של 'בצלמו' לשופט בדימוס אורי שוהם, נציב תלונות הציבור על שופטים, הוא כותב בין השאר את הדברים הבאים: "איך אדם יכול להגיד דבר כזה? אונס של אישה זה כמו רציחה. (למשל בתורה "כי כאשר יקום איש על רעהו להרגו נפש כן הדבר הזה") אבל בעיני השופט זה בקטנה. לא אלים. מה חושבת הנפגעת כעת? מה חושביותנשים שעוברות אונס והטרדות מיניות? האם אדם כזה יכול לדון בתיקי נפשות אלו?".

בפנייתו מציין גליק כי אמירותיו של השופט כבוב בדיון עוררו דיון ציבורי רחב היקף והתגובות, רובן ככולן היו זהות – זעזוע קשה שכך מתבטא שופט בתיק אונס.

"אודה לבדיקת הסוגייה הזאת לעומק כיצד ייתכן ששופט כותב ואומר כזה משפט מקומם ומצמרר שפוגע באישה שנפגעה ונאנסה ובכל אישה שעברה פגיעה מינית ובכל גבר שעבר פגיעה מינית ובעצם בכל אזרח ואזרחית בישראל", כתב גליק בפנייתו והוסיף: "אי אפשר להתעלם מרחשי הציבור ולהגיד השופט מבין הכל ומותר לו להגיד הכל".

בשיחה עם "כל העיר" הוסיף גליק: "על השופט להתנצל מיידית בפני הנפגעת ובפני כל עם ישראל. בעבר התנגדנו לבחירתו לשופט ומתברר שצדקנו. האיש איננו ראוי לכהן כשופט אפילו לא בשלום וודאי לא בעליון".

 

תגובות

19 תגובות
19 תגובות
  1. חלאות בגלימות

    שופט ערבי מכסת"ח אנס ערבי. איזו הפתעה. ואסתר חיות שותקת. ככה זה אצל נאורים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשיש שופט כזה אני לא אתפלא שהאנס ידליק משואה בעצמאות,עולם הפוך במקום סירוס נותנים לאנס גושפנקה

  3. ניצן

    מעניין אם זאת הייתה הבת שלו שנאנסת גם היה משחרר את האנס בטענה של ״ אירוע ללא אלימות משמעותית״…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בתור אישה ושמאלנית מבזה את השופט הזה ,ודורשת לפורום גם כן,ולו רק משום שבאמרט שלא היתה אלימות ,אני חושדת שהוא רצה לרמוז שאישה שמסתובבת חופשי מזמינה אונס כביכול.מזעזע בכל רמה ומידה

  5. ח מ

    נראה אם יהודי היה אונס את הבת שלו או את אישתו או הנכדה שלו, ושופט יהודי היה משחרר את האנס בטענה שזה לא היה אלים

  6. יוספה

    מישהו שמע מה קורה עם אביר חרא ? יש דמיון בינו לבין כבוב השופט הערבי שמונה ע"י אבו אלונה

  7. ליאור

    איפה ארגוני הנשים עכשיו ?
    איפה חה"כ שמדברת בלשון נקבה ??
    חבורה של צבועים הכל אינטרסים

  8. יוסי

    לכל מי שאכפת מהמדינה הזאת אני מבקש ומתחנן לשאת תפילה עם כל הלב שהנכדות ונינות של כבוד השופט חאלד יחוו את מה שחוות הילדה הקטנה הזאת ותאמינו לי שמיד אחרי האנשים השפילים האלה יקבלו עונש מידתי בדיוק לפי מה שהם עשו

  9. א.א

    זה לא קשור לשופט ערבי או יהודי עם כל הכבוד לכל התגובות שלכם שתמיד יש בהם נימה גזענית. השפוט אמור להתנצל אין ספק והתנצלות פומבית בפני כל אזרחי מדינת ישראל ערבים ויהודים ובנוסף יש לבדוק את הסוגיה.

  10. יוסף א

    כבוב, זה שופט זה. משחרר מחבל אנס, כי הוא ערבי. לזרוק אותו ומיד מהמערכת, בפרט בה בית המשפט מותקף, כי החלטת השופט כבוב שערורייתית ומקוממת, בלתי נסבלת. כבוב יודע, כי מי שרק מעז ופונה לנקבה ערבייה, מחסלים אותו, וכאן הוא מקל על המחבל האנס, משל מדובר במשחק ילשים

  11. כח הלב

    כבודו.
    מצב הינהרטי הוא קבוע.
    יש לגבר פגם של מסוכנות חברתית.
    אונס הוא אונס.
    הפחד , הלחץ , התקיפה .
    עברות אינוס הן חמורות מאוד.
    לא לעשות הנחות למגזר ידיחו אותך.
    בעצם הוא מודח לאחר משפט כזה כל העליון עליו.

  12. יהודי

    נו מה ציפיתם מאוהב המחבלים ערבי שמאלני? הבנתם למה צריכים רפורמה?

  13. נמרוד

    שופט עלוב . צריך לבדוק את עברו. האמת בתי המשפט הפכו למוסד עברייני ושוביניסט ביותר. צריך להרעיד את המדינה ולהתחיל לסנן שופטים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר