הפגנת הימין הקודמת (צילום: מטה הפגנת הימין)
הפגנת הימין הקודמת (צילום: מטה הפגנת הימין)

"מדינת ישראל גדולה מכל ויכוח פוליטי": קריאה לאחדות בהפגנת הימין

גם השבוע, זו השבת השביעית ברציפות, התקיימו מחאות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו. מוקד מחאה היה גם בגן הפעמון שם התקבצו למעלה מ-1,000 אנשי ימין שקוראים לאחדות העם

פורסם בתאריך: 18.2.23 18:28

אלפי בני אדם השתתפו הערב, מוצ"ש, בהפגנות נגד המהפכה המשפטית, האחת, כמדי שבוע מול משכן הנשיא, והשנייה של הימין האחראי שהתקיימה לראשונה בגן סאקר.

יוזם הפגנת הימין, השר לשעבר יועז הנדל, נשא דברים ואמר: "אני עומד כאן היום לפניכם כדי להתריע ולשנות את הכיוון אליו אנחנו דוהרים. לא איכפת לי מי אשם. איכפת לי שהמדינה שאני כל כך אוהב, הנס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל, לא יתפוגג.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"הרפורמה המשפטית, שבעיני היא בהחלט נדרשת, לא שווה דבר אם לא תהיה מדינת ישראל. אין ארץ ישראל ללא עם ישראל. צריך לשמור על הדמוקרטיה הישראלית כמו ששומרים על ארץ ישראל ועל שלמות העם כמו על שלמות הארץ. אין אפשרות אחרת.

"אנחנו פה להעביר מסר, שאין לאף אחד, אבל אף אחד, מנדט לקרוע את העם״.


הפגנת הימין, הערב (צילום: מטה הפגנת הימין)

הפגנת הימין, הערב (צילום: מטה הפגנת הימין)


בין המשתתפים והנואמים היה גם ראש השב״כ לשעבר יורם כהן: "אף אני חושב שיש מקום לשינויים ולשיפורים במערכת המשפט. אך נראה כי מטרתה של הרפורמה המשפטית המוצעת, איננה לשפר את מערכת המשפט, אלא לנטרל אותה. בהיעדר חוקה במדינת ישראל, בית המשפט העליון הוא המבצר היחידי, המגן על זכויותיהם של אזרחי המדינה, מפני החלטות פוגעניות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת.

"הרפורמה, היה ויתממשו כל מרכיביה, תהפוך את ישראל ממדינה דמוקרטית למדינה שאינה כזו, ותפגע קשות באופייה של מדינתנו: כתוצאה מהרפורמה – הביקורת השיפוטית צפויה להיחלש באופן דרמטי, עד שתיעלם לחלוטין. הרפורמה המוצעת, תשנה את המבנה השלטוני בישראל, משום שלרשות המבצעת ולעומד בראשה – ראש הממשלה, יהיה כוח בלתי מוגבל. האיזונים והבלמים הנדרשים לקיומה שלחברה דמוקרטית, יעלמו. כל אזרח במדינה צריך לחשוש ממצב זה, ללא קשר להשתייכותו הפוליטית״.

 

 

כהן הוסיף עוד כי ״אני מצטרף לקריאה לעצור את הליך החקיקה הנמהר, ולצעוד בנתיב ההידברות ברוח מתווה הנשיא. ראש הממשלה נושא באחריות לכל פעילות הממשלה, ואנו מצפים ממנו לבחור במעשה המנהיגותי. להעדיף את טובת העם על פני שיקולים פוליטיים ואישיים, כדי למנוע את ריסוק בית המשפט ואת התפוררותה של החברה בישראל. כל שינוי משמעותי צריך להתבצע בזהירות, בהדרגתיות, בשיקול דעת ומתוך הסכמה רחבה".

כאמור, כמעט במקביל התקיימה, זה השבוע השביעי ברציפות, הפגנה מול משכן הנשיא, הפגנה אשר מאורגת על ידי 'שומרות ושומרים על הבית המשותף'. ביום שני צפויה להתקיים שוב הפגנה גדולה מול משכן הכנסת, זאת בזמן התכנסות ועד החוקה.

יצוין כי בשל המחאה מול משכן הנשיא צפויים שיבושי תנועה וייתכנו חסימות, עליהם תחליט המשטרה תוך כדי ניהול האירוע. מומלץ לנסוע בדרכים חלופיות ולא להתקרב לאזור משכן הנשיא עם רכב.

 

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה הפגנה בעד הרפורמה אז למה נותנים ליורם כהן לדבר שאומר שהרפורמה תהפוך את ישראל ללא דמוקרטית?????

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר