הסכנה בכבישים: במוצ"ש שעבר, בתאריך 11.3.23, נהרג נור סמי קעדאן קמבר בן ה-20 בתאונת דרכים בעת עבודתו כשליח. קעדאן הוא אחד מעשרות צעירים (גילאי 24-15) שנהרגים בכבישים מדי שנה, בין אם נוהגים ובין אם לאו. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכל ארבעה ימים נהרג צעיר בתאונת דרכים כאשר ירושלים במקום הראשון והגרוע במספר הנפגעים.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים
על פי הנתונים, במהלך השנה שעברה (2022), בירושלים נפגעו 321 צעירים בתאונות דרכים, ביניהם 2 הרוגים ו-38 פצועים קשה. אחרי ירושלים מדורגת תל אביב בהיפגעות צעירים עם 235 נפגעים בתאונות דרכים (5 הרוגים, 28 פצועים קשה), ואחריהן חיפה – בה נפגעו 179 צעירים במהלך 2022 (הרוג אחד ו-20 פצועים קשה).
על פי הנתונים של אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, במהלך 2022 נהרגו בכבישים 83 צעירים בתאונות דרכים – ממוצע של הרוג בכל ארבעה ימים. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות נרשמת עליה הדרגתית במספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים. 83 הצעירים שנהרגו בשנת 2022 מהווים עליה בשיעור של 20 אחוז בהשוואה למספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018, שבמהלכה נהרגו 69 צעירים.
בבחינת נתוני חמש השנים ירושלים מדורגת במקום הראשון עם 1,755 נפגעים, כשתל אביב מיד אחריה עם 1,371 צעירים שנפגעו בתאונות דרכים.
עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים 4,274 צעירים, למעלה ממחצית נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני – 2,159 צעירים (שישה נפגעים ליום בממוצע). בין הנפגעים בתחום העירוני – 20 הרוגים ו-294 פצועים קשה.
"צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי וכהולכי רגל", מציינים באור ירוק. "לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. נהגים צעירים מאופיינים בהיעדר ניסיון בנהיגה אשר מתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב".
להלן הנתונים המלאים בערים מרכזיות בארץ:
•בירושלים נפגעו 321 צעירים (24-15) בתאונות דרכים בשנת 2022, מהם שניים נהרגו ו-38 נפצעו קשה. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפגעו בירושלים 1,755 צעירים, מהם 24 נהרגו.
•בתל אביב- יפו נפגעו 235 צעירים (24-15) בתאונות דרכים בשנת 2022, מהם חמישה נהרגו. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפגעו בתל אביב-יפו 1,371 צעירים, מתוכם 13 נהרגו.
•בחיפה נפגעו 179 צעירים (24-15) בתאונות דרכים בשנת 2022, מתוכם אחד נהרג. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפגעו בחיפה 900 צעירים, מהם שישה נהרגו.
•בפתח תקווה נפגעו 88 צעירים (24-15) בתאונות דרכים בשנת 2022, מהם ארבעה נפצעו קשה. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפגעו בפתח תקווה 425 צעירים, מהם אחד נהרג ו-45 נפצעו קשה.
•בנתניה נפגעו 65 צעירים (24-15) בתאונות דרכים בשנת 2022, מהם שלושה נפצעו קשה. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפגעו בנתניה 325 צעירים, מהם אחד נהרג ו-32 נפצעו קשה.
•באשדוד נפגעו 71 צעירים (24-15) בתאונות דרכים בשנת 2022, מהם 12 נפצעו קשה. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפגעו באשדוד 399 צעירים, מהם ארבעה נהרגו.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צעירים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד ולכן נדרש טיפול נקודתי וייחודי בכדי לצמצם את מספר הנפגעים וההרוגים הגבוה. יש להגביר את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה למדיות שאותן הם צורכים. חייבים להגביר את הבקרה על תקופת הליווי וביצועה כראוי, כיוון שזו תקופה בה רוכש הנהג הצעיר מיומנות שיכולה להציל אותו ואחרים בכביש. בנוסף לכך, הגברת הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע, תספק הרתעה ותמנע מצעירים לנהוג באופן בלתי בטיחותי או תחת השפעת אלכוהול וסמים. בכדי לאפשר לצעירים להתנהל באופן בטיחותי בהתאם בצורה התומכת במאפייניהם הייחודיים, חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה. זאת במטרה לספק אלטרנטיבה לרבים מהם שיעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית בדרך לבילוי או כל מקום אחר. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים ונפגעים בתאונות דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בסיוע הרשויות המקומיות חייבים להוביל תכנית אסטרטגית שתציל את חייהם של צעירים רבים".
מדינת תל אביב מחבלת בישראל
מה חשבתם עם הכבישים הבעייתיים שיש שם ואם התפראויות של הערבים וחברהם מתל אביב איך לא שום אפגנת ימין לא משתווה לכך וכל זה אז איך ציפתם שנהג חדש יגיב