החיילים בכותל יחד עם אחיהם הגדולים ועמותת אח גדול (צילום: עמותת אח גדול)
החיילים בכותל יחד עם אחיהם הגדולים ועמותת אח גדול (צילום: עמותת אח גדול)

מרגש: 13 חיילים וחיילות בודדים הגשימו חלום וחגגו בר/ת מצווה בכותל 

עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", שיזמה את הטקס וחוגגת אף היא בר מצווה לפעילותה ליוותה את החיילים בכותל ומשם הם המשיכו לקבלת פנים בבית הנשיא במעמד רעיית הנשיא

פורסם בתאריך: 2.3.23 19:53

מאות בני נוער אוזרים אומץ מידי שנה ועולים לישראל במטרה להתחיל פה חיים חדשים. הם מתגייסים לצה"ל כחיילים בודדים להגן על המדינה ולהיות חלק מהעם היהודי. חלקם זכאי חוק השבות אך אינם יהודים לפי ההלכה ולכן עוברים את תהליך הגיור במהלך השירות הצבאי. אולם, טקס בר המצווה, עוגן כה משמעותי בחייו של כל ילד.ה יהודיים נותר כחלום נשגב מבחינתם. עמותת "אח גדול לחיילים בודדים" הגשימה להם חלום לעלות למצוות בכותל לאחר שהתגיירו השנה כשלצידם המתנדבים המלווים אותם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגילה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"הקרן למורשת ירושלים, המלווה מידי שבוע עשרות משפחות בטקסי בר/ת מצווה, ליוותה אותם הבוקר (רביעי) בשיתוף עמותת 'אח גדול'", מספרים בעמותה. "החיילים/ות צעדו לכותל בתהלוכה מוזיקלית מרגשת ובהגיעם לכותל התקבלו בברכה על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ. מריה רציץ, לוחמת מג"ב שעלתה לארץ בשנת 2020 והתגיירה לאחרונה, חגגה היום בת מצווה וזכתה לאורחת מיוחדת בהפתעה כשאימה הגיעה במיוחד מרוסיה. החגיגה נמשכה עם טקסי בר/ת  מצווה לחיילים – הבנים הניחו תפילין ועלו לתורה בכותל והבנות חוו טקס בת מצווה מרגש הכולל תפילה אישית בכותל. לאחר מכן השתתפו בחפירה ארכאולוגית במנהרות הכותל וסיירו במרכז המבקרים, מרכז שרשרת הדורות ובמסלול החדש במנהרות הכותל, מסלול הגשר הגדול. בתום האירוע התארחו כולם בבית הנשיא במעמד רעיית הנשיא".

 

 

"הפעילות ההתנדבותית של 'אח גדול' מתפרסת לאורך 13 שנות קיומה למען 11,000 חיילים וחיילות בודדים עד היום", מציינים בעמותה. "אופי הפעילות מבוסס על מודל חניכה אישי הכולל 1500 חיילות וחיילים בודדים שהשתחררו מצה"ל לאחר שצברו ניסיון אישי בהתמודדות עם הקשיים והאתגרים וזוהי הזדמנות עבורם לסגור מעגל. העמותה יוצרת את הקשר ביניהם ומתנדבים מלווים אותם לאורך כל השירות הצבאי כמו אח/ות גדולים, כאשר מערך התמיכה של 'אח גדול' מלווה את הזוגות ותומך בהם".

דניאל אהרון, מנכ"ל העמותה ומייסדה, הודה לרעיית הנשיא בשם החיילים והעמותה: "לאחר 2000 שנות גלות אנחנו נוטים לקחת כמובן מאליו את התקופה הייחודית שאנו חיים בה כיום.  צעירים מכל רחבי העולם מגיעים לישראל כדי לשוב הביתה. הפעילות שלנו מבוססת על ערכים כמו משפחתיות וציונות מתוך תחושת שייכות ואחריות לעתיד החברה הישראלית. המטרה היא להעניק להם מעטפת אישית תומכת כדי שירגישו שייכים לפה מהרגע הראשון. הייתי בן 6 כשעליתי עם אימי לארץ כך שאני מכיר מקרוב את המורכבות ברצון להתאקלם מהר ובצורה טובה. אנחנו שמחים שנפל בחלקנו להיות פה עבורם וגאים להיות חלק ממעגל הקליטה המתחיל עוד לפני גיוסם ומסתיים הרבה אחריו".

הלוחמת מריה רציץ סיפרה בהתרגשות בשעה שאימה, אותה לא פגשה למעלה משנה, מחבקת אותה: "היום זכיתי לאחד מהרגעים המרגשים בחיי. אימי הגיעה מרוסיה בהפתעה לעמוד לצידי איתי באירוע כה עוצמתי ומרגש עבורי כיהודיה. זוהי סגירת מעגל אחרי שהתגיירתי. אין לי מילים להודות לדניאל וחברי עמותת 'אח גדול' שהטיסו את אימי במיוחד כדי שתהיה פה איתי היום לצד חבריי ו'אחותי הגדולה' אלבינה, המלווה ותומכת בי מאז שהתגייסתי לצה"ל".

אלבינה גולושפובה 'אחותה הגדולה', המלווה אותה בהתנדבות, סיפרה: "עליתי לארץ לפני כ-9 שנים מלטביה ואני חלק ממערך המתנדבים בעמותה המלווים חיילים בודדים. הייחודיות של 'אח גדול' באה לידי ביטוי בעובדה שאנחנו המתנדבים שירתנו כחיילים בודדים – כך שאנחנו יכולים לתמוך בהם מהניסיון האישי באתגרים והקשיים שהם מתמודדים איתם בצבא. אני 'אחותה הגדולה' של מריה והיה מרגש מאוד לראות אותה ביחד עם אימה חוגגת את בת המצווה שלה בכותל".

רו״ח ראובן שיף, יו״ר עמותת הידידים של עמותת אח גדול לחיילים בודדים, לשעבר נשיא לשכת רו״ח בישראל: "המונח חיילים בודדים הוא מונח מטעה משום שעם ישראל לא ייתן לעולם לאף חייל.ת להיות בודד.ה. מדובר בחבורת צעירים, גיבורים, שהחליטו לוותר על אזור הנוחות שלהם עלו לישראל בגפם ומשרתים בצבא. בימים אלו של מחלוקת בעם דווקא אירועים מרגשים כחיילים בודדים שעולים למצוות בכותל, זוכים לחיבוק רחב שמאחד אליו את כל החברה הישראלית. שנזכה להמשיך בעשייה המבורכת הזו, זוהי מהות הציונות במיטבה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר